La municipalitat de Sant-Quay-Portrieux se tròba en lo departament dels Còstas-de Armor, antany trucat las Còstas del Nòrd, a Bretanha.
Se situa en la baia de Sant-Brieuc, #qu'es la prefectura del departament.
La còsta de Sant-Quay-Portrieux, telefonada Còsta del Goëlo, s'estend de Sant-Brieuc fins a Paimpol mai al nòrd, cara a la archipel de Bréhat.
Sus aquelas meteissas còstas e a qualques quilomètres de Sant-Quay Portrieux se tròba la municipalitat de Plouha ont se lèvan los mai anautitas falaises de Bretanha #que lo ponch mai elevat se'n tròba a 104 mètres per çò qu'es del nivèl de la mar.
L'isla Harbour es un illòt rocós situat a 1,8 km de la riba de Sant-Quay-Portrieux, cara a la punta de Sant-Quay encara trucada la punta del sémaphore. Aquela isla, surmontée d'un fuòc en datant de 1850 en marcant lo archipel dels iles Sant-Quay, es la mai elevada de lo sieu archipel e la sòla a protegir de la vegetacion.
La commune de Saint-Quay-Portrieux se trouve dans le département des Côtes-d'Armor, autrefois appelé les Côtes du Nord, en Bretagne.
Elle se situe dans la baie de Saint-Brieuc, qui est la préfecture du département.
La côte de Saint-Quay-Portrieux, appelée Côte du Goëlo, s'étend de Saint-Brieuc jusqu'à Paimpol plus au nord, face à l'archipel de Bréhat.
Sur ces mêmes côtes et à quelques kilomètres de Saint-Quay Portrieux se trouve la commune de Plouha où se dressent les plus hautes falaises de Bretagne dont le point le plus haut se trouve à 104 mètres par rapport au niveau de la mer.
L'île Harbour est un îlot rocheux situé à 1,8 km du rivage de Saint-Quay-Portrieux, face à la pointe de Saint-Quay encore appelée la pointe du sémaphore. Cette île, surmontée d'un feu datant de 1850 marquant l'archipel des iles Saint-Quay, est la plus haute de son archipel et la seule à abriter de la végétation.
Lo berceau de Sant-Quay Portrieux es lo vilatge de Kertugal en significant, en lenga bretonne, "lo sojorn de las Gaulois" (ker-tud-gal). Es a l'entorn de la pichona anse telefonada uèi « Fontaine Sant-Quay » #que se concentrava l'activitat d'aquela populacion de marines e de paysans. D'ailà, comerciaven amb lo Angleterre o l'Irlanda. Es al Modèl:Ven sègle que la municipalitat, coma fòrça d'autras en la region, #èsser évangélisée.
L'origina del nom de Sant Quay :
La legenda preten #qu'al Modèl:Ven sègle l'ermita Sant-Ke (o Kenan o encara Kolodoc'h) #desembarcar de Cambrie (sud del País de Galle) en una auge de pèira, sens rem, sens vel, sens gach. Arribat, pas sens marrit, en lo anse de Kertugal, #èsser brutalement aculhit per lavandières #que #prene paur a la siá vista, convencudas #que s'agissiá d'un demòni. Armadas de brancas de genêt, o #batre e lo #daissar per mòrt. Lo sant òme #pregar alavetz la Vèrge de lududes venir n'ajuda. Lududes #aparéisser e #far jaillir jos los sieus flancs una font #que #sonhar las siás feridas. O #guidar de contunh a l'abric d'una ronce gigantesca perque se pausa. L'endeman, las femnas #que la avián batuda implorèrent lo sieu perdon. La Fontaine Sant-Quay se lèva dempuèi la localizacion d'ont jaillit la font, e la Capèla La nòstra Madama de la Ronce (destruida l'an 1875), trônait a la endroit ont Sant-Ké s'i èra pausat.
Sant-Quay a conegut desparièrs appellations :
S. Scophili (En 1138),
S. Cophili De supèr maire (en 1158),
S. Kecoledoci (En 1163),
S. Coledoci (En 1181),
S. Kecoledoci (En 1197),
S. Ke (En 1237, en 1240),
Per. S. Gue (En 1270),
Portus Orieut in per. S. Kequoledoci (En 1278),
S. Quequelodeco (En 1280),
S. Queocus (En 1308),
S. Ke (Vèrs 1330),
Sant Qué (en 1516, Cartulaire de Redon).
La forma actuala de Sant-Quay apareis dempuèi 1656, Sant-Quay-Etables en 1860. La parròquia de Sant-Quay elegís la siá primièra municipalité al començament de 1790.
Le berceau de Saint-Quay Portrieux est le village de Kertugal signifiant, en langue bretonne, "la demeure des Gaulois" (ker-tud-gal). C’est autour de la petite anse appelée aujourd’hui « Fontaine Saint-Quay » que se concentrait l’activité de cette population de marins et de paysans. De là, ils commerçaient avec l'Angleterre ou l'Irlande. C'est au Modèl:Ve siècle que la commune, comme beaucoup d'autres dans la région, fut évangélisée.
L'origine du nom de Saint Quay :
La légende prétend qu’au Modèl:Ve siècle l'ermite Sant-Ke (ou Kenan ou encore Kolodoc'h) débarqua de Cambrie (sud du Pays de Galle) dans une auge de pierre, sans aviron, sans voile, sans vivres. Parvenu, non sans mal, dans l'anse de Kertugal, il fut brutalement accueilli par des lavandières qui prirent peur à sa vue, convaincues qu'il s'agissait d'un démon. Armées de branches de genêt, elles le battirent et le laissèrent pour mort. Le saint homme pria alors la Vierge de lui venir en aide. Elle lui apparut et fit jaillir sous ses flancs une source qui soigna ses blessures. Elle le guida ensuite à l’abri d’une ronce gigantesque pour qu'il se repose. Le lendemain, les femmes qui l'avaient battu implorèrent son pardon. La Fontaine Saint-Quay se dresse depuis à l'emplacement d'où jaillit la source, et la Chapelle Notre Dame de la Ronce (détruite en 1875), trônait à l'endroit où Saint-Ké s'était reposé.
Saint-Quay a connu différentes appellations :
S. Scophili (en 1138),
S. Cophili de super mare (en 1158),
S. Kecoledoci (en 1163),
S. Coledoci (en 1181),
S. Kecoledoci (en 1197),
S. Ke (en 1237, en 1240),
Par. S. Gue (en 1270),
Portus Orieut in par. S. Kequoledoci (en 1278),
S. Quequelodeco (en 1280),
S. Queocus (en 1308),
S. Ke (vers 1330),
Saint Qué (en 1516, Cartulaire de Redon).
La forme actuelle de Saint-Quay apparaît dès 1656, Saint-Quay-Etables en 1860. La paroisse de Saint-Quay élit sa première municipalité au début de 1790.