Sant-Martin-en-Anautit es la segonda mai granda municipalitat del departament del Rhône après Lion, amb una superficie totala de 3 864 ectaras.
La siá altitud vària de 450 mètres a la Martinière a 911 mètres al Crêt Pelossier.
Los abitants an trucat lo Sant-Martinois e sobrenomenats los "Fagotiers".
La municipalitat a situat sus la linha de parteja d'aigas. Los sieus principals rius son lo Artilla e lo Garon #que se tiran en lo Rhône, la Coise e lo Potensinet (afluent de la primièra) #que se tiran en la Loire.
Lo serral oriental, ruptura topographique fòrça fòrta entre las Coteaux e los Monts del Lionès tranche amb un scenari collinéen #que cobrís la majoritat de la comuna.
Lo Bourg de Sant-Martin a installat sus un caulet, sus un luòc pro considerable, al intersection d'aquelas doas unitats géographiques.
D'un ancian vilatge localizat a l'entorn de la glèisa, #que se'n tròba lo dessin de las carrièras ancianas encara uèi, l'urbanizacion a progressivament conquistats los terrens alentours. La fòrta pression foncière recenta de l'aglomeracion lionesa a contribuit a una périurbanisation. Cossí dins la majoritat de las municipalitats a 30 km de Lion, una marée pavillonnaire es vengut modificar una identitat e un païsatge fòrt sus aquela linha de crêtes.
Sus la municipalitat de Sant-Martin se tròba egalament lo masatge caseriu de Ròchafòrt, ancian vilatge fortificat del Mièja Edat freqüentat antany pels pelegrins en rota per Santiago de Compostel·la.
Saint-Martin-en-Haut est la deuxième plus grande commune du département du Rhône après Lyon, avec une superficie totale de 3 864 hectares.
Son altitude varie de 450 mètres à la Martinière à 911 mètres au Crêt Pelossier.
Les habitants sont appelés les Saint-Martinois et surnommés les "Fagotiers".
La commune est située sur la ligne de partage des eaux. Ses principales rivières sont l'Artilla et le Garon qui se jettent dans le Rhône, la Coise et le Potensinet (affluent de la première) qui se jettent dans la Loire.
Le coteau oriental, rupture topographique très forte entre les Coteaux et les Monts du Lyonnais tranche avec un plateau collinéen qui couvre la majorité de la commune.
Le Bourg de Saint-Martin est installé sur un col, sur un site assez remarquable, à l'intersection de ces deux unités géographiques.
D'un ancien village localisé autour de l'église, dont on retrouve le dessin des rues anciennes encore aujourd'hui, l'urbanisation a progressivement conquis les terrains alentours. La forte pression foncière récente de l'agglomération lyonnaise a contribué à une périurbanisation. Comme dans la plupart des communes à 30 km de Lyon, une marée pavillonnaire est venue modifier une identité et un paysage fort sur cette ligne de crêtes.
Sur la commune de Saint-Martin se trouve également le hameau de Rochefort, ancien village fortifié du Moyen Âge fréquenté jadis par les pèlerins en route pour Saint-Jacques-de-Compostelle.
La preséncia d'abitantas sus la municipalitat sembla remontar a la Préhistoire. Un menhir a n'efièch #èsser trobat recentament. El tròn a l'ora d'ara en lo parc de la Libertat al bas del pòble.
Se tròba de vestigis de l'epòca romaine sus la comuna: la via romaine en connectant Lion a Sant-Symphorien-sus-Coise es visible al caseriu de Fontfroide.
Lo nom de Sant-Martin apareis per las primièras fes en 984 en los escrits. Lo pòble i aurà trucat successivament Sant-Martin-de-Noalis, de contunh Sant-Martin-de Annauz (a Modèl:La s-), Sant-Martin-de Annalz (a Modèl:La s-), Sant-Martin-en-Anautit (dempuèi la sègle XVII), Martin l'Esperança (pendent la Revolucion).
A la Mièja Edat, l'activitat de défrichement de bòsques per aumentar la produccion agricòla dona lo sieu subernòm al Sant-Martinois: los Fagotiers.
Es pendent la Mièja Edat que lo bourg de Ròchafòrt, uèi caseriu de Sant-Martin, s'es desvolopat. S'i #elevar una muralla al dedins #que se #bastir un donjon e una capèla totjorn visibla uèi. S'i tròba d'objèctes classificats Monuments Istorics: la Vèrge de la Pitié (finala de la XVen), una vidriera (finala de la XVen).
Prigondament religiosa dempuèi longtemps, la municipalitat n'adòpta lo abbé Claude Animat al cors de la Revolucion Francesa. Aquel sacerdòt rebèl a la Constitucion civila del clergé simboliza alavetz lo conservatisme de la region sobrenomenada "Vendée Lionesa".
Sant-Martin-en-Anautit es la municipalitat de naissença del celèbre Pierre Grataloup, lo "Pichon Senhor", cap d'una banda de pillards dels Xofers dels Monts del Lionès.
La présence d'habitants sur la commune semble remonter à la Préhistoire. Un menhir a en effet été retrouvé récemment. Il trône actuellement dans le parc de la Liberté au bas du village.
On trouve des vestiges de l'époque romaine sur la commune: la voie romaine reliant Lyon à Saint-Symphorien-sur-Coise est visible au hameau de Fontfroide.
Le nom de Saint-Martin apparaît pour la première fois en 984 dans les écrits. Le village sera appelé successivement Saint-Martin-de-Noalis, puis Saint-Martin-d'Annauz (au sègle XII), Saint-Martin-d'Annalz (au sègle XIII), Saint-Martin-en-Haut (dès le sègle XVII), Martin l'Espérance (pendant la Révolution).
Au Moyen Âge, l'activité de défrichement de forêts pour augmenter la production agricole donne son surnom aux Saint-Martinois: les Fagotiers.
C'est durant le Moyen Âge que le bourg de Rochefort, aujourd'hui hameau de Saint-Martin, s'est développé. On y éleva une muraille à l'intérieur de laquelle on construisit un donjon et une chapelle toujours visibles aujourd'hui. On y trouve des objets classés Monuments Historiques: la Vierge de la Pitié (fin du XVen), un vitrail (fin du XVen).
Profondément religieuse depuis longtemps, la commune adopte l'abbé Claude Animé au cours de la Révolution Française. Ce prêtre réfractaire à la Constitution civile du clergé symbolise alors le conservatisme de la région surnommée "Vendée Lyonnaise".
Saint-Martin-en-Haut est la commune de naissance du célèbre Pierre Grataloup, le "Petit Monsieur", chef d'une bande de pillards des Chauffeurs des Monts du Lyonnais.