Lo vilatge forma aital lo fons d'una espècia de amphithéâtre (plateaux e coteaux boisés a l'èst, al sud e a l'oèst, descendent cap al nòrd/nòrd-oèst) largament dobèrt sus la vallée de la Llanterna.
Breurey-les-Faverney (en Haute-Saône, arrondissement de Vesoul, canton de Port-sur-Saône) est situé au fond de la vallée de la Creusotte, ruisseau qui traverse la commune du sud au nord-ouest avant de se jeter dans la Lanterne (elle-même affluent de la Saône).
Le village forme ainsi le fond d'une espèce d'amphithéâtre (plateaux et coteaux boisés à l'est, au sud et à l'ouest, descendant vers le nord/nord-ouest) largement ouvert sur la vallée de la Lanterne.
A Modèl:La s- la distincion de Breurey aperten a Gaspard de Andelot. dins lo sègle seguent, passa a la familha de Wiltz.
Qualques comunitats religiosas (abbaye de Faverney, chanoinesses de Remiremont, prieuré de Hérival) i possédent de las tèrras e i exercisson de dreches.
"Coma fòrça pòbles de França, Breurey a traversat la Revolucion sens émeutes, sens "bruch" poiriá-se dire, mas pas sens dificultats. #Çò que @frapper es la cohésion de la comunitat rurala e la âpreté de las mai abilas a aprofechar de transformacions socialas. Se se interèssa per contra pauc a las questions politicas." Thérèse Madiot - "Etudes Sus un vilatge anautit-saônois".
Après la revolucion, lo nombre dels abitants de Breurey aumenta rapidament. D'après lo diccionari de las municipalitats, lo pòble compti 980 abitants en 1790, 1208 l'an 1815 e 1385 l'an 1852.
Luènh de la succession dels regims e de las agitacions politicas, de prigondas transformacions del pòble an emprés a la s-|XIX|e}} : melhorament e creacion de vias de comunicacion (camins, carrièras, escalièrs...) ; Apariament e implantacion de fontaines ; tampa del ruisseau (la Creusotte) al centre del pòble en permetent la disposicion del grand luòc (luòc del Rondey, met uèi Joly-de-Colombe) ; bastiment de la imponent ostal comun (comuna-escorras) en dominant lo luòc a l'èst...
Dempuèi la fin de la sègle XIX, la populacion bassa per arribar a 816 abitants l'an 1906...
Cossí totas las municipalitats de França, Breurey perdèt nombre de los sieus fils en lo moment de la granda tuerie de 14-18 : sul monument als mòrtes del pòble, trenta uèch noms an grauat !
Au sègle XVI la seigneurie de Breurey appartient à Gaspard d'Andelot. Au siècle suivant, elle passe à la famille de Wiltz.
Des communautés religieuses (abbaye de Faverney, chanoinesses de Remiremont, prieuré d'Hérival) y possédent des terres et y exercent des droits.
"Comme beaucoup de villages de France, Breurey a traversé la Révolution sans émeutes, sans "bruit" pourrait-on dire, mais non sans difficultés. Ce qui frappe c'est la cohésion de la communauté rurale et l'âpreté des plus habiles à profiter des transformations sociales. Par contre on s'intéresse peu aux questions politiques." Thérèse Madiot - "Etudes sur un village haut-saônois".
Après la révolution, le nombre des habitants de Breurey augmente rapidement. D'après le dictionnaire des communes, le village compte 980 habitants en 1790, 1208 en 1815 et 1385 en 1852.
Loin de la succession des régimes et des agitations politiques, de profondes transformations du village sont entreprises au sègle XIX : amélioration et création de voies de communication (chemins, rues, escaliers...) ; réparation et implantation de fontaines ; couverture du ruisseau (la Creusotte) au centre du village permettant l'aménagement de la grande place (place du Rondey, aujourd'hui place Joly-de-Colombe) ; construction de l'imposante maison commune (mairie-écoles) dominant la place à l'est...
Dès la fin du sègle XIX, la population baisse pour atteindre 816 habitants en 1906...
Comme toutes les communes de France, Breurey va perdre nombre de ses fils lors de la grande tuerie de 14-18 : sur le monument aux morts du village, trente-huit noms sont gravés !