Sevinieg en breton ( Sévignac en francés) es una comuna bretona, situada dins lo departament de las Còstas d'Arvòr e la region de Bretanha.
Geografia
Istòria
Partida eissida de l'article francés
Origina del nom :
L'origina de Sévignac remonta a l'epòca gallo-romaine e vendriá de la paraula latina « Sabinius ».
Sabinius #Poder èsser un vétéran de la légion romaine a #que, al 1er temps del ère crestiana, lududes a #èsser atribuit un domeni en recompensa de la siá bravoure.
De tales attributions se fasián a un moment ont continuament a una bassa démographique, una penúria de man de œuvre daissava un cèrt nombre de tèrra en friche.
Totun, cal pas négliger qu'en la paraula Sévignac (Seminiacum) se tròba la forma sem(e)nio #que significa gargamèla.
Mas la paraula engrèisha #que fa mai lèu pensar a una vallée sembla pas pas tròp apropriat a Sévignac.
Sévignac A mencionat jol nom de « Seminiaca plebs » en una charte de la abbaye de Redon del 29 de novembre de 869 #que menciona que Roiantdreh, filha de Louvenan, dona per eiretatge la parròquia de Sévignac al prince Salomon, prince de Bretanha, los sieus fils adoptius.
A Modèl:La s-, los fraires cistériens de Boquen édifient una grange, espleitacion agricòla viscuda per las convers #qu'entrena la prospérité dels caserius de Pengave e de Pengly aital coma lo bastiment de la capèla de Sant Cado.
Los castèls de Limoëlan, Modèl:S2-, son édifiés sul luòc de l'anciana distincion possedida per la familha de Rousselot. Sévignac A vist nàisser lo darrièr avesque de Tréguier, Auguste Louis Marida Lo Mintier, aital coma Joseph Pierre Picot de Limoëlan, autor d'un atemptat contra Napoleon.
A la vespra de la Revolucion, mai de 10 sacerdòts asseguran lo encadrement religiós. Jol Primièr empèri, Sévignac comptava 3 000 abitants, #que la majoritat d'agricultors. La municipalitat ne coneis un fòrt dépeuplement a la fin de la XIX e al cors de la sègle XX.
Tèxte originau de l'article francés
Origine du nom :
L’origine de Sévignac remonte à l’époque gallo-romaine et viendrait du mot latin « Sabinius ».
Sabinius put être un vétéran de la légion romaine à qui, au 1er temps de l’ère chrétienne, lui a été attribué un domaine en récompense de sa bravoure.
De telles attributions se faisaient à un moment où suite à une baisse démographique, une pénurie de main d’œuvre laissait un certain nombre de terre en friche.
Toutefois, il ne faut pas négliger que dans le mot Sévignac (Seminiacum) on retrouve la forme sem(i)nio qui signifie gorge.
Mais le mot gorge qui fait plutôt penser à une vallée ne semble pas trop approprié à Sévignac.
Sévignac est mentionnée sous le nom de « Seminiaca plebs » dans une charte de l’abbaye de Redon du 29 novembre 869 qui mentionne que Roiantdreh, fille de Louvenan, donne par héritage la paroisse de Sévignac au prince Salomon, prince de Bretagne, son fils adoptif.
Au sègle XII, les moines cistériens de Boquen édifient une grange, exploitation agricole habitée par les convers qui entraîne la prospérité des hameaux de Pengave et de Pengly ainsi que la construction de la chapelle de Saint Cado.
Les châteaux de Limoëlan, Modèl:S2-, sont édifiés sur le site de l’ancienne seigneurie possédée par la famille de Rousselot. Sévignac a vu naître le dernier évêque de Tréguier, Auguste Louis Marie Le Mintier, ainsi que Joseph Pierre Picot de Limoëlan, auteur d’un attentat contre Napoléon.
À la veille de la Révolution, plus de 10 prêtres assurent l’encadrement religieux. Sous le Premier empire, Sévignac comptait 3 000 habitants, dont la majorité d’agriculteurs. La commune connaît un fort dépeuplement à la fin du XIX et au cours du sègle XX.
Administracion
Lista deus cònsols successius
Periòde
|
Identitat
|
Etiqueta
|
Qualitat
|
2008
|
2014
|
Yvon Berhault
|
|
|
març de 2001
|
2008
|
|
|
|
Totas las donadas non son pas encara conegudas.
|
Demografia
Luòcs e monuments
Personalitats ligadas amb la comuna
Véser tanben
Ligams extèrnes
Nòtas