Lo villatge de Marigny-en-Orxois se tròba en lo Sud-Es del departament del Aisne. La municipalitat es quitament en contacte amb la Seine-e-Marna en la siá part Oèst (lo caseriu dels Glandons es a caval sus Marigny-en-Orxois, Gandelu e Germigny-jos-Coulombs #que se tròba en Seine-e-Marna).
Aquel pòble fa partida de la comunitat de municipalitats de Charly-sus-Marna (C 4) mas es per contra un dels costats de Castell-Thierry.
Lo bourg se situa sus un pichon scenari ont a l'entorn se éparpillent de multiplas caserius #que qualqu'uns ne pòrtan de noms estranhs o savoureux cossí :
- Escota se plòu ; se conta #qu'es a causa d'un molin a aiga #que i i aviá installat sul "ru Cormont" après la cascade e #qu'un jorn lo dèbit de l'aiga en fasent pas mai virar la ròda, la femna del meunier en vesent venir la ruïna se lamentait en demandant a lo sieu espós "écout'se plòu" ... A anotar qu'aquel nom a portat per un ruisseau e una carrièra en la municipalitat de Valognes (50700) en la Manja
- Villers-lo-Vast anciana parròquia en dependent de la distincion de Veuilly-La-Poterie #que manca venir una municipalitat a la Revolucion e #que ven un caseriu de Marigny jol Primièr Empèri l'an 1812 coma una part de las Glandons.
Noms dels autres caserius de Marigny-en-Orxois : Lo Pichon e lo Grand Cormont, las Granjas de Issonge (auriá lo sieu nom del rei Henri IV de passatge, en verificant que lo caseriu èra pas pas nomenat, i auriá dicha : "manca #que s'i sónia"), de la Pichona Boulloye, de la Granda Boulloye, e lo superbe amassa de la Granja del Castèl e la Via del Châtel.
Mercés a totes aqueles caserius, Marigny-en-Orxois es doncas una municipalitat estenduda (15,56 km2) per çò qu'es de las siás municipalitats limitrophes.
La municipalitat a una superficie importanta de bòsc e de bòsques coma los bòsques de Vaurichard, dels Glandons, de Triquemique, lo bòsc de la Pèira-a las-fées o encara lo bòsc del Can-penjat e de la Garenne.
Totes aqueles bòsques an traversat per de pichons corses d'aigas coma lo « ru Cormont » e lo « ru de Bastourné ».
Per en un autre luòc, dels luòcs-diches pòrtan noms tanben divèrses que lo Bochet, La Hulotte, La Essart-Beaumont...
La municipalitat a traversat pel autoroute A4, l'anciana rota nacionala RN3 (uèi D1003 ) e dempuèi pauc per la linha LGV Es europèa.
Le village de Marigny-en-Orxois se trouve dans le Sud-Est du département de l'Aisne. La commune est même en contact avec la Seine-et-Marne dans sa partie Ouest (le hameau des Glandons est à cheval sur Marigny-en-Orxois, Gandelu et Germigny-sous-Coulombs qui se trouve en Seine-et-Marne).
Ce village fait partie de la communauté de communes de Charly-sur-Marne (C 4) mais par contre est un des cantons de Château-Thierry.
Le bourg se situe sur un petit plateau où autour s'éparpillent de multiples hameaux dont certains portent des noms étranges ou savoureux comme :
- Écoute s'il Pleut ; on raconte que c'est à cause d'un moulin à eau qui y était installé sur le "ru Cormont" après la cascade et qu'un jour le débit de l'eau ne faisant plus tourner la roue, la femme du meunier voyant venir la ruine se lamentait en demandant à son époux "écout's'il pleut" ... À noter que ce nom est porté par un ruisseau et une rue dans la commune de Valognes (50700) dans la Manche
- Villers-le-Vaste ancienne paroisse dépendant de la seigneurie de Veuilly-La-Poterie qui faillit devenir une commune à la Révolution et qui devient un hameau de Marigny sous le Premier Empire en 1812 comme une partie des Glandons.
Noms des autres hameaux de Marigny-en-Orxois : Le Petit et le Grand Cormont, les Fermes d'Issonge (tiendrait son nom du roi Henri IV de passage, constatant que le hameau n'était pas nommé, aurait dit : "il faut que l'on y songe"), de la Petite Boulloye, de la Grande Boulloye, et le superbe ensemble de la Ferme du Château et la Voie du Châtel.
Grâce à tous ces hameaux, Marigny-en-Orxois est donc une commune étalée (15,56 km2) par rapport à ses communes limitrophes.
La commune a une superficie importante de bois et de forêts comme les bois de Vaurichard, des Glandons, de Triquemique, le bois de la Pierre-aux-fées ou encore le bois du Chien-pendu et de la Garenne.
Tous ces bois sont traversés par de petits cours d'eaux comme le « ru Cormont » et le « ru de Bastourné ».
Par ailleurs, des lieux-dits portent des noms aussi divers que Le Bochet, La Hulotte, L'Essart-Beaumont...
La commune est traversée par l'autoroute A4, l'ancienne route nationale RN3 (aujourd'hui D1003 ) et depuis peu par la ligne LGV Est européenne.