Tremuzon en breton ( Trémuson en francés) es una comuna bretona, situada dins lo departament de las Còstas d'Arvòr e la region de Bretanha.
Geografia
Partida eissida de l'article francés
La municipalitat a implantat sul marge esquèrre del Gouët en los Còstas-de Armor en Bretanha. La municipalitat a per latitud 48.476481 en gras décimaux e per longitude -2.806851 (en gras décimaux egalament).
Trémuson A de frontièras comunas amb La Méaugon, Plerneuf, Sant-Brieuc, Ploufragan, Plérin e Tréméloir.
Tèxte originau de l'article francés
La commune est implantée sur la rive gauche du Gouët dans les Côtes-d'Armor en Bretagne. La commune a pour latitude 48.476481 en degrés décimaux et pour longitude -2.806851 (en degrés décimaux également).
Trémuson a des frontières communes avec La Méaugon, Plerneuf, Saint-Brieuc, Ploufragan, Plérin et Tréméloir.
Istòria
Partida eissida de l'article francés
Trémuson Es un démembrement de l'anciana parròquia de Plerneuf, vilatge vesin. Lo appellation Tremusson a emplegat dempuèi 1149 quand lo comte Eon de Porhoët dona al abbaye de Lantenac, lo molin de Tremusson, en Loudéac.
A Modèl:La s-, es sul territòri de Tremuson que lo castèl fòrt de la Ròca-Suhart a erigit. Començament 1420, lo castèl de Trémuson, ocupat per Olivier de Bles (†1433), a pres per las tropas del pòrti Jean V.
La familha de Couvran édifie a la Morandais un autre castèl fòrt e regna sul territòri de Trémuson, après la ruïna de la Ròca-Suhart al començament de la sègle XV.
La fondacion de la parròquia de Trémuson (Trémusson) s'efectua a las dépens de la parròquia de Plerneuf e ven una parròquia del diocèse de Sant-Brieuc dempuèi 1428.
L'anciana parròquia de Trémuson dépendait per endavant de la subdélégation e de la évêché de Sant-Brieuc, ela ressortissait al banc reial de Roazhon e aviá per senhor, abans la Revolucion, lo pòrti de Penthièvre. La curació èra a l'alternativa. Trémuson Elegís la siá primièra municipalité al començament de 1790. Per decrèt del 19 de julhet de 1804, la municipalitat de Trémuson a aumentat d'una fraction d'aquela de Plélo. A cambiament cedís a Plélo una autra fraction, situada al sud-es de Santa-Urielle. Pel meteis decrèt Trémuson recep de Plérin lo vilatge del Plessis. Lo orthographe Trémuson a #èsser oficialitzada pel decrèt del 31 d'octòbre de 1877.
Se tròba los appellations seguents : Tremuson (en 1427, en 1428, en 1446), Tremuzon (en 1480) e Tremuson (en 1536).
Tèxte originau de l'article francés
Trémuson est un démembrement de l'ancienne paroisse de Plerneuf, village voisin. L'appellation Tremusson est employée dès 1149 lorsque le comte Eon de Porhoët donne à l'abbaye de Lantenac, le moulin de Tremusson, en Loudéac.
Au sègle XII, c'est sur le territoire de Tremuson que le château fort de la Roche-Suhart est érigé. Début 1420, le château de Trémuson, occupé par Olivier de Blois (†1433), est pris par les troupes du duc Jean V.
La famille de Couvran édifie à La Morandais un autre château fort et règne sur le territoire de Trémuson, après la ruine de la Roche-Suhart au début du sègle XV.
La fondation de la paroisse de Trémuson (Trémusson) s’effectue aux dépens de la paroisse de Plerneuf et devient une paroisse du diocèse de Saint-Brieuc dès 1428.
L'ancienne paroisse de Trémuson dépendait auparavant de la subdélégation et de l'évêché de Saint-Brieuc, elle ressortissait au siège royal de Rennes et avait pour seigneur, avant la Révolution, le duc de Penthièvre. La cure était à l'alternative. Trémuson élit sa première municipalité au début de 1790. Par arrêté du 19 juillet 1804, la commune de Trémuson est augmentée d'une fraction de celle de Plélo. En échange elle cède à Plélo une autre fraction, située au sud-est de Sainte-Urielle. Par le même arrêté Trémuson reçoit de Plérin le village du Plessis. L'orthographe Trémuson a été officialisée par le décret du 31 octobre 1877.
On rencontre les appellations suivantes : Tremuson (en 1427, en 1428, en 1446), Tremuzon (en 1480) et Tremuson (en 1536).
Administracion
Lista deus cònsols successius
Periòde
|
Identitat
|
Etiqueta
|
Qualitat
|
2008
|
2014
|
Gérard Le Gall
|
|
|
març de 2001
|
2008
|
|
|
|
Totas las donadas non son pas encara conegudas.
|
Demografia
Luòcs e monuments
Personalitats ligadas amb la comuna
Véser tanben
Ligams extèrnes
Nòtas