Baives es una comuna francesa del departament del Nòrd e de la region dels Nauts de França. .
Baives Fa partida :
La municipalitat fa partida del Parc natural regional del Avesnois.
Situada en la Fagne francesa e al Sud del Avesnois (Thiérache del Nòrd francés), Baives se tròba sul prolongement de la Calestienne bèlga, mai justament sus la terminaison périclinale d'aquela estructura. Anciana carrièra de calcaire amb lo sieu forn a chaux restaurat l'an 2009, ara integrat a un païsatge boisé e de prada.
Es doncas un entorn calcaire, que # se tròba en particular la famosa « pèira bleue » correspondenta al nivèl givétien, telefonada abusivement « marbre blau », #que marca l'arquitectura de la Thiérache del Nòrd, de la Thiérache bèlga, de la Fagne e de la region de Givet.
S'i tròba los monts de Baives, luòc fòrça conegut dels botanistes locales per una flore calcicole fòrça rica, sustot en orchidées, marcada per la encreuament del climat continental e lo caractèr meridional d'una exposicion sud de « tèrras caudas » calcaires. Los monts de Baives marcan aital lo limit occidental de cèrtas espècias continentalas. Per en un autre luòc, los monts de Baives culminent a 239 m. Mas l'autentic ponch culminant del Nòrd se situa a Anor, en lo Avesnois e culmini a 272 mètres d'altitud.
Baives fait partie :
La commune fait partie du Parc naturel régional de l'Avesnois.
Située dans la Fagne française et au Sud de l'Avesnois (Thiérache du Nord française), Baives se trouve sur le prolongement de la Calestienne belge, plus précisément sur la terminaison périclinale de cette structure. Ancienne carrière de calcaire avec son four à chaux restauré en 2009, maintenant intégré à un paysage boisé et de prairie.
C'est donc un environnement calcaire, dans lequel on retrouve en particulier la fameuse « pierre bleue » correspondant au niveau givétien, appelée abusivement « marbre bleu », qui marque l'architecture de la Thiérache du Nord, de la Thiérache belge, de la Fagne et de la région de Givet.
On y trouve les monts de Baives, site très connu des botanistes locaux pour une flore calcicole très riche, notamment en orchidées, marquée par le croisement du climat continental et le caractère méridional d'une exposition sud de « terres chaudes » calcaires. Les monts de Baives marquent ainsi la limite occidentale de certaines espèces continentales. Par ailleurs, les monts de Baives culminent à 239 m. Mais le véritable point culminant du Nord se situe à Anor, dans l'Avesnois et culmine à 272 mètres d'altitude.