''Los Molins'''
I #aver sus los nòstres rius de nombroses molins
« Molins a fèrre » de contunh « Molins a blat »
Lo un dels mai ancians, #que i aviá cessat la siá activitat al XVIIIe sègle se trobava sus la Béthune a la localizacion de la scierie actuala.
Lo luòc, lo païsatge
Es un territòri fòrça accidentat #que s'estend de part e d'autra de la Béthune sus 8 km. Aquel territòri a una forma oblongue e a vorejat sus las 2/3 de lo sieu perimètre per 2 afluents de la Béthune : la Canche e lo Philbert. Lo sieu fons a seguit per l'anciana via ferrée Escomesas-Dièpa venguda l'avenguda Verda.
Neuville-Ferrières A conegut e coneis de nombrosas inondacions. La mai importanta #èsser aquela de 1909 mas la Béthune sòrt fòrça sovent de lo sieu lièch 1925, 1963 (3 fes), 1974 e dempuèi 1980… 12 fes.
Se pòt observar sus un « plànol géométrique » en datant de 1775 e expausat ne comuna #que i aviá pas mai que fòrça pauc d'abitacion en lo fons de la vallée. Fòrça ostals ancians son sus las nautors e lo centre del vilatge ludut-domina quitament lo cors de la Béthune.
''Les Moulins'''
Il y eut sur nos rivières de nombreux moulins
« Moulins à fer » puis « Moulins à blé »
L’un des plus anciens, qui avait cessé son activité au XVIIIe siècle se trouvait sur la Béthune à l’emplacement de la scierie actuelle.
Le site, le paysage
C’est un territoire très accidenté qui s’étend de part et d’autre de la Béthune sur 8 km. Ce territoire a une forme oblongue et il est bordé sur les 2/3 de son périmètre par 2 affluents de la Béthune : la Canche et le Philbert. Son fond est suivi par l’ancienne voie ferrée Paris-Dieppe devenue l’avenue Verte.
Neuville-Ferrières a connu et connaît de nombreuses inondations. La plus importante fut celle de 1909 mais la Béthune sort très souvent de son lit 1925, 1963 (3 fois), 1974 et depuis 1980… 12 fois.
On peut remarquer sur un « plan géométrique » datant de 1775 et exposé en mairie qu’il n’y avait que très peu d’habitation dans le fond de la vallée. Beaucoup de maisons anciennes sont sur les hauteurs et le centre du village lui-même domine le cours de la Béthune.
Lo nom de Neuville-Ferrières apareis en los tèxtes a Modèl:La s- : Novavilla en 1180 ; Novavilla-La-Ferrière l'an 1280.
Ferrières Indica evidentament la preséncia e la extraction del minaré de fèrre, minaré #que se tròba en maints endroits en lo sòl brayon : aquel matériau #servir al bastiment de la glèisa.
Forgis E fonderies s'installan la longitud dels rius (fòrça mai poderosas #qu'uèi).
Le nom de Neuville-Ferrières apparaît dans les textes au sègle XII : Novavilla en 1180 ; Novavilla-La-Ferrière en 1280.
Ferrières indique évidemment la présence et l’extraction du minerai de fer, minerai que l’on retrouve en maints endroits dans le sol brayon : ce matériau servit pour la construction de l'église.
Forges et fonderies s’installent le long des rivières (beaucoup plus puissantes qu’aujourd’hui).