Reialme natural anautit perché, talhat de la rèsta del mond, lo Jussani a #èsser en lo passat lo un dels sectors mai poblats de Balagne.
La municipalitat de Vallica pòrta encara traces d'una alunhada aucupacion romaine sustot amb lo pont romain sus la Tartagine.
La microrégion i aviá protegit per una cadena de plaças de guet #que comunicavan entre eles per fuòcs dins lo cas d'invasion. Lo un d'eles se trobavan sus la municipalitat de Vallica. S'agís del ancià fòrt de la Cima, a l'èst del pòble, #que ne demòra pas mai que de vestigis.
Lo anciana confrérieSan Ghjacumu de Vallica a desaparegut l'an 1995, al meteis temps que las ancianes confréries Santa Croce de Pioggiola, Sant’Antone Abbate de Olmi-Cappella e Santa Croce de Mausoleo. La confrérie San Parteu #que n'es la hereva a #èsser oficialitzada lo 12 de mai de 1995 a Pioggiola en lo moment de la fèsta de Sant-Pancrace.
Modèl:Détail
Royaume naturel haut perché, coupé du reste du monde, le Jussani a été dans le passé l'un des secteurs les plus peuplés de Balagne.
La commune de Vallica porte encore des traces d'une lointaine occupation romaine notamment avec le pont romain sur la Tartagine.
La microrégion était protégée par une chaîne de postes de guet qui communiquaient entre eux par feux en cas d'invasion. L'un d'eux se trouvaient sur la commune de Vallica. Il s'agit de l'ancien fort de La Cima, à l'est du village, dont il ne reste que des vestiges.
Modèl:Détail
L'ancienne confrérieSan Ghjacumu de Vallica a disparu en 1995, en même temps que les anciennes confréries Santa Croce de Pioggiola, Sant’Antone Abbate d’Olmi-Cappella et Santa Croce de Mausoleo. La confrérie San Parteu qui en est l'héritière a été officialisée le 12 mai 1995 à Pioggiola lors de la fête de Saint-Pancrace.