Una fabrica de produccion dels metals ferreux a #èsser creada als environs de 1655 al void de la vallée del ruisseau de Goberté. Un disi tirat en travers permetiá d'utilizar la fòrça hydraulique. L'entrepresa i aguèt amassat a aquela de Lhommaizé en 1787. L'anautit foguet #cessar la siá activitat de las 1791, en rason de la insuffisance del cors d'aiga. En 1823, existissiá pas mai #qu'un sol fuòc de forja e un marteau, e l'anautit foguet èra en ruïna. Tota l'activitat #cessar en 1835 e las bastissas #èsser démolis l'an seguent, a l'excepcion del lotjament patronal e de la lòtja a fèrre transformat en granja, del temps que la étang es asséché e meses en cultura.
Une usine de production des métaux ferreux a été créée aux environs de 1655 au creux de la vallée du ruisseau de Goberté. Une digue jetée en travers permettait d'utiliser la force hydraulique. L'entreprise fut réunie à celle de Lhommaizé en 1787. Le haut fourneau cessa son activité des 1791, en raison de l'insuffisance du cours d'eau. En 1823, il n'existait plus qu' un seul feu de forge et un marteau, et le haut fourneau était en ruine. Toute l'activité cessa en 1835 et les bâtiments furent démolis l'année suivante, à l'exception du logement patronal et de la halle à fer transformés en ferme, alors que l'étang est asséché et mis en culture.
Comunas occitanas de Vinhana (comunas actualas, comunas que caupon de comunas delegadas, ancianas comunas, ancianas comunas vengudas comunas delegadas)
Comunas francofònas de Vinhana (comunas actualas, comunas que caupon de comunas delegadas, ancianas comunas, ancianas comunas vengudas comunas delegadas)