D'après lo "Matot-Braine" de 1899, a la fin de la sègle XVII, lo vilatge actual de Sant-Eugène se substituissi a la métairie romaine situada a Montberchy (luòc-dich).
Situat a qualques quilomètres de Condé en Brie, en la vallée del Surmelin, aquel pichon vilatge es fòrça ancian. S'es substituit a la municipalitat de Montberchy, bastida sul penchant del tuc, cap al cogant... Après la destruccion de la siá vila, una part dels abitants #que podián pas se résigner a abandonar lo sòl natal aurián davalat en la vallée ont aurián bastit de nòvas abitacions e format un nòu grop.
En los actes latines los mai ancians, la glèisa #qu'èra desservie pel curé de Condé a designat pel nom de Sancta Eugénia ad Condatum in Bria. Aquel nom a #èsser, segon las epòcas, diversement tradusit. Aquela glèisa a donat lo sieu nom dins lo pòble ont a aunorat dempuèi un temps immémorial e #que los abitants se n'estendon a l'ombra de lo sieu santuari.
Lo territòri a una superficie de 692 ectaras, #que 183 de bòsques.
La granja de Sant-Eugène n'a #èsser un ostal seigneuriale; los sieus murs son fòrça épais. Los dreches seigneuriaux èran de gréver la tèrra e lo sieu produch annal. Aperteniá en 1785 a la Comtesse del Torn del Pi. La familha de Faverolles a mencionat "de senhors de Sant-Eugène" a la fin de la sègle XV.
Una autra seigneurerie ligada a la municipalitat es aquela de las Caumas #que las bastissas n'an situat a Unitat|800|mètres}} de la Rota en connectant Castèl-Thierry a Montmirail. Las tèrras #que la superficie n'es de l'òrdre de 205 ectaras an solcat per de nombrosas alberedes #que la majoritat ne van dins los pòbles vesins e #que desbocan totas a l'intrada de la granja. Lo vièlh castèl remonta a l'epòca féodale e constituissi çò de mès d'important, dicha-se, #que son en partida ruralas e en partida militara. Lo primièr acte de proprietat coneguda d'aquela seigneurerie remonta a 1524.
D'après le "Matot-Braine" de 1899, à la fin du sègle XVII, le village actuel de Saint-Eugène se substitue à la métairie romaine située à Montberchy (lieu-dit).
Situé à quelques kilomètres de Condé en Brie, dans la vallée du Surmelin, ce petit village est très ancien. Il s'est substitué à la commune de Montberchy, bâtie sur le penchant de la colline, vers l'occident... Après la destruction de leur ville, une partie des habitants qui ne pouvaient se résigner à abandonner le sol natal seraient descendus dans la vallée où ils auraient construit de nouvelles habitations et formé un nouveau groupe.
Dans les actes latins les plus anciens, l'église qui était desservie par le curé de Condé est désignée par le nom de Sancta Eugénia ad Condatum in Bria. Ce nom a été, selon les époques, diversement traduit. Cette église a donné son nom au village où elle est honorée depuis un temps immémorial et dont les habitants s'étendent à l'ombre de son sanctuaire.
Le territoire a une superficie de 692 hectares, dont 183 de bois.
La ferme de Saint-Eugène a été une maison seigneuriale; ses murs sont très épais. Les droits seigneuriaux étaient de gréver la terre et son produit annuel. Elle appartenait en 1785 à la Comtesse de La Tour du Pin. La famille de Faverolles est mentionnée "seigneurs de Sant-Eugène" à la fin du sègle XV.
Une autre seigneurerie rattachée à la commune est celle des Grèves dont les bâtiments sont situés à 800 mètres de la Route reliant Château-Thierry à Montmirail. Les terres dont la superficie est de l'ordre de 205 hectares sont sillonnées par de nombreuses allées dont la plupart vont aux villages voisins et qui aboutissent toutes à l'entrée de la ferme. Le vieux château remonte à l'époque féodale et constitue le plus important, dit-on, qui sont en partie ruraux et en partie militaire. Le premier acte de propriété connu de cette seigneurerie remonte à 1524.