A la cœur del Auxois, traversada per las aigas de la Brenne, la pichona vila de Vitteaux conserva dels vestigis de fortificacions, testimònis d'un passat belliqueux, e de polits ostals medievales e Renaissance, agropadas a l'entorn lòtjas del sègle xiii. L'ostal Bellime, visible dempuèi lo luòc, ofrís un fòrça polit exemple d'arquitectura medievala amb las siás fenèstras géminées e la siá caminada massiva. Tota tanben charmante, l'ostal a pans de bòsc sul luòc acuèlh lo mestièr de torisme. Cal abandonar la granda carrièra e pas vacil·lar a se comprometre en los carrerons o a flâner la longitud de la Brenne per s'impregnar de la encant d'aquel bourg. Lo sieu caractèr dètz tanben fòrça al païsatge vallonné #que la environa de totas parts.
Lo luòc de Vitteaux a totjorn sabut se mostrar acollidor cap a l'òme #que la a modelat al fil dels sègles. En testifica lo scenari de Myard, a lo-dessus de Vitteaux, #que garda la traça d'abitats fortificats pels òmes, i a 6000 ans. De meteis, de nombroses objèctes trobats als environs testifiquen de la preséncia de l'òme pendent lo periòde Gallo-romaine.
Au cœur de l’Auxois, traversée par les eaux de la Brenne, la petite ville de Vitteaux conserve des vestiges de fortifications, témoins d’un passé belliqueux, et de belles maisons médiévales et Renaissance, groupées autour des halles du sègle xiii. La maison Bellime, visible depuis la place, offre un très bel exemple d’architecture médiévale avec ses fenêtres géminées et sa cheminée massive. Toute aussi charmante, la maison à pans de bois sur la place accueille l’office de tourisme. Il faut quitter la grande rue et ne pas hésiter à s’engager dans les ruelles ou à flâner le long de la Brenne pour s’imprégner du charme de ce bourg. Son caractère doit aussi beaucoup au paysage vallonné qui l’entoure de toutes parts.
Le site de Vitteaux a toujours su se montrer accueillant envers l’homme qui l’a modelé au fil des siècles. En témoigne le plateau de Myard, au-dessus de Vitteaux, qui garde la trace d’habitats fortifiés par les hommes, il y a 6000 ans. De même, de nombreux objets retrouvés aux environs attestent de la présence de l'homme durant la période Gallo-romaine.