Las Gòrgas de Daluèis, crosadas pel Naut Var en sòls de pelita roja, son absoludament magnifics. Son estadas talhadas pel Var en l'extremitat oèst de la Copòla de Barron. La Copòla de Barron correspond a una remontada de socle paleozoïc que fa aflorar una espessa seria permiana[3].
En estiu, los auratges representan un perilh important.
Las Gòrgas de Daluèis
Las Gòrgas de Daluèis
Las Gòrgas de Daluèis
La tuta del Gat, riu sosterranh de 720 m de longor, es particularament fotogenica.
Istòria
La vila apareis jol nom de "Castrum de Adalueiso", de contunh de "Adalosio" al s. XIII, de contunh Adaluys o Addaluys, Adaluy.
La vila aperten a la branca de Daluèis de la familha de Castelana-Vilanòvae; de contunh una dependécia dels Templiers e, après la siá condemnacion, als Espitalaris de Sants-Texans-de-Jerusalem. La vila apertendrà fin finala a las Villeneuve-Beauregard.
En 1348, lo 18 de febrièr, signatura de l'acte d'abitacion de Daluèis signat amb lo senhor de Barrême.
En 1388, après la mòrt de la reina Jeanne, a la diferéncia de las unas autras parts de l'èst de la Provence #que retran aumenatge al comte de Savoie, Daluèis, coma Guillaumes, Entrevaux e Sausses se declararàn fisèles als comtes de Provence de l'ostal d'Anjau. En 1481, coma la rèsta de la Provence, Louis XI en essent eretièr del darrièr comte de Provence, Daluèis a #èsser integrat al reialme de França.
En 1760, un tractat entre la França e lo rei de Sardenha rectifica la frontièra e luòc Daluèis e Guillaumes en lo Comtat de Niça.
Pendent la guèrra de las Alpes, entre Franceses e reialme Sarde, lo general austrian de Wins #que comanda l'armada Austro-sarde establís una plaça de commandement a Daluèis en 1793.
A partir del 18 de julhet 1944, las tropas alemandas installadas a Touët-sus-Var an lançats d'atacs contra los maquis F.F.I. Pels vallées de la Nautor-Var e del Cians. Aqueles primièrs atacs en avent fracassat, #reprene l'endeman pels crêtes. Los maquisards débordés an abandonat las siás posicions près de Daluèis per remontar cap a Guillaumes de contunh cap a Entraunes.
En 1348, le 18 février, signature de l'acte d'habitation de Daluis signé avec le seigneur de Barrême.
En 1388, après la mort de la reine Jeanne, à la différence des autres parties de l'est de la Provence qui rendront hommage au comte de Savoie, Daluèis, comme Guillaumes, Entrevaux et Sausses se déclareront fidèles aux comtes de Provence de la maison d'Anjou. En 1481, comme le reste de la Provence, Louis XI étant héritier du dernier comte de Provence, Daluis a été intégré au royaume de France.
En 1760, un traité entre la France et le roi de Sardaigne rectifie la frontière et place Daluis et Guillaumes dans le Comté de Nice.
Pendant la guerre des Alpes, entre Français et royaume Sarde, le général autrichien de Wins qui commande l'armée Austro-sarde établit un poste de commandement à Daluis en 1793.
À partir du 18 juillet 1944, les troupes allemandes installées à Touët-sur-Var ont lancés des attaques contre les maquis F.F.I. par les vallées du Haut-Var et du Cians. Ces premières attaques ayant échoué, elles reprirent le lendemain par les crêtes. Les maquisards débordés ont abandonné leurs positions près de Daluis pour remonter vers Guillaumes puis vers Entraunes.