{{subst:Avisu referencies|Gobiernu de la Federación de Rusia}} ~~~~
El Gobiernu de la Federación de Rusia o Gobiernu federal rusu ye l'órganu políticu que nesti país tien encamentáu pola Constitución el poder executivu federal; sicasí, la realidá de l'arquiteutura institucional rusa fai que, ello ye que esta potestá seya exercida de forma compartida pol Gobiernu col Presidente de la Federación, resultando asina una estructura bicéfala del poder executivu.
El Gobiernu de la Federación ta integráu pol Presidente del Gobiernu (dacuando llamáu primer ministru), nomáu pol Presidente del país previa aprobación de la Duma del Estáu, más los vicepresidentes y los ministros federales, nomaos toos estos pol Presidente de la Federación a propuesta del Presidente del Gobiernu.
El nomamientu del Gobiernu nun se lleva a cabu de manera uniforme, a pesar de tratase d'un órganu de xuru colexáu. Esiste un procesu estremáu pa la designación del Presidente del Gobiernu y otru distintu pa los sos vicepresidentes y ministros federales. Sicasí, el cese del Gobiernu sí que puede presentase como un únicu actu xurídicu en determinaes situaciones.
El Presidente del Gobiernu ye designáu llibremente pol Presidente de la Federación ente los ciudadanos rusos Mayoría d'edá mayores d'edá y en plenu exerciciu de les sos capacidaes civiles. La Llei Federal Constitucional "Avera del Gobiernu de la Federación Rusa" (31.12.1997 Nᵘ2-FKZ) nel so Artículu 11 prohibe taxativamente a los miembros del Gobiernu formar parte del Conseyu de la Federación o ser diputáu de la Duma Estatal. Una vegada más, puede lleese na non estracción del xefe del gobiernu ente los miembros del poder llexislativu unu de les tantes traces presidencialistes que configuren el sistema, estremándolo netamente de los sistemes típicamente parllamentarios. Esto ye, la forma de gobiernu de la Federación Rusa ye semipresidencial.
Agora bien, anque la designación ye llibre, por que'l nomamientu pueda dase ye precisa l'aprobación del candidatu pola Duma del Estáu, esto ye, la cámara baxa de l'Asamblea Federal. Llográu'l consentimientu de la Duma, que dispón d'una selmana pa esaminar la propuesta del xefe del Estáu, el Presidente de la Federación va nomar Presidente del Gobiernu al candidatu designáu. Sicasí, cabo que la Duma niegue'l so enfotu parllamentariu a la persona designada pol Presidente federal; en tal casu, ésti va disponer d'un máximu de dos selmanes más pa presentar hasta dos candidatos socesivos, que van poder ser distintos o ser el mesmu propuestu primeramente (el Presidente federal tien plena llibertá pa escoyer candidatu, magar lo razonable sería pensar nun candidatu proveniente de la mayoría parllamentaria). Si los trés candidatos propuestos fueren refugaos unu tres otru pola Duma, el Presidente de la Federación va nomar llibremente xefe del Gobiernu federal y va eslleir simultáneamente la Duma, convocando a comicios pa escoyer una nueva cámara baxa. Esta forma de sanción política al parllamentu, verdaderu preséu de presión contra una Duma contraria o duldosu ante los proyeutos del Presidente federal, refuerza una vegada más los poderes presidenciales frente a un poder llexislativu apreciablemente débil.
Una vegada el Presidente de la Federación nomara un presidente de Gobiernu, el nuevu xefe del executivu va disponer d'un plazu d'una selmana pa presenta-y a aquél proposiciones al respeutive de la futura estructura del Gobiernu federal. El fechu mesmu de que la Constitución rusa fale de proposiciones en plural emite una nueva señal sobre la xenuina fuercia decisorio del xefe del Estáu, que nun tien que llindase a consentir na organigrama que-y presente'l nuevu xefe de gobiernu, sinón que puede perfectamente rebatir les sos propuestes y obliga-y a presentar otres nueves, conduciendo a una verdadera negociación que va determinar la futura estructura del Gobiernu federal.
Na mesma llinia, el Presidente del Gobiernu va someter a exame del Presidente de la Federación los candidatos a ocupar los cargos de vicepresidentes del Gobiernu y de Ministros federales. Con esti métodu, el xefe de gobiernu y el xefe del Estáu alcuerden tantu la estructura orgánica del Gobiernu como la llista de los sos miembros, que finalmente tendrán de ser nomaos pol Presidente federal.
Les funciones del Gobiernu federal vienen determinaes pola Constitución de 1993 y poles diverses lleis que nesti aspeutu desenvolvieron y completaron el so conteníu, fundamentalmente la Llei federal constitucional sobre'l Gobiernu, adoptada n'avientu de 2008. Sicasí, toles sos competencies, prerrogativas y potestaes deriven del exerciciu del poder executivu que la Constitución encamiénta-y.
Al Gobiernu de la Federación de Rusia correspuende:
Coles mesmes dispón de les siguientes prerrogativas, qu'exerz con calter esclusivu, pal exerciciu de les sos funciones:
El Gobiernu de la Federación de Rusia componer d'un presidente, los vicepresidentes y los ministros federales.
El so funcionamientu proyéctase al traviés d'una estructura orgánica interna integrada polos siguiente órganos:
El Presidente del Gobiernu de la Federación de Rusia, tamién conocíu como primer ministru, ye'l xefe del gobiernu. Ostenta la máxima representación institucional del Gobiernu, tanto dientro como fuera del país; preside les xuntes del Gobiernu y les d'aquellos de los sos órganos internos y auxiliares de los que participe, y dirixe y modera los sos alderiques, onde dispón de votu calidable; ye'l responsable de someter al Presidente de la Federación les propuestes de estructuración interna del Gobiernu y de los cuerpos y órganos executivos de la Federación, lo mesmo que de proponer el nomamientu o'l cese de los sos titulares, incluyíos los demás miembros del Gobiernu; y parte coles mesmes ente los miembros del Gobiernu les sos responsabilidaes y los trabayos.
Coles mesmes, el Presidente del Gobiernu dispón de cierta potestá reglamentaria mesma llindada, independiente de la que correspuende al Gobiernu como órganu colexáu.
)