Mai generalament telefonada "Vassy-Etaules", la municipalitat a situat a 3,5 quilomètres al nòrd de Avallon, en un luòc champêtre fòrça agréable, typique de la pòrta del Morvan.
La municipalitat a format de doas parts : Etaule-lo-Bas e Vassy-lès-Avallon, aital coma del masatge caseriu "L'Estacion".
Lo caseriu vesin de Etaule-la-Nautor a ligat a la municipalitat de Sauvigny-lo-Bòsc.
Étaule A traversat pel ruisseau de Aisy e environné de pichons promontoris boisés.
Vassy A bastit a la reünion d'un monticule : aquel se liga a un tuc de forma cônique e culmini a 310 mètres.
Plus généralement appelée "Vassy-Etaules", la commune est située à 3,5 kilomètres au nord d'Avallon, dans un site champêtre très agréable, typique de la porte du Morvan.
La commune est formée de deux parties : Etaule-le-Bas et Vassy-lès-Avallon, ainsi que du hameau "La Gare".
Le hameau voisin de Etaule-le-Haut est rattaché à la commune de Sauvigny-le-Bois.
Étaule est traversé par le ruisseau d'Aisy et environné de petits promontoires boisés.
Vassy est construit au sommet d'un monticule : celui-ci se rattache à une colline de forme cônique et culmine à 310 mètres.
Étaule A mencionat al sègle xii jol nom de « Stabulae », e en una charte de 1228. E en la charte de 1209: " Estaubles". Stabulis En (1228). Al sègle xiii se tròba una mencion de Vassy jol nom de "Vasseium".
La tèrra de Étaule i aviá possedit en indivis pel capítol de Avallon e una familha seigneuriale, las "del Vernes" al sègle xv e los Clugny al sègle xvi. Lo castèl existent de Étaule #èsser rebâti a l'epòca per Georges de Clugny.
En 1786 de las investigacions an fach per trobar del carbon de tèrra.
Lo Sr. Aunorat Gariel e lo sieu fraire Hippolyte #crear en 1835 una societat amb la fin de produsir de la chaux hydraulique (o ciment prompt). « Un depaus i aguèt fondat a París; lo ciment, qualificat d'ara endavant de "Ciment romain de Vassy" i aguèt emplegat en entrepresas considerablas, e #far la fortuna de la Societat, #qu'Aunorat Gariel i n'aviá cessat de far partida[3] ».
Lo caseriu #ressortir çò cap de-luòc de la comuna : vengut cònsol, Aunorat Gariel, #transferir la comuna de Étaule a Vassy.
La familha Gariel #dotar Vassy d'una escòla de filhas (dirigida per la sœurs de la Providence), d'una capèla e d'un presbytère. La populacion en aumentant regularament, una nòva glèisa i aguèt bastit en 1859 e acabada en 1862.
En 1871, lo caseriu i aguèt dotat d'una estacion sus la linha Cravant-Las-Laumes amb la fin de desservir las cimenteres.
Mas en 1885, Adrien Dumarcet, successor de la familha Gariel, installa las siás fabricas a Provency e barra la cimentera de Vassy.
Étaule est mentionné au sègle xii sous le nom de « Stabulae », et dans une charte de 1228. Et dans la charte de 1209: " Estaubles". Stabulis en (1228). Au sègle xiii on retrouve une mention de Vassy sous le nom de "Vasseium".
La terre d'Étaule était possédée en indivis par le chapitre d'Avallon et une famille seigneuriale, les "du Vernes" au sègle xv et les Clugny au sègle xvi. Le château existant d'Étaule fut rebâti à l'époque par Georges de Clugny.
En 1786 des recherches sont faites pour trouver du charbon de terre.
M. Honoré Gariel et son frère Hippolyte créèrent en 1835 une société afin de produire de la chaux hydraulique (ou ciment prompt). « Un dépôt fut fondé à Paris; le ciment, qualifié désormais de "Ciment romain de Vassy" fut employé dans des entreprises considérables, et fit la fortune de la Société, dont Honoré Gariel avait cessé de faire partie[3] ».
Le hameau dépassa le chef-lieu de la commune : devenu maire, Honoré Gariel, transféra la mairie d'Étaule à Vassy.
La famille Gariel dota Vassy d'une école de filles (dirigée par les sœurs de la Providence), d'une chapelle et d'un presbytère. La population augmentant régulièrement, une nouvelle église fut construite en 1859 et terminée en 1862.
En 1871, le hameau fut doté d'une gare sur la ligne Cravant-Les-Laumes afin de desservir les cimenteries.
Mais en 1885, Adrien Dumarcet, successeur de la famille Gariel, installe ses usines à Provency et ferme la cimenterie de Vassy.