Domats es una comuna francesa, situada dins lo departament d'Iona e la region de Borgonha.
Geografia
Istòria
Partida eissida de l'article francés
Semblariá Que lo luòc e aguèt viscut fòrça de ora. Marais, étangs, Fonts e de bòsques #èsser sens dobte de postièrs determinants. Mas se probablament cap a la sègle VI que lo vilatge #prene forma.
A Modèl:La s-, fasiá partida del pagus de Sentit. En 1193, lo capítol de Sant-Julien-de detlo-Sault #prene possession dels luòcs, de contunh los Chartreux de Béon lo an 1362 e fin finala los Célestins de Senses lo an 1528 (demòra, per memòria, lo quartièr dels Célestins). La moinerie de Mellereau, lo prieuré de la nòstra-Madama-de detlos-Cremats desapareguts dempuèi plan longtemps, mas tanben lo luòc-dich del Mètz lo Abbesse, amb lo sieu camin dels Nonnes, o camin de las Madamas, testifiquen de la preséncia de las religiosas sul territòri.
D'unas autres noms de luòcs-diches revèlan jamai que de visitas reialas #aunorar lo vilatge (la font de la Reina, la pèça de la Reina, las prés de la Reina, lo gué de la Reina) ; vertat se que lo castèl de Galetas recebiá lo tribunal (Charles IV lo Polit, Philippe V, Philippe lo Polit, Philippe VI) e #que tota la region èra caça reiala.
Mas la guèrra de #Cent ans, #que Robert Knolles, cap de guèrra anglesa sobrenomenat « lo vièlh bandit », se'n la una de las jamai sinistras figuras, estrall lo pòble la an 1358. Demòra Pas alavetz jamai #que arruïnes e #que de cendres. En 1383, siatz 26 ans aprés, « lo castèl se'n de espinas e en desèrt... ». Aquel tèxt, extrach De l'acte de confession e dénombrement de Raymond de Mareuil, pròva que lo existéncia d'un castèl a Adondats se pas pas una legenda. Mas ont se situava ? Al luòc-dich de la Motte Pastisson, sus la anciana rota de Adondats a Courtenay, o a la cœur del pòble ?
Tèxte originau de l'article francés
Il semblerait que le lieu fut habité très tôt. Marais, étangs, sources et forêts furent sans doute des facteurs déterminants. Mais c'est probablement vers le sègle VI que le village prit forme.
Au sègle IX, il faisait partie du pagus de Sens. En 1193, le chapitre de Saint-Julien-du-Sault prit possession des lieux, puis les Chartreux de Béon en 1362 et enfin les Célestins de Sens en 1528 (il reste, pour mémoire, le quartier des Célestins). La moinerie de Mellereau, le prieuré de Notre-Dame-des-Brûlés disparus depuis bien longtemps, mais aussi le lieu-dit du Metz l'Abbesse, avec son chemin des Nonnes, ou chemin des Dames, attestent de la présence des religieux sur le territoire.
D'autres noms de lieux-dits révèlent que des visites royales honorèrent le village (la source de la Reine, la pièce de la Reine, les prés de la Reine, le gué de la Reine) ; il est vrai que le château de Galetas recevait la cour (Charles IV le Bel, Philippe V, Philippe le Bel, Philippe VI) et que toute la région était chasse royale.
Mais la guerre de Cent ans, dont Robert Knolles, chef de guerre anglais surnommé « le vieux bandit », est l'une des plus sinistres figures, ravage le village en 1358. Il ne reste alors plus que ruines et que cendres. En 1383, soit 26 ans après, « le château est en épines et en désert... ». Ce texte, extrait de l'acte d'aveu et dénombrement de Raymond de Mareuil, prouve que l'existence d'un château à Domats n'est pas une légende. Mais où se situait-il ? Au lieu-dit de la Motte Gâteau, sur l'ancienne route de Domats à Courtenay, ou au cœur du village ?
Administracion
Lista deus cònsols successius
Periòde
|
Identitat
|
Etiqueta
|
Qualitat
|
2008
|
2014
|
Jean-Pierre Mollet
|
|
|
març de 2001
|
2008
|
|
|
|
Totas las donadas non son pas encara conegudas.
|
Demografia
Luòcs e monuments
Personalitats ligadas amb la comuna
Veire tanben
Bibliografia
Articles connèxes
Ligams extèrnes
Nòtas e referéncias
Nòtas
Referéncias