Flaxieu Es un villatge;ble de l'Ain situat dins la zòna de appellation contarotlada vins del Bugey, entre lo Valromey e los marais de Lavours, zòna humidifère e partiellement resèrva naturala. Se tròba a 285 m d'altitud sus la anticlinal Sant-Martin-de-Bavel - Sant-Camp - Chatonod. Constituit d'un cap-luòc e de lo sieu faubourg, lo pòble a traversat per la rota D69c.
Flaxieu est un village de l'Ain situé dans la zone d'appellation contrôlée des vins du Bugey, entre le Valromey et les marais de Lavours, zone humidifère et partiellement réserve naturelle. Il se trouve à 285 m d'altitude sur l'anticlinal Saint-Martin-de-Bavel - Saint-Champ - Chatonod. Constitué d'un chef-lieu et de son faubourg, le village est traversé par la route D69c.
L'origina del pòble poiriá remontar al començament de lo nòstre ère. Lo sieu patronyme, successivament Flaccus, Flaceu, Flaceou, Flaciacus, Flaxiacus, Flacieux, es definitivament aquerits en 1790.
Detengut dempuèi 1136 per gentilshommes #que ne portavan lo nom, i aguèt cedit en la segonda mitat de la sègle XIV dins l'ostal de Montfalcon, #que lo gardarà 270 ans. Aquela familha fòrça poderosa, de manièra versemblant procedenta del castèl de Montfalcon près de Albens en Savoie, a citat dempuèi la sègle X.
La fin de la sègle XV, mercés a l'illustra mai en representant d'aquela familha, Aymon de Montfalcon, #èsser decisiva per la comunitat, tant del punt d'enguarda civil que religiós.
Nascut en 1440, aquel aicí #èsser a las fes dignitaire eclesiastica, diplomatica e poèta. Conselhièr ducal de Amédée IX, ven ambaissador a Roma, aconselhar de la duchesse Blanca de Montferrat, de contunh administrador de l'avesque de Genève, avesque de Lausanne en 1491 e prince del Sant-Empèri.
Èsser amb lo sieu fraire Hugonin, a l'origina de la glèisa gotica del pòble, lo glèisa Santa-Maurici e de la restauracion de la oratoire de la Santa-Fontaine datat de l'epòca gallo-romaine. Aquelas doas bastissas, inscriches a l'inventari dels monuments istorics, compòrtan armoiries e d'inscripcions a la glòria de l'ostal de Montfalcon.
Lo fief #èsser de contunh atribuit a la familha Clermont de Mont-Sant-Jean dempuèi 1650 mas aquela en #èsser dépossédée en 1791.
Lo castèl de Flaxieu, sojorn prestigiós del Bugey, i aguèt destruit pendent la Revolucion (segon la tradicion orala per las gents de Aignoz, lassés de las corvées humiliantes que lo senhor los impausava).
Lo forn banal del pòble, probablament fòrça ancian, i aguèt restaurat en 1929. Es cada an utilizat per la fèsta del pòble, #qu'a luòc la darrièra dimenjada del mes de junh.
L'origine du village pourrait remonter au début de notre ère. Son patronyme, successivement Flaccus, Flaceu, Flaceou, Flaciacus, Flaxiacus, Flacieux, est définitivement acquis en 1790.
Détenu dès 1136 par des gentilshommes qui en portaient le nom, il fut cédé dans la deuxième moitié du sègle XIV à la maison de Montfalcon, qui le gardera 270 ans. Cette famille très puissante, vraisemblablement originaire du château de Montfalcon près d'Albens en Savoie, est citée dès le sègle X.
La fin du sègle XV, grâce au plus illustre représentant de cette famille, Aymon de Montfalcon, fut décisive pour la communauté, tant du point de vue civil que religieux.
Né en 1440, celui ci fut à la fois dignitaire ecclésiastique, diplomate et poète. Conseiller ducal d'Amédée IX, il devient ambassadeur à Rome, conseiller de la duchesse Blanche de Montferrat, puis administrateur de l'évêque de Genève, évêque de Lausanne en 1491 et prince du Saint-Empire.
Il fut avec son frère Hugonin, à l'origine de l'église gothique du village, l'église Saint-Maurice et de la restauration de l'oratoire de la Sainte-Fontaine daté de l'époque gallo-romaine. Ces deux édifices, inscrits à l'inventaire des monuments historiques, comportent armoiries et inscriptions à la gloire de la maison de Montfalcon.
Le fief fut ensuite attribué à la famille Clermont de Mont-Saint-Jean dès 1650 mais celle-ci en fut dépossédée en 1791.
Le château de Flaxieu, demeure prestigieuse du Bugey, fut détruit pendant la Révolution (selon la tradition orale par les gens d'Aignoz, lassés des corvées humiliantes que le seigneur leur imposait).
Le four banal du village, probablement très ancien, fut restauré en 1929. Il est chaque année utilisé pour la fête du village, qui a lieu le dernier week-end du mois de juin.