Ahigal de Villarino ye un conceyu español de la provincia de Salamanca enmarcáu na comarca de La Ramaxería, na comunidá autónoma de Castiella y Lleón.
Etimoloxía
El topónimu de la serie de llugares denominaos "Ahigal" tien el so orixe nel asturllionés "la figal". Nel casu del presente pueblu, apaez citáu como Figal en 1265[3] y La Higal en numberosos documentos a partir del sieglu XVII. Na evolución dende La Figal a [El] Ahigal prodúxose una segmentación errónea del artículu.[4][5][6]
Referencies
- ↑ Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
- ↑ URL de la referencia: https://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/municipios/ahigal-de-villarino-id37004.
- ↑ Bienvenido García Martín (1982). «El proceso histórico de despoblamiento en la provincia de Salamanca». Universidá de Salamanca.
- ↑ Antonio Llorente Maldonado (1947). «Estudio sobre la fala de La Ribera: (Comarca salmantina riberana del Dueru)».
- ↑ Pascual Riesco Chueca (2003). «Calzada de Valdunciel. Palabras, cosas y memorias de un pueblo de Salamanca». Diputación de Salamanca. «Figal vive como apelativo en Asturias: la figal es la higuera; se conserva asimismo como topn. en el concejo de Grado; otra La Figar en el concejo de Gijón; también Figares en el concejo de Morcín y en el de Sariego. Como en latín, se mantiene el género femenino del nombre de árbol. Así es, sistemáticamente, en la diplomática medieval leonesa: "illa pariete tota integra que es contra illa figal" (Zamora, 1178; trescritu por José Luis Martín, 1982); el topn. Las Figalles cerca de Toro es citado en 1463 (Lera et al., 1998). En forma diminutiva, La Figalina, en Fermoselle. Las menciones antiguas al topn. calzudo no parecen haber preservado este género. Por otro lado, los frecuentes [El] Ahigal < La Figal preservan el nombre de la higuera, con una segmentación errónea del artículo. Por ejemplo, la aldea llamada Figal en 1265 (García Martín, 1982) y luego La Higal en el s. XVII (Casaseca y Nieto, 1982) se convierte después en Ahigal de Villarino. De este mismo origen es el topn. menor Ligar o Higar, en el término de Andavías, documentáu como La Figal en el s. XV (Mateos Carretero, 1994), donde se ha producido la evolución hacia el masculino (El Figal); análogamente, Igala en Villamayor de Armuña (Coca Tamame): aquí la persistencia del artículo femenín habrá inducido la desinencia –a no etimológica, como en La Morala, hoja de Centerrubio (Madoz) o en los ejemplos toponímicos Peral(a)»
- ↑ «figal, la». Diccionariu de la Llingua Asturiana.