שיחה:רונית שוקר

הוחלט למחוק ערך זה בעקבות הצבעת מחיקה? שנפתחה ב־19 ביוני 2009
הוחלט למחוק ערך זה בעקבות הצבעת מחיקה? שנפתחה ב־19 ביוני 2009


__DTSUBSCRIBEBUTTONDESKTOP__{"headingLevel":2,"name":"h-\u05e0\u05e8\u05d5_\u05d9\u05d0\u05d9\u05e8-2009-06-12T15:40:00.000Z","type":"heading","level":0,"id":"h-\u05d7\u05e9\u05d9\u05d1\u05d5\u05ea-2009-06-12T15:40:00.000Z","replies":["c-\u05e0\u05e8\u05d5_\u05d9\u05d0\u05d9\u05e8-2009-06-12T15:40:00.000Z-\u05d7\u05e9\u05d9\u05d1\u05d5\u05ea","c-\u05e2\u05d9\u05d3\u05d5-2009-06-12T20:14:00.000Z-\u05d7\u05e9\u05d9\u05d1\u05d5\u05ea","c-Eddau-2009-06-13T13:20:00.000Z-\u05d7\u05e9\u05d9\u05d1\u05d5\u05ea","h-\u05e9\u05d1\u05d9\u05e8\u05d4-\u05d7\u05e9\u05d9\u05d1\u05d5\u05ea-2009-06-15T19:11:00.000Z","h-\u05e9\u05d0\u05dc\u05d4-\u05d7\u05e9\u05d9\u05d1\u05d5\u05ea-2009-06-16T08:52:00.000Z"],"text":"\u05d7\u05e9\u05d9\u05d1\u05d5\u05ea","linkableTitle":"\u05d7\u05e9\u05d9\u05d1\u05d5\u05ea"}-->

חשיבות

__DTSUBSCRIBEBUTTONMOBILE__{"headingLevel":2,"name":"h-\u05e0\u05e8\u05d5_\u05d9\u05d0\u05d9\u05e8-2009-06-12T15:40:00.000Z","type":"heading","level":0,"id":"h-\u05d7\u05e9\u05d9\u05d1\u05d5\u05ea-2009-06-12T15:40:00.000Z","replies":["c-\u05e0\u05e8\u05d5_\u05d9\u05d0\u05d9\u05e8-2009-06-12T15:40:00.000Z-\u05d7\u05e9\u05d9\u05d1\u05d5\u05ea","c-\u05e2\u05d9\u05d3\u05d5-2009-06-12T20:14:00.000Z-\u05d7\u05e9\u05d9\u05d1\u05d5\u05ea","c-Eddau-2009-06-13T13:20:00.000Z-\u05d7\u05e9\u05d9\u05d1\u05d5\u05ea","h-\u05e9\u05d1\u05d9\u05e8\u05d4-\u05d7\u05e9\u05d9\u05d1\u05d5\u05ea-2009-06-15T19:11:00.000Z","h-\u05e9\u05d0\u05dc\u05d4-\u05d7\u05e9\u05d9\u05d1\u05d5\u05ea-2009-06-16T08:52:00.000Z"],"text":"\u05d7\u05e9\u05d9\u05d1\u05d5\u05ea","linkableTitle":"\u05d7\u05e9\u05d9\u05d1\u05d5\u05ea"}-->

פרס מוסקוביץ' לציונות הוא פרס משמעותי מאוד בציבור הדתי והימני. סכום הפרס גדול פי שניים מזה של פרס ישראל, ועדת הפרס כוללת אישים מן השורה הראשונה והוא מחולק בטקס מרשים ביותר. אני סבור שכל אחד מן הזוכים זכאי גם לערך. נרו יאירשיחה • כ' בסיוון ה'תשס"ט • 18:40, 12 ביוני 2009 (IDT)תגובה

כל השוואה בין פרס סקטוריאלי המחולק מאז שנת 2008 לבין פרס ישראל היא מופרכת מיסודה. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 18:41, 12 ביוני 2009 (IDT)תגובה
ככה זה. בימין זה סקטוריאלי, בשמאל זה מיין סטרים. נרו יאירשיחה • כ' בסיוון ה'תשס"ט • 18:47, 12 ביוני 2009 (IDT)תגובה
פרס ישראל זה שמאל? אתמהה. אנחנו לא מקום לתיקון עיוותים פוליטיים שאולי קיימים ואולי לא קיימים. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 18:49, 12 ביוני 2009 (IDT)תגובה
לא, לא דנתי בפרס ישראל (שכבודו במקומו מונח) אלא במילה "סקטוריאלי". נרו יאירשיחה • כ' בסיוון ה'תשס"ט • 18:50, 12 ביוני 2009 (IDT)תגובה
מה לעשות שזה פרס לא חשוב במיוחד שקשור באופן מובהק למגזר אחד בלבד. זה לגיטימי כמובן, אך לא ברור מי קבע שכל אחד ואחד מזוכי הפרס הדנדש זכאי לערך. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 18:52, 12 ביוני 2009 (IDT)תגובה

נרו יאיר, לפני יומיים הפנית אותי לקודש הקודשים, הלא הוא ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים. אשמח לשמוע באיזה קריטריונים המצויים בדף עומדת לדעתך מוסקת זיתים זו. עידושיחה 23:14, 12 ביוני 2009 (IDT)תגובה

היא בוודאי חשובה מבולס השקמים, עובדה - הוא לא קיבל את פרס מוסקוביץ' לציונות, והיא כן. דוד שי - שיחה 23:58, 12 ביוני 2009 (IDT)תגובה
עידו, זה קל: יש שם פסקה מפורשת ביחס לפרסים חשובים. אני גם מסכים עם עדו למטה שסקטוריאליות היא עניין יחסי, כלומר אם אתה בפנים או בחוץ. רבים מן הפרסים החשובים שייכים בהגדרה לסקטורים מצומצמים. דוד, לא הצלחתי לעקוב אחר הטענה הלוגית. נרו יאירשיחה • כ"א בסיוון ה'תשס"ט • 22:30, 13 ביוני 2009 (IDT)תגובה
נשבע לך שכשכתבתי את הדברים בתחילה, הם כללו תהייה האם אתה באמת חושב שפרס מוסקוביץ' חשוב כמו פרס אוסקר, פרס גתה או פרס ישראל, אבל בסוף ויתרתי על זה, כי אמרתי לעצמי שלא ייתכן שאתה באמת מאמין בזה. עידושיחה 22:34, 13 ביוני 2009 (IDT)תגובה
מעניין שכאשר התלבטת בינך לבין עצמך משכת דווקא לפרסים הבינ"ל ברשימה. במקום זה היית צריך להשוות לפרסים הישראליים שם, כלומר פרס ישראל ופרס וולף, וכן, אני בהחלט חושב שמדובר באותה קטגוריה. ודאי כשמדובר בגובה הפרס. נרו יאירשיחה • כ"א בסיוון ה'תשס"ט • 23:31, 13 ביוני 2009 (IDT)תגובה
תוספת לאחר שהדגשת "פרס ישראל" למעלה: זה בסדר, קראתי גם קודם. עדיין אני מניח שאתה מבין שיש להשוות לפרסים הפחות חשובים ברשימה ולא לאוסקר (לפחות כשאתה שוקל בינך לבין עצמך). נרו יאירשיחה • כ"א בסיוון ה'תשס"ט • 23:46, 13 ביוני 2009 (IDT)תגובה

בלי קשר לחשיבות הערך הזה, גם פרס ישראל הוא פרס סקטורלי. כך כתוב מפורשות בסעיף של הערך פרס ישראל העוסק בהתפלגות מקבלי הפרס. פרס שמתוך כ-550 בעלי אזרחות ישראלית שקיבלו אותו, לא היה אף מוסלמי, היו רק שלושה נוצרים, עשרה לא אשכנזים ושישים נשים, הוא פרס סקטורלי באבו-אבוה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 16:20, 13 ביוני 2009 (IDT)תגובה

פרס מוסקוביץ' לציונות הוא פרס שניתן על ידי אדם פרטי, שיש הרבה כסף בכיסו. לי הוא מזכיר את "ביקור הגברת הזקנה", ואין לי כל סיבה לרקוד לפי החליל של הזוג מוסקוביץ'. עצם קבלת הפרס הזה אינה יוצרת חשיבות. נכון, זה הרבה כסף, אבל הפרס הראשון בלוטו זה עוד יותר הרבה כסף.
מקריאת הערך שלפנינו לא עולה שמץ של חשיבות. מדובר באישה פעלתנית וחרוצה, אך אין במעשיה דבר שיצדיק ערך בוויקיפדיה.
כיוון שיש בדף זה כאלה הסבורים שהערך חשוב, נראה לי שיש להחליף את תבנית החשיבות בהצבעת מחיקה. דוד שי - שיחה 06:24, 14 ביוני 2009 (IDT)תגובה
גם פרס וולף (המוזכר בפירוש בדף העקרונות) ופרסים חשובים אחרים ניתנים על ידי אנשים פרטיים שיש הרבה כסף בכיסם ולא ראיתי שזה הפריע לך. אני מבקש להזכיר שוב שאמנם הכסף הוא תרומה של משפחת מוסקוביץ', אבל בחירת הזוכים נעשית בידי ועדה ציבורית מכובדת מאוד (שאינה נופלת לדעתי מהוועדה הבוחרת את פרס ישראל על מפעל חיים למשל). לגבי תבנית החשיבות, אני מניח שכוונתך לאחר שיחלוף שבוע, לפי הכללים המקובלים. נרו יאירשיחה • כ"ב בסיוון ה'תשס"ט • 08:49, 14 ביוני 2009 (IDT)תגובה
נכון, פרסים, ובהם פרס נובל ופרס וולף, ניתנים פעמים רבות מכספם של תורמים עשירים, וזה לא מפריע לי. פרס מוסקוביץ' מתייחד בזה שיו"ר ועדת הפרס היא גברת מוסקוביץ' - בעלת המאה היא גם בעלת הדעה, וזה מפריע לי. מפריע לי גם שכל הזוכים בשנת 2009 הם מתנחלים. ייתכן שבין המתנחלים יש תורמים אדירים לציונות, אך נדמה לי שאין להם מונופול על כך. תוצאה זו גורמת לי לחוש זלזול בשיקול דעתם של חברי ועדת הפרס, וקדם לי מי שאמר "הכסף יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים". דוד שי - שיחה 16:23, 14 ביוני 2009 (IDT)תגובה
זו בדיוק הביקורת שהייתה נגד סמי עופר שרצה לתרום אגף למוזיאון תל אביב. עשינו לו כל כך רע על הנשמה שהוא תרם את הכסף למוזיאון בבריטניה במקום למוזיאון תל אביב. מזל שלא הייתה ביקורת כזו נגד הברון רוטשילד. בלי קשר לחשיבות או לחוסר החשיבות של רונית שוקר, להשוות את הגברת מוסקוביץ' לדמות ספרותית שמזמינה רצח, זה ממש לא במקום. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 16:34, 14 ביוני 2009 (IDT)תגובה
הביקורת על סמי עופר הייתה טעות טקטית, כי מוזיאונים יש הרבה, גם בישראל וגם בבריטניה. את גברת מוסקוביץ' ניתן לבקר באופן חופשי, כי מתנחלים יש רק כאן. דוד שי - שיחה 23:07, 14 ביוני 2009 (IDT)תגובה
דוד, חשבתי שדיון חשיבות לא אמור להיות קשור לדעות פוליטיות וגם בוויקיפדיה (תקן אותי אם אני טועה) רמת הגולן עוד לא נקראת התנחלות, כך שאתה יכול להוריד את ההדגשה מהמילה כל. חוץ מזה, ועדת הפרס כוללת הרבה יותר אנשים מגב' מוסקוביץ'. נרו יאירשיחה • כ"ג בסיוון ה'תשס"ט • 00:02, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
אני מסכים עם כל דבריו של נרו יאיר. חוששני ששנאת ארץ ישראל מעבירה חלק מהויקיפדים על דעתם. בית השלוםשיחה • כ"ג בסיוון ה'תשס"ט • 10:07, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
תבנית חשיבות נגועה פוליטית. אם הייתה איזה אתר אינטרנט ערבי, מייד הייתה מקבלת ערך כשר של 36 מילים. פרס חשוב שכל המקבל אותו זכאי לערך. חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ"ד בסיוון ה'תשס"ט • 21:16, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
בעד השארת הערך. חסיד11 - שיחה 13:34, 26 ביוני 2009 (IDT)תגובה

שבירה

עם כל הכאב, אני נאלץ להסכים עם מצדדי אי-חשיבותו של הערך. אמנם רונית שוקר היא מחלוצות המפעל החקלאי בבנימין ומותו הטראגי של בעלה, שנפצע בעת עבודתו והיה צמח במשך כמה שנים, מוסיפים להקרבה שלה. על-אף כל אלו - אין דרך אחרת מלהגדיר אותה כחקלאית, אמנם חלוצה, אולי קצת גדולה יותר מאחרים, אך עדיין לא אנציקלופדית, לפחות לא בימינו. אולי בהמשך תזכה בעוד פרסים, אולי ייכתבו עליה ספרים, אבל בינתיים - עדיין לא. ‏עמיחי 22:11, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה

מסכים. גוונא - רב אשי, הרמב"ם והקצות-החושן, קוראים לכם! 00:17, 16 ביוני 2009 (IDT)תגובה
מצטרף לנרו יאיר, בית השלום וחגי. חבל על התבנית הנגועה פוליטית. הציוני האחרון ~ שיחה 00:16, 16 ביוני 2009 (IDT)תגובה

יש קושי מסויים עם פתיחת ערך על זוכי פרס (ועל פרס) צעיר כל כך. יתכן שנכון לקבוע שככלל נכתוב ערכים על פרסים שצברו ותק מסויים (נניח חמש שנים) ובד בבד כמובן צברו מוניטין. לעת הזו לא שוכנעתי בחשיבות הערך, אם כי לא מן הנמנע שבעוד כמה שנים יסתבר שיש חשיבות. או אז ניתן יהיה לכתוב את הערך מחדש. קלודיה - שיחה 07:19, 16 ביוני 2009 (IDT)תגובה

שמעו עליה לפני הזכייה בפרס. הציוני האחרון ~ שיחה 12:20, 17 ביוני 2009 (IDT)תגובה
מי?Mr. Kate - שיחה 16:24, 18 ביוני 2009 (IDT)תגובה
אתה מוזמן לרדת פסקה אחת למטה. הציוני האחרון ~ שיחה 18:02, 18 ביוני 2009 (IDT)תגובה
. ממה שנראה לי, היא ידועה אך ורק לחברת המתנחלים, כלומר רק בסקטור אחד. אני לא תומך בכתיבת ערכים על אישים שידועים במגזר אחד בלבד (בניגוד דרך אגב לאתרי חדשות). אני לא ממש משתכנע שהיא דמות ציבורית ברמה יותר כוללת. אם היא תנתב את הזכייה בפרס בשביל לפרוץ לתודעה אז אדרבא. כרגע, מבחינתי זה ממש גבולי. Mr. Kate - שיחה 20:24, 18 ביוני 2009 (IDT)תגובה
אני רוצה לציין שהויקיפדיה כבר החליטה לגבי מספר אנשים אלמונים לגמרי שהם זכאים לערך בגלל שבמקרה הם זכו בפרס ביטחון ישראל. החלטה זאת משפיעה לדעתי על הדיון כאן. יעקב - שיחה 20:51, 18 ביוני 2009 (IDT)תגובה
נו באמת. אני הייתי בעד מחיקת הערכים ההם, אבל איך אפשר להשוות פרס כמו פרס בטחון ישראל, שקיים עשרות שנים, ומוכר בציבור, לפרס הזה שקיים שנתיים בדיוק, ואף אחד מחוץ למגזר לא שמע עליו? emanשיחה 21:28, 18 ביוני 2009 (IDT)תגובה
חכמינו המציאו תרופה גם לקושיה הזו - הפרס הוא כידוע "השני בחשיבותו אחרי פרס ישראל" (בתנאי שמסתכלים בזווית הנכונה ובתאורה הנכונה). פותר את כל הפרסים. עוזי ו. - שיחה 21:42, 18 ביוני 2009 (IDT)תגובה
קייט, היא מוכרת לא רק בקרב המתנחלים אלא בקרב הימין והדתיים. יש שיקראו להם סקטור, אבל המפלגות המייצגות אותם קיבלו בבחירות האחרונות הרבה יותר מנדטים מהשמאל. נכון, בתקשורת החילונית היא לא בולטת (גם אם מקומה לא נפקד לגמרי, כפי שניתן לראות בקישורים החיצוניים), אבל זה משום שרובה של התקשורת הזאת מזוהה היטב עם סקטור אחר בחברה הישראלית. נרו יאירשיחה • כ"ו בסיוון ה'תשס"ט • 22:49, 18 ביוני 2009 (IDT)תגובה
אין לי איך לדעת אם היא מוכרת בקרב הציבור הימני/דתי בארץ. אני מאמין לך, למרות שאני חושב שאתה מגזים בהיכרות הציבור הישראלי. יש לשם "רונית שוקר" 402 תוצאות חיפוש בגוגל, אבל חלקן הגדול נובע או ממותה של בעלה או מזכייתה בפרס. שני נתונים שאני לא בטוח "ששווים" כניסה לויקיפדיה. ברור לי שמדובר בדמות יחסית משפיעה בחברת המתנחלים, אבל אני לא רואה השפעה מחוץ למעגל הזה. אני באמת לא חושב שיש לה איזשהו הישג נדיר. מנימוקי הוועדה, אני גם לא מצליח למצוא איזה הישג מרכזי שראוי שייכתב על דפי האינציקלופדיה. אני כעקרון תומך באינציקלופדיה רחבה ככל הניתן, אבל כשזה מגיע לאישים-צריך להיות רף מאוד מאוד ברור.Mr. Kate - שיחה 23:48, 18 ביוני 2009 (IDT)תגובה
קייט, הטענה העיקרית שלי היא שדי בפרס, בשל משקלו בציבור הדתי והימני ובשל הוועדה המכובדת המעניקה אותו. מות הבעל אינו רלוונטי כי יש אלמנות רבות בכל מקום. ההקשר של המוות ושל המפעל שהמשיכה כן רלוונטיים. אני מבקש להזכיר לך שעל פי המקובל כאן, ממש אין צורך בהישג נדיר או בהשפעה מחוץ למעגל כדי להיכנס לוויקיפדיה. לפחות כשמשתייכים ל"סקטורים" מסוימים (שממילא כלל אינם נקראים כך). לכן לא זה המקום והזמן להתחיל בקביעת רף מאוד מאוד ברור, שעד עתה לא היה קיים. תרשה לי לטעון שהפרס הזה אינו חשוב פחות מתחרות הסיפור הקצר של הארץ שהזכייה בו הייתה טיעון החשיבות המרכזי בהצבעת המחיקה של אלמוג בהר. נרו יאירשיחה • כ"ז בסיוון ה'תשס"ט • 02:24, 19 ביוני 2009 (IDT)תגובה

שאלה

מישהו (במיוחד בקרב תומכי הערך) שמע עליה לפני זכייתה בפרס?

האם אילולי היא זכתה בפרס היתה איזושהי סיבה מיוחדת לכתוב עליה? emanשיחה 11:52, 16 ביוני 2009 (IDT)תגובה

שמעו עליה? בוודאי. סיפורה ידוע ומוכר. חשיבות אנציקלופדית? ביחד עם הפרס אני חושב שהיא עוברת את הסף. יעקב - שיחה 13:02, 16 ביוני 2009 (IDT)תגובה
עמנואל כפי שתראה בקישורים החיצוניים לערך, לא רק קוראי ערוץ שבע אלא גם קוראי הארץ שמעו עליה הרבה לפני הפרס.נרו יאירשיחה • כ"ה בסיוון ה'תשס"ט • 11:56, 17 ביוני 2009 (IDT)תגובה
אם כבר אז הקישור הזה מראה למה אין הצדקה לערך. נתנו לה לכתוב באופן חד פעמי על שבוע מחייה, דווקא בתור מישהי שתתאר את חיי היום יום בהתנחלויות. זה לא כתבה שמיהשו אחר כתב בעקבות ארוע מיוחד שבו עלה שמה. במוסף הארץ (שאם אני יכול לנחש, הכתבה הזו פורסמה שם) כל שבוע יש כתבות על כל מיני אנשים במדורים כמו "מצב משפחתי", בו כל שבוע מראיינים משפחה אחרת. אז זה אורמ שצריך לכתוב על כל משפחה כזו ערך?! emanשיחה 13:28, 17 ביוני 2009 (IDT)תגובה
ומה היה ידוע עליו? והאם זה שונה מסיפורים של משפחות אחרות בהתנחלויות, מעבר לטרגדיה האישית של מות בעלה בתאונת עבודה? emanשיחה 13:28, 17 ביוני 2009 (IDT)תגובה

בהחלט כן. קבלת הפרס הופכת אותה מאישיות אנונימית לאישיות מוכרת. כמה ממקבלי הצלש"ים הכרנו לפני קבלת הפרס??? שיחת משתמש: נגנצ'יק

על החשיבות יש כבר דיון נרחב למעלה. אתה שאלת מעבר לזה ובלי קשר אם שמעו עליה קודם, ועל זה ענינו. נרו יאירשיחה • כ"ה בסיוון ה'תשס"ט • 15:48, 17 ביוני 2009 (IDT)תגובה

תשובה באופן כללי לגבי קבלת פרסים כמדד לחשיבות: קבלת פרסים היא מדד לחשיבות רק כאשר ועדת הפרס נתפסת כאמינה ורק כשהפרס נתפס כחשוב. לדוגמה, מקבלי פרס מועמר קדפי לזכויות האדם, לא זכאים לשום חשיבות. לדעתי יש בהחלט בעיה לזהות ועדות אמינות ואם היה לי כוח להתווכח על זה בגדול, הייתי עושה את זה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 18:09, 22 ביוני 2009 (IDT)תגובה

__DTSUBSCRIBEBUTTONDESKTOP__{"headingLevel":2,"name":"h-\u05d0\u05dc\u05de\u05d5\u05d2-2009-06-15T07:52:00.000Z","type":"heading","level":0,"id":"h-NPOV-2009-06-15T07:52:00.000Z","replies":["c-\u05d0\u05dc\u05de\u05d5\u05d2-2009-06-15T07:52:00.000Z-NPOV","c-Eddau-2009-06-15T18:46:00.000Z-NPOV"],"text":"NPOV","linkableTitle":"NPOV"}-->

NPOV

__DTSUBSCRIBEBUTTONMOBILE__{"headingLevel":2,"name":"h-\u05d0\u05dc\u05de\u05d5\u05d2-2009-06-15T07:52:00.000Z","type":"heading","level":0,"id":"h-NPOV-2009-06-15T07:52:00.000Z","replies":["c-\u05d0\u05dc\u05de\u05d5\u05d2-2009-06-15T07:52:00.000Z-NPOV","c-Eddau-2009-06-15T18:46:00.000Z-NPOV"],"text":"NPOV","linkableTitle":"NPOV"}-->

"רונית שוקר היא מחלוצות החקלאות היהודית בבנימין". נו באמת... הדבר שקול לפעיל שלום עכשיו שיכתוב "רונית שוקר היא מחלוצות הקמת המאחזים, המהווים מכשול לשלום ומסבכים את ישראל בזירה הבינלאומית". כך גם לגבי כל הערך, הכתוב בטון אוהד למפעלה של הגב' שוקר. אלמוג - שיחה 10:52, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה

אני אכן לא בטוח אם יש מפעל חקלאי בבנימין גדול יותר מזה של שוקר (עדכן אותי אם אני טועה). אני לא רואה את הדמיון למשפט שייחסת לפעילי שלום עכשיו, כי אין כאן שום קביעה שיפוטית ביחס לשלום ולזירה הבינלאומית וכך הלאה. יש כאן עובדות, לא פרשנות. לגבי הטון האוהד, אנא הצע שינויים אובייקטיביים. נרו יאירשיחה • כ"ג בסיוון ה'תשס"ט • 10:55, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
לגבי גודל המפעל החקלאי, באחד האתרים נאמר שבית הבד מעבד 100 טון שמן בשנה. ע"פ אתר מועצת הזיתים, היצור השנתי בישראל עומד על 6000 טון שמן שערכם הגולמי הוא כ-100 מיליון ש"ח. ניתן להעריך ע"פ מספרים אלו כי המחזור העסקי השנתי של בית הבד הזה עומד על כמה מיליוני ש"ח בודדים. זה אינו מפחית ממעשיה החלוציים של גב' שוקר אבל שם את המפעל הכלכלי בפרופורציה.אודי - שיחה 11:13, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
המילה "חלוץ" היא בעלת קונוטציה חיובית. הקורא את הערך עלול לחשוב שהגב' שוקר היא חקלאית חלוצית הזוכה להערכה בשל קידום החקלאות, בעוד שהמדובר במפעל התיישבותי שנוי במחלוקת קשה. אלמוג 13:04, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
כלומר חלוצים בישראל ייתכנו רק בתוך הקו הירוק? ומדוע לא נתחשב גם בגישה פוסט ציונית המתנגדת לשימוש במילה חלוץ גם בתוך הקו הירוק, שהרי גם הציונות עצמה שנויה במחלוקת לא קטנה? נרו יאירשיחה • כ"ג בסיוון ה'תשס"ט • 13:22, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
נאמר אחרת, חלוציותם של החלוצים שבתוך הקו הירוק (או אלו, כדוגמת בוני מגדל עדר שלפני 1948 מחוץ לגבולות הקו הירוק) אינה שנויה במחלוקת. חלוציותה של הגב' שוקר שנויה במחלוקת. אני, למשל, חושב שאינה חלוצה, ואיני היחיד. גם עודף הסופרלטיבים והתיאור החיובי של פעילותה הם הפרה של הנייטרליות הפוליטית כאן. אנא חשוב מה הייתה התוצאה לו היה הערך נכתב על ידי פעיל גוש שלום, ועכשיו תוכל לראות את הניסוח הנוכחי בעיניים שלי. אלמוג 16:14, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
לא הבנתי. יש שתי אפשרויות. או ש"חלוציות" היא בעלת קונוטציה חיובית, כפי שאמרת למעלה, ואז אין להשתמש בה גם בתוך הקו הירוק, כי גם שם הדבר בהחלט שנוי במחלוקת אצל פוסט ציונים; או שהיא נייטרלית ומתארת ראשוניות בתחום מסוים, ואז יש מקום להשתמש בה גם כאן. מעבר לזה - כבר הזמנתי אותך להציע שינויים. נרו יאירשיחה • כ"ג בסיוון ה'תשס"ט • 20:58, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
הערך אינפורמטיבי לחלוטין. הסרתי 2-3 סופרלטיבים והסרתי את התבנית. את המילה "מחלוצות" כמובן השארתי, הרי ללא זה לא הייתה מקבלת את הפרס. חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ"ד בסיוון ה'תשס"ט • 21:14, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
הערך פוליטי, ומשבח את תרומתה של שוקר לבניית המאחזים, השנויים במחלוקת פוליטית קשה. כל עוד לא יוסרו הסופרלטיבים (ו"חלוצה" היא רק אחד מהם), והערך לא יחדל להיות פמפלט מלא תשבחות, תתנוסס תבנית השכתוב. אם יבוא פוסט ציוני לערך על חלוץ בתוך הקו הירוק, נתמודד עמו שם. אלמוג 21:18, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
א. סופרלטיבים זה משהו אחר (תבדוק במילון). ב. עוד לא זכינו לקבל ממך הצעה חלופית מלבד ההתעקשות על התבנית. ג. אתה קצת מתחמק לגבי חלוציות בתוך הקו הירוק. נרו יאירשיחה • כ"ג בסיוון ה'תשס"ט • 21:32, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה

"חלוץ" זה לא מושג שתלוי בגיאוגרפיה וגם לא בקונוטציות חיוביות או שליליות. "חלוץ" זה מי שפיתח מפעל חקלאי. מי שהפך ביצה או מדבר לפרדס או לשדה חיטה הוא חלוץ, בלי קשר לחברים שלו בכנסת. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 21:46, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה

__DTSUBSCRIBEBUTTONDESKTOP__{"headingLevel":2,"name":"h-\u05d7\u05d2\u05d9_\u05d0\u05d3\u05dc\u05e8-2009-06-15T18:18:00.000Z","type":"heading","level":0,"id":"h-\u05de\u05e9\u05d9\u05d7\u05ea_\u05de\u05e9\u05ea\u05de\u05e9:\u05d0\u05dc\u05de\u05d5\u05d2-2009-06-15T18:18:00.000Z","replies":["c-\u05d7\u05d2\u05d9_\u05d0\u05d3\u05dc\u05e8-2009-06-15T18:18:00.000Z-\u05de\u05e9\u05d9\u05d7\u05ea_\u05de\u05e9\u05ea\u05de\u05e9:\u05d0\u05dc\u05de\u05d5\u05d2","c-\u05d7\u05d2\u05d9_\u05d0\u05d3\u05dc\u05e8-2009-06-15T18:38:00.000Z-\u05de\u05e9\u05d9\u05d7\u05ea_\u05de\u05e9\u05ea\u05de\u05e9:\u05d0\u05dc\u05de\u05d5\u05d2"],"text":"\u05de\u05e9\u05d9\u05d7\u05ea \u05de\u05e9\u05ea\u05de\u05e9:\u05d0\u05dc\u05de\u05d5\u05d2","linkableTitle":"\u05de\u05e9\u05d9\u05d7\u05ea \u05de\u05e9\u05ea\u05de\u05e9:\u05d0\u05dc\u05de\u05d5\u05d2"}-->

משיחת משתמש:אלמוג

__DTSUBSCRIBEBUTTONMOBILE__{"headingLevel":2,"name":"h-\u05d7\u05d2\u05d9_\u05d0\u05d3\u05dc\u05e8-2009-06-15T18:18:00.000Z","type":"heading","level":0,"id":"h-\u05de\u05e9\u05d9\u05d7\u05ea_\u05de\u05e9\u05ea\u05de\u05e9:\u05d0\u05dc\u05de\u05d5\u05d2-2009-06-15T18:18:00.000Z","replies":["c-\u05d7\u05d2\u05d9_\u05d0\u05d3\u05dc\u05e8-2009-06-15T18:18:00.000Z-\u05de\u05e9\u05d9\u05d7\u05ea_\u05de\u05e9\u05ea\u05de\u05e9:\u05d0\u05dc\u05de\u05d5\u05d2","c-\u05d7\u05d2\u05d9_\u05d0\u05d3\u05dc\u05e8-2009-06-15T18:38:00.000Z-\u05de\u05e9\u05d9\u05d7\u05ea_\u05de\u05e9\u05ea\u05de\u05e9:\u05d0\u05dc\u05de\u05d5\u05d2"],"text":"\u05de\u05e9\u05d9\u05d7\u05ea \u05de\u05e9\u05ea\u05de\u05e9:\u05d0\u05dc\u05de\u05d5\u05d2","linkableTitle":"\u05de\u05e9\u05d9\u05d7\u05ea \u05de\u05e9\u05ea\u05de\u05e9:\u05d0\u05dc\u05de\u05d5\u05d2"}-->

בחר לך בורר. אני חושב שנסחפת פה. חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ"ד בסיוון ה'תשס"ט • 21:18, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה

פנה לדוד שי. מצה את השיח עמי למינימום האפשרי, בטרם אסחף לומר דברים שאיני רוצה לומר על מי שמנפנף בהצבעות מחיקה על בתי ספר ערבים ואתרי אינטרנט ערבים כהוכחה כביכול לנטייה פוליטית. אלמוג 21:19, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
אין כל צורך בבוררות, הפיתרון הוא למחוק את הערך הזה בהקדם. עידושיחה 21:20, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
אבל כל עוד הוא במרחב הערכים אני רוצה שיהיה ברור שדעתה של הוויקיפדיה העברית אינה כי מי שמיישב את המאחזים הוא חלוץ. תואר זה יש לשמור למקומות אחרים. אלמוג 21:21, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
כמובן ששיקול דעתך "הנייטרלי" גובר על שיקולי הקביעה של ועדת הפרס הנכבדה שקבעה שהיא חלוצה, וזה ציטוט. אתה מטה את האנציקלופדיה בקביעות ולא תעזור שום הסוואה שאתה מתכסה בה. אפנה לדוד שי. חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ"ד בסיוון ה'תשס"ט • 21:27, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה

סוף העברה. חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ"ד בסיוון ה'תשס"ט • 21:38, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה

אלמוג, משתמש חדש שהיה כותב דברים כשכתבת לחגי, למישהו אחר - היה נחסם. גוונא - רב אשי, הרמב"ם והקצות-החושן, קוראים לכם! 21:42, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
שום דבר. יש שם היסטוריה. לא צריך להתערב. ‏Ori‏ • PTT21:49, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
אין צורך לדבר יותר מידי. בטח לא צריך להתרגש או להתעצבן. תהייה הצבעה עוד שבוע וכל שונאי א"י כמו שקרא להם בית השלום, ידאגו שהערך יעוף לאלף עזאעזל. אם זה לא יקרה קודם. ‏Ori‏ • PTT21:45, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
משמעות נפוצה של "חלוץ" מתקשרת אצלי לתקופה שקדמה לקיומו של הקו הירוק, מתחילת העלייה הראשונה ועד להקמת המדינה. במשמעות אחרת, חלוץ הוא ראשון, למשל בקטגוריה:חלוצי המחשוב. אף שחלוץ הוא בדרך כלל בעל קונוטוציה חיובית, אני סבור שיש לה קיום גם בהקשר שאינו חיובי (בגוגל מצאתי את חלוץ הגנבים). בהקשר שלפנינו אני רואה את המילה חלוץ כנייטרלית, המספרת רק על ראשוניות המעשה. האם המעשה חיובי או שלילי? יחליט הקורא בעצמו. אינני רואה בערך בעיה שתצדיק את תבנית השכתוב, ומבחינתי אפשר להסירה. בהערת אגב אציין שאם העובדה שמדובר בה נכונה, יש בה גנאי למפעל ההתנחלות, שבעשרים שנותיו הראשונות לא עסק בחקלאות (ויש שיראו זאת כשבח, שנמנע גזל אדמות). דוד שי - שיחה 21:52, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
הדיון בחלוציות והקו הירוק נשמע כל כך פובינציונלי. חלוצים היו גם באמריקה ואוסטרליה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 21:56, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
חלוצים היו בעיקר הבורים בדרום אפריקה. אז מה נהיה איתם? באו הכושים וזרקו אותם מהאדמה... הסיפור של הערך הזה דיי מזכיר לי האמת. ובכלל Boer זה גם חקלאי באפריקאנס. ‏Ori‏ • PTT21:57, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
תודה לאורי שהוכיח שהמילה "חלוץ" אינה בהכרח בעלת קונוטציה חיובית. בקרוב אלמוג ידרוש להוסיף את המילה השלילית "חלוץ" לכל ערכי המתנחלים. אני המום מהאופן חסר הטעם שבו מתבטאים פה אחדים מהגולשים היותר חכמים בויקיפדיה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 22:14, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה
על פי פסק הבורר דוד שי לעיל, הותרתי את המילה חלוצה. חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ"ד בסיוון ה'תשס"ט • 00:15, 16 ביוני 2009 (IDT)תגובה

Read other articles:

Clamp, club de detectivesCLAMP学園探偵団(Clamp Gakuen Tanteidan)CreadorCLAMPGéneroMisterio, Comedia MangaCreado porCLAMPEditorialKadokawa Shoten               Otras editoriales: Tokyo Pop Norma Editorial Grupo Editorial Vid 2006 Publicado en Mystery DXPrimera publicación1992Última publicación1993Volúmenes3 Ficha en Anime News Network AnimeDirectorOsamu NabeshimaEstudioPierrotCadena televisivaTV Tokyo   &...

 

Nicole Denise Cooke Medallista olímpica Datos personalesNombre completo Nicole CookeNacimiento Swansea (Reino Unido)13 de abril de 1983 (40 años)País Reino Unido Reino UnidoNacionalidad(es) BritánicaAltura 1,67 m[1]​Peso 58 kg[1]​Carrera deportivaDeporte CiclismoDisciplina Ciclismo de montaña, cyclo-cross y carreteraEquipo RetiradaTrayectoria Equipos amateur Cardiff Ajax CC Equipos profesionales 200120022003–2005200620072008200920112012 Acca Due O-Lorena Cami...

 

ЕскішехірEskişehir Ескішехір Основні дані 39°46′36″ пн. ш. 30°31′14″ сх. д. / 39.77666666669477280° пн. ш. 30.52055555558377975° сх. д. / 39.77666666669477280; 30.52055555558377975Координати: 39°46′36″ пн. ш. 30°31′14″ сх. д. / 39.77666666669477280° пн. ш. 30.52055555558377975° сх. д....

Ichikai 市貝町Kota kecil BenderaLambangLokasi Ichikai di Prefektur TochigiNegara JepangWilayahKantōPrefektur TochigiDistrikHagaLuas • Total64,3 km2 (248 sq mi)Populasi (Oktober 1, 2015) • Total11.720 • Kepadatan182,3/km2 (4,720/sq mi)Zona waktuUTC+09:00 (JST)Kode pos321-3493Simbol  • PohonCryptomeria japonica • BungaChrysanthemum morifolium • BurungStreptopelia orientalisNomor&#...

 

Koordinat: 36°28′N 2°49′E / 36.467°N 2.817°E / 36.467; 2.817 Blida البليدة (dalam bahasa Arab)   KotaPemandangan Blida LambangJulukan: City of roses, مدينة الورودLocation of Blida, Algeria within Blida ProvinceBlidaLocation of Blida, Algeria within Blida ProvinceKoordinat: 36°28′07″N 02°49′55″E / 36.46861°N 2.83194°E / 36.46861; 2.83194Koordinat: 36°28′07″N 02°49′55″E࿯...

 

Rut jurando a Noemí por Jan Victors, 1653 Noemí (hebreo: נָעֳמִי hebreo estándar Noʻomi, hebreo tiberiano nåʿå̆mī), o a veces Naomi, es la suegra de Rut en el libro hebrea en el Libro de Rut. La etimología de su nombre no es segura, pero es posible que signifique buena, agradable, encantadora, simpática.[1]​ Narrativa bíblica Noemí está casada con un hombre llamado Emilio o Emiliano. Una hambruna hace que se muden con sus dos hijos, desde su hogar en Judea a Moab. M...

Annual issue highlighting critics' poll releases of the year, so titled 1997– The Wire no. 263: the 2005 Rewind issue Rewind is the annual year-in-review issue of The Wire, a British music magazine founded in 1982. The year-end issues have been published every January since 1986, adopting the current Rewind title in 1997. Each year-end issue has included an annual critics' poll, collating critics' ballots into a list of the year's best releases. The polls survey writers affiliated with the ...

 

Extinct family of mammals This article needs additional citations for verification. Please help improve this article by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed.Find sources: Notohippidae – news · newspapers · books · scholar · JSTOR (September 2022) (Learn how and when to remove this template message) NotohippidaeTemporal range: Early Eocene–Early Miocene PreꞒ Ꞓ O S D C P T J K Pg N Skull of Eomorphi...

 

Sibylle Christina of Anhalt-DessauCountess of Hanau-MünzenbergCountess of Hanau-LichtenbergBorn(1603-07-11)11 July 1603DessauDied21 February 1686(1686-02-21) (aged 82)WeimarNoble familyHouse of AscaniaSpouse(s)Philip Maurice, Count of Hanau-MünzenbergFriedrich Casimir, Count of Hanau-LichtenbergIssuePhilipp Ludwig III, Count of Hanau-MünzenbergFatherJohn George I, Prince of Anhalt-DessauMotherCountess Palatine Dorothea of Simmern Sibylle Christine of Anhalt-Dessau (11 July 1603 in Des...

Amir al-Mu'minin Moulay Ismail Ibn Sharifمولاي إسماعيل بن الشريفAmir al-Mu'mininIllustration of Moulay Ismail by Henry de Castries, 1903[1]Sultan of MoroccoReign1672 – 1727Coronation14 April 1672[2]PredecessorAl-Rashid Ibn SharifSuccessorAbu'l Abbas Ahmad Ibn IsmailGovernor of FezReign1667 – 1672Bornc. 1645Sijilmassa, MoroccoDied22 March 1727(1727-03-22) (aged 81–82)Meknes, MoroccoBurialMarch 1727Mausoleum of Moulay Ismail, MeknesSpouseamon...

 

UK-based information company IHS Markit Ltd.TypeSubsidiaryTraded asNYSE: INFOIndustryInformation servicesFounded1959; 64 years ago (1959)[1] (as Information Handling Services)HeadquartersLondon, United Kingdom[2]Key peopleLance Uggla (Chairman & CEO) Amy W. Yeh (Founder & President [3]Revenue US$4.658 billion (2021)[4]Operating income US$1.561 billion (2021)[4]Net income US$1.206 billion (2021)[4]Total assets US$16...

 

Film series Swing SymphonyThe title card used from 1942 to 1945.Produced byWalter LantzMusic byDarrell CalkerColor processTechnicolorProductioncompaniesWalter Lantz ProductionsUniversal StudiosDistributed byUniversal PicturesRelease date1941–1945Running time7 minutesCountryUnited StatesLanguageEnglish Swing Symphony is an American animated musical short film series produced by Walter Lantz Productions from 1941 to 1945. The shorts were a more contemporary pastiche on Walt Disney's Silly Sym...

Razorlight discographyRazorlight at SXSW, 2009Studio albums4Compilation albums1Music videos10Singles18 The discography of Razorlight, an English indie rock band, consists of four studio albums, one compilation album and thirteen singles. Razorlight's debut album, Up All Night, was released in the United Kingdom in June 2004 and reached number three on the UK Album Chart. The album included the single, Somewhere Else, which peaked at number two on the UK Singles Chart. The band contributed the...

 

いりえ たかこ入江 たか子 入江たか子(1931年)本名 東坊城 英子(ひがしぼうじょう ひでこ)生年月日 (1911-02-07) 1911年2月7日没年月日 (1995-01-12) 1995年1月12日(83歳没)出生地 日本・東京府東京市四谷区(現在の東京都新宿区)職業 女優、映画プロデューサージャンル 劇映画(時代劇・現代劇、サイレント映画・トーキー)、テレビ映画活動期間 1927年 - 1984年配偶者 田...

 

18th century mansion in Shropshire, England Peplow Hall Peplow Hall is a privately-owned 11,635 square feet (1,080.9 m2), 18th-century mansion at Peplow, near Hodnet, Shropshire. It is a Grade II* listed building.[1] It is, currently, the seat of The Waters family[citation needed] (since mid 2015[citation needed]). History The manor of Peplow was owned in the 17th century by Hugh Pigot. A later Hugh Pigot replaced the old manor house with a new hall in about 1725,...

Subprefecture and commune in Grand Est, FranceSaint-DizierSubprefecture and communeThe Notre-Dame church in Saint-Dizier Coat of armsLocation of Saint-Dizier Saint-DizierShow map of FranceSaint-DizierShow map of Grand EstCoordinates: 48°38′18″N 4°56′59″E / 48.6383°N 4.9497°E / 48.6383; 4.9497CountryFranceRegionGrand EstDepartmentHaute-MarneArrondissementSaint-DizierCantonSaint-Dizier-1, 2 and 3IntercommunalityCA Saint-Dizier Der et BlaiseGovernment ...

 

Paghimo ni bot Lsjbot. Alang sa ubang mga dapit sa mao gihapon nga ngalan, tan-awa ang Desa Bandungsari. 7°02′36″S 111°09′14″E / 7.0432°S 111.154°E / -7.0432; 111.154 Desa Bandungsari Bandungsari Administratibo nga balangay Nasod  Indonesya Lalawigan Provinsi Jawa Tengah Administratibo nga balangay Desa Bandungsari Gitas-on 61 m (200 ft) Tiganos 7°02′36″S 111°09′14″E / 7.0432°S 111.154°E / -7.0432; 111.154 Timezone W...

 

Herbert KeßlerOsebni podatkiVzdevek»Hertli«Državljanstvo  ŠvicaRojstvo28. december 1912({{padleft:1912|4|0}}-{{padleft:12|2|0}}-{{padleft:28|2|0}})Rossa, Švica[d]Smrt15. november 1966({{padleft:1966|4|0}}-{{padleft:11|2|0}}-{{padleft:15|2|0}}) (53 let)DavosProfesionalni klubiZürich SC LionsReprezentančna karieraReprezentanca Švica Medalje SP Olimpijske igre1 Herbert Keßler, švicarski hokejist, * 28. december 1912, Švica, † 16. november 1966. Keßler je igral za kl...

NGC 1723 MaʼlumotYulduz turkumi EridanObyekt turi galaktikaJoylashuviDavri J2000.0Oʻng ochilishi 04 soat 59 daq 25,9 sonCheklanishi -10° 58′ 50″KoʻrinishiHubble-tip SBa/PYulduz kattaligi 11,7Burchak diametri 2,60′ × 1,8′Sirt yorqinligi 13,2 m.y.k./daqiqa2Ixtirochi Wilhelm TempelIshoratlarSIMBAD NGC1723 maʼlumotlariNASA/IPAC NGC1723 maʼlumotlariShuningdek qarang: Galaktika, Galaktikalar roʻyxati NGC 1723 Eridan yulduz turkumidagi SBa/P tipli galaktikadir. Ushbu obyektni Wi...

 

Satellite view of the Greater Melbourne area, showing Port Phillip Bay opening to the Bass Strait and surrounding plains of the city limits. Greater Melbourne at night from the International Space Station Aerial view of the city and inner-city surrounds, with the Yarra River traversing through the city centre (the cluster of buildings on the far right) Map of the urban areas of Melbourne and Geelong and surrounding towns Melbourne, the capital city of Victoria, Australia, is situated on the ...

 

Strategi Solo vs Squad di Free Fire: Cara Menang Mudah!