Lo encant del masatge caseriu de Cocherel, al bòrd de l'Eure, #sedusir Aristide Briand (1862-1932) #qu'en #far la siá residéncia de predileccion. Cocherel Èra ja dintrat en l'istòria quand Bertrand del Guesclin i tròp las siás tropas abans de metre en déroute las Anglo-Navarrais en 1364.
Lo fief de Houlbec, a la Mièja Edat, e fins a la Revolucion, se dividissiá en doas porcions : Houlbec-lo-Pré e Houlbec-la-Sala. Los sieus solares s'elevavan en lo vallon. Aquel del Pré a #èsser destruit al començament de la sègle XX, i aviá situat al sud-es del Bas Houlbec. L'autre, aquel de la Sala, bastit darrièr del chevet de la glèisa, a #èsser destruit a la Revolucion.
Lo luòc format de la glèisa de Cocherel, lo cementèri, lo cavòt de Aristide Briand e lo sieu entorn a classificat lo 15 de novembre de 1934 ; lo luòc format de l'Eure, lo pont e los molins de Cocherel a classificat lo 16 d'agost de 1977[1]
Le charme du hameau de Cocherel, au bord de l'Eure, séduisit Aristide Briand (1862-1932) qui en fit sa résidence de prédilection. Cocherel était déjà entré dans l'histoire lorsque Bertrand du Guesclin y massa ses troupes avant de mettre en déroute les Anglo-Navarrais en 1364.
Le fief d'Houlbec, au Moyen Âge, et jusqu'à la Révolution, se divisait en deux portions : Houlbec-le-Pré et Houlbec-la-Salle. Leurs manoirs s'élevaient dans le vallon. Celui du Pré a été détruit au début du sègle XX, il était situé au sud-est du Bas Houlbec. L'autre, celui de la Salle, bâti derrière le chevet de l'église, a été détruit à la Révolution.
Le site formé par l'église de Cocherel, le cimetière, le tombeau d'Aristide Briand et leur environnement est classé le 15 novembre 1934 ; le site formé par l'Eure, le pont et les moulins de Cocherel est classé le 16 août 1977[2]