894 : L'acte de naissença oficiala de Dommartin-lès-Toul.
Dommartin-lès-Toul A mencionat oficialament per las primièras fes l'an 894 en la charte del rei Arnoul jol nom de Domnus Martinus (lo senhor Martin). La parròquia, #que depen de la évêché de Toul, a situat en Lotharingie, reialme issu del parteja de l'empèri de Charlemagne. Lo sieu nom fach referéncia a la glèisa de Sant-Martin de Tors e l'influéncia de la Glèisa es fòrta, a aquela epòca, en totas las decisions politicas.
Dommartin-lès-Toul Es alavetz jos la proteccion del comte de Toul, #que pas #arribar totun pas a far obstacle a las invasions hongroises e normandes.
S'aima alavetz la populacion a aperaquí 180 abitants #que la vida i n'aviá organizat a l'entorn de la cultura del blat e de la vinha aital coma de la ramaderia en benefici dels fraires del abbaye de Sant-Evre.
La traversada de la Moselle a aquela epòca, per prene Toul, #en demòra encara una énigme de los nòstres jorns (pont, bac, gué).
894 : L'acte de naissance officiel de Dommartin-lès-Toul.
Dommartin-lès-Toul est mentionnée officiellement pour la première fois en 894 dans la charte du roi Arnoul sous le nom de Domnus Martinus (le seigneur Martin). La paroisse, qui dépend de l'évêché de Toul, est située en Lotharingie, royaume issu du partage de l'empire de Charlemagne. Son nom fait référence à l'église de Saint-Martin de Tours et l'influence de l'Église est forte, à cette époque, dans toutes les décisions politiques.
Dommartin-lès-Toul est alors sous la protection du comte de Toul, qui ne parvint cependant pas à faire obstacle aux invasions hongroises et normandes.
On estime alors la population à environ 180 habitants dont la vie était organisée autour de la culture du blé et de la vigne ainsi que de l'élevage au profit des moines de l'abbaye de Saint-Evre.
La traversée de la Moselle à cette époque, pour rejoindre Toul, reste encore une énigme de nos jours (pont, bac, gué).