Lo bourg de Criquetot-lo Esneval se tròba al ponch d'amassada de rotas d'importàncias divèrsas : camin de granda comunicacion no139, de Lillebonne a Antifer ; no39 de Tancarville a Étretat ; no79 de Octeville a Fécamp.
Aquelas vias an totas e, en particulara, la darrièra citada, de las originas força ancians. La via romaine en jonhent Harfleur a Fécamp passava pas luènh del tumulus situat al centre del bourg e aquel sol fach permet de supausar cossí es nascut lo vilatge e cossí a crescut.
Originas : la preséncia de l'òme a Criquetot-lo Esneval remonta a la préhistoire ; la trobalha de pigassas en pèira educada entre lo solar de Mondeville e la granja de la Écluse, de pigassas en bronze en aquela meteissa part de la municipalitat, indica d'una manièra cèrta lo passatge d'umans e, probablament, lo sieu sojorn sul territòri. Récolte De remembres d'un passat fòrt ancià, al veïnat dels sentiers gaulois, remplaçats, plan mai tard, per las vias romaines citadas mai elevat.
La region ont se tròba Criquetot èra una zòna de passatge dels escambis entre #çò qu'es lo Angleterre e lo sud de la Gaule, amb una indústria del bronze suls marges de la Seine a Sandouville. Lo étain vendiá per mar en los pòrts de Étretat e de Yport, ganhava de contunh la Seine per portage al travers del scenari. Lo vilatge de Criquetot se trobava plan près del un d'aqueles sentiers e a pogudas èsser un luòc estapa o de refugi pels vendeires, e ponch de vigilància, vist l'altitud del luòc.
L'aucupacion romaine de la Gaule a daissat la siá marca a Criquetot, #que çò de mès d'ancian monument, trucat « chasteau » n'es la motte de tèrra totjorn visibla en lo jardin de Senhor Golain, del periodic de Criquetot. Aquela butte de tèrra de bastiment artificial constituissiá lo un de las nombrosas plaças de vigilància militar, destinats a protegir las vias de comunicacion.
Criquetot Es lo centre de la baronnie fins a Modèl:La s-. Louis XI édifie lo mercat del pòble l'an 1476, Charles IX séjourne en 1563 al camp de Azelonde, en venent assiéger lo Havre alavetz ocupat pels Angleses. La region es un important larèr en protestant pendent la sègle XVI. De 1606 a 1654, lo patrocini de Criquetot es a las mans de Claude de Prunelé. Maximilien Dastron Es lo darrièr senhor de Criquetot-lo Esneval, sol eretièr de las tèrras de las siás aïeux, de 1762 a 1789, data #que li calguèt a el partir a la Revolucion, per morir a Roan en 1806.
[cal referéncia]
Ces voies ont toutes et, en particulier, la dernière citée, des origines fort anciennes. La voie romaine joignant Harfleur à Fécamp passait non loin du tumulus situé au centre du bourg et ce seul fait permet de supposer comment est né le village et comment il a grandi.
Origines : la présence de l’homme à Criquetot-l’Esneval remonte à la préhistoire ; la trouvaille de haches en pierre polie entre le manoir de Mondeville et la ferme de l’Écluse, de haches en bronze dans cette même partie de la commune, indique d’une manière certaine le passage d’humains et, probablement, leur séjour sur le territoire. Récolte de souvenirs d’un passé fort ancien, au voisinage des sentiers gaulois, remplacés, bien plus tard, par les voies romaines citées plus haut.
La région où se trouve Criquetot était une zone de passage des échanges entre ce qui est l’Angleterre et le sud de la Gaule, avec une industrie du bronze sur les rives de la Seine à Sandouville. L’étain venait par mer dans les ports d’Étretat et d’Yport, puis gagnait la Seine par portage au travers du plateau. Le village de Criquetot se trouvait bien près de l’un de ces sentiers et à pu être un lieu étape ou de refuge pour les marchands, et point de surveillance, vu l’altitude du lieu.
L’occupation romaine de la Gaule a laissé sa marque à Criquetot, dont le plus ancien monument, appelé « chasteau » est la motte de terre toujours visible dans le jardin de Monsieur Golain, du journal de Criquetot. Cette butte de terre de construction artificielle constituait l’un des nombreux postes de surveillance militaire, destinés à protéger les voies de communication.
Criquetot est le centre de la baronnie jusqu’au sègle XVI. Louis XI édifie le marché du village en 1476, Charles IX séjourne en 1563 au camp d’Azelonde, venant assiéger le Havre alors occupé par les Anglais. La région est un important foyer protestant durant le sègle XVI. De 1606 à 1654, le patronage de Criquetot est aux mains de Claude de Prunelé. Maximilien Dastron est le dernier seigneur de Criquetot-l’Esneval, seul héritier des terres de ses aïeux, de 1762 à 1789, date à laquelle il dut partir à la Révolution, pour mourir à Rouen en 1806.
[cal referéncia]