La Pichona-Fosse es una municipalitat encastrée entre dos massises #que se prenon al caulet de Hermanpaire, situat a lo sieu extremitat oèst en lo meteis ais que la pichona fosse o vallée. Lo braç meridional es un prolongement collinaire del massiu del Ormont, #que culmini al sud-oèst al Cap de Rafes #que l'Unitat|873|m d'altitud se'n reconeisson de luènh. Mas lo territòri engloba, en una estenduda meridionala, una reünion mai emblématique e mai se modèsta, lo Spitzemberg. Lo Bòsc dels Faîtes #que constituissi lo braç septentrional mens elevat culmini pas al nòrd #qu'a 743 m d'altitud.
La vallée, dintrada, a recorregut per un pichon afluent de la Fave #que s'escapa per l'èst, de contunh lo sud cap a Provenchères, cap de-luòc de costat situat a mens de tres quilomètres.
Las autras sortidas viàrias de la municipalitat son çò caulet de Hermanpaire (608 m) a l'oèst cap a Sants-Texans-de Ormont e la rota cap al caulet del Las (702 m) al nòrd #que domina de mai de #cent mètres la municipalitat de La Granda-Fosse a l'èst o los caserius del Ban-de-Sapt a l'oèst.
Las separacions de la municipalitat son lo Bòsc-Cremat, los Cremats, la Granda Bassa, la Polida Carbonera e, pas luènh del pòble, lo Founi.
La Petite-Fosse est une commune encastrée entre deux massifs qui se rejoignent au col d'Hermanpaire, situé à son extrémité ouest dans le même axe que la petite fosse ou vallée. Le bras méridional est un prolongement collinaire du massif de l'Ormont, qui culmine au sud-ouest à la Tête de Raves dont les 873 m d'altitude se reconnaissent de loin. Mais le territoire englobe, dans une extension méridionale, un sommet plus emblématique bien que modeste, le Spitzemberg. Le Bois des Faîtes qui constitue le bras septentrional moins élevé ne culmine au nord qu'à 743 m d'altitude.
La vallée, encaissée, est parcourue par un petit affluent de la Fave qui s'échappe par l'est, puis le sud vers Provenchères, chef-lieu de canton situé à moins de trois kilomètres.
Les autres issues routières de la commune sont le col d'Hermanpaire (608 m) à l'ouest vers Saint-Jean-d'Ormont et la route vers le col du Las (702 m) au nord qui domine de plus de cent mètres la commune de La Grande-Fosse à l'est ou les hameaux du Ban-de-Sapt à l'ouest.
Les écarts de la commune sont le Bois-Brûlé, les Brûlés, la Grande Basse, la Belle Charbonnière et, non loin du village, le Founi.
Lo vilatge de la Pichona-Fosse èra çò cap de luòc d'una comuna en dependent dirèctament dels ducs de Lorraine. Sul plànol esperital, la Pichona-Fosse i aviá comprés en la parròquia de Provenchères. A la fin de la sègle XVII, i aviá dins aquel vilatge 21 communiants [1]; los paroissiens avián agut d'assistir a las processions los diluns, dimars e dimècres dels Rogations, jos pena d'un libre de cera de multa.
Situat sus la linha de tèsta en lo moment de la Guèrra 1914-1918, lo territòri de la municipalitat #èsser lo théatre de durs afrontaments, sustot al Spitzemberg ont se #illustrar los soldats del 152e RIGUDAS (Diables Roges)
Le village de la Petite-Fosse était le chef lieu d'une mairie dépendant directement des ducs de Lorraine. Sur le plan spirituel, la Petite-Fosse était comprise dans la paroisse de Provenchères. À la fin du sègle XVII, il y avait dans ce village 21 communiants [2]; les paroissiens étaient tenus d'assister aux processions les lundis, mardi et mercredi des Rogations, sous peine d'une livre de cire d'amende.
Situé sur la ligne de front lors de la Guerre 1914-1918, le territoire de la commune fut le théatre de durs affrontements, notamment au Spitzemberg où s'illustrèrent les soldats du 152e RI (Diables Rouges)