Ploec-Gauczon en galò (Ploheg en breton e Plœuc-sur-Lié en francés) es una comuna bretona, situada dins lo departament de las Còstas d'Arvòr e la region de Bretanha.
Geografia
Partida eissida de l'article francés
La municipalitat de Plœuc es de formats pòbles : Caribet, la Tecla, Gouromplet, Las Fonténieux, Sant-Éloi, la Vila Rouault, Berlugeon, la Saudrette, lo Grand-Roz, la Vièlha-Vila, la Tecla-Oisel, Gourmeneuf, las Norniers, Hidrio, la Vila Prigien, la Vila Jagu, lo Chesnay, Douancre, Launais Louis, la Roncière, Coatrion, Tréveret, lo Nòu-Fontaines, Pourhon, Sant-Magnan, Branlée, la Hazaie, Sant-Just, la Bernardais, Cosseul, lo Paimpoux, Lo Plessis, Damareuc, La Corbière, lo Bas-Plessis,La Talaia, La Gabegie a…
traversat Eca pel Ligat #que se tirèt en lo Oust.
Tèxte originau de l'article francés
La commune de Plœuc est formée des villages : Caribet, la Touche, Gouromplet, Les Fonténieux, Saint-Éloi, la Ville Rouault, Berlugeon, la Saudrette, le Grand-Roz, la Vieille-Ville, la Touche-Oisel, Gourmeneuf, les Norniers, Hidrio, la Ville Prigien, la Ville Jagu, le Chesnay, Douancre, Launais Louis, la Roncière, Coatrion, Tréveret, les Neuf-Fontaines, Pourhon, Saint-Magnan, Branlée, la Hazaie, Saint-Just, la Bernardais, Cosseul, le Paimpoux, Le Plessis, Damareuc, La Corbière, le Bas-Plessis,La Guette, La Gabegie etc…
Elle est traversée par le Lié qui va se jeter dans l'Oust.
Istòria
Partida eissida de l'article francés
Jeanne De Ploeuc es hereva del primièr Ostal de PLOEUC. En 1292, ela esposa Tanguy de KERGOLAY, e es a l'origina del segond Ostal de PLOEUC.
Los armoiries de la familha son « Chevronnées de sièis pèças de hermine e de caras » e pòrtan lo lèma « L'arma e l'onor ».
Los desparièrs senhors de Ploeuc :
- La familha de Ploeuc
- La familha del Ritz
- La familha de Timeur
- La familha de Bréhan
L'Ostal de Ploeuc es sortida dels comtes de Poher. L'Ostal del Riu tira la siá origina dels ancians comtes de Madur e de Corlay #que davalarián eles-meteisses dels poderoses comtes de Cornouaille.
Lo 22 de febrièr de 1664, Yves-Olivier del Riu crompa la distincion de Ploeuc, presa l'an 1662 sus la marquise de Montgaillard. Per cartas brevets del 14 d'abril de 1696, la tèrra de Ploeuc a erigit dins comtat (Archiu de las Còstas-de Armor, 1E 658). Lo 5 d'agost de 1783, Gilbert de la Fayette e lo sieu cosin, lo marques de Lusignan, #que venon d'eretar de la familha del Ritz (continuament al defalhiment de Charles Yves Thibaut del Ritz lo 20 d'abril de 1781), vendon la distincion de Ploeuc a la marquise de la Caça.
Tèxte originau de l'article francés
Jeanne de Ploeuc est héritière de la première Maison de PLOEUC. En 1292, elle épouse Tanguy de KERGOLAY, et est à l'origine de la deuxième Maison de PLOEUC.
Les armoiries de la famille sont « Chevronnées de six pièces d'hermine et de gueules » et portent la devise « L'âme et l'honneur ».
Les différents seigneurs de Ploeuc :
- La famille de Ploeuc
- La famille de la Rivière
- La famille de Timeur
- La famille de Bréhan
La Maison de Ploeuc est issue des comtes de Poher. La Maison de la Rivière tire son origine des anciens comtes de Mûr et de Corlay qui descendraient eux-mêmes des puissants comtes de Cornouaille.
Le 22 février 1664, Yves-Olivier de la Rivière achète la seigneurie de Ploeuc, saisie en 1662 sur la marquise de Montgaillard. Par lettres patentes du 14 avril 1696, la terre de Ploeuc est érigée en comté (Archives des Côtes-d'Armor, 1E 658). Le 5 août 1783, Gilbert de La Fayette et son cousin, le marquis de Lusignan, qui viennent d'hériter de la famille de la Rivière (suite au décès de Charles Yves Thibaut de la Rivière le 20 avril 1781), vendent la seigneurie de Ploeuc à la marquise de la Chasse.
Administracion
Lista deus cònsols successius
Periòde
|
Identitat
|
Etiqueta
|
Qualitat
|
2008
|
2014
|
Daniel Denis
|
|
|
març de 2001
|
2008
|
|
|
|
Totas las donadas non son pas encara conegudas.
|
Demografia
Luòcs e monuments
Personalitats ligadas amb la comuna
Véser tanben
Ligams extèrnes
Nòtas