ויקיפדיה:ייעוץ לשוני/ארכיון 82
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
דרוש לי תרגום של הערך https://fr.wikipedia.org/wiki/Salomon_Poliakof
מי יכול לעזור בזה? האם עלי לפנות ל Netanel488 (שיחה | תרומות | מונה) Rebecca~hewiki (שיחה | תרומות | מונה) Illang (שיחה | תרומות | מונה) ??? רבי עקיבא - שיחה 03:10, 1 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- יונה, אם יהיה לו זמן? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:09, 1 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לא הבנתי מה ענית רבי עקיבא
- רבי עקיבא לא תמצא רבים שנענים לדרישות לכן עדיף לבקש ולראות אם מישהו יכול לעשות את זה. שנית יש את {{בעלי ידע|צרפתית}} שמתייג ויקיפדים שהצהירו שיש להם ידע בצרפתית. שלישית, בקשות לתרגום ערכים ניתן להעלות בויקיפדיה:לוח מודעות או בדף שיחה של משתמשים שאתה חושב שיכולים לעשות את זה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:13, 3 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה יונה ב. על תרגום הערך רבי עקיבא - שיחה 23:15, 4 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מבקש שמו המדויק של בית הקברות, תודה. --David.r.1929 - שיחה 11:36, 1 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- http://sighet.org/CATALOG.asp?t1=2&t2=1
- תודה --David.r.1929 - שיחה 18:05, 2 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מבקש תרגום. תודה. --David.r.1929 - שיחה 18:06, 2 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מצבת סגירה (?) בת שמואל, מצבת יעקב הבחור. שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 22:17, 2 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה. זהות האישים? מי הוא יעקב הבחור (אחת המצבות העתיקות בבית הקברות)? --David.r.1929 - שיחה 15:53, 11 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- הערך הגרמני אינו אומר דבר על זהותם. מצבת סגירה כנראה יותר עתיקה ממצבתו של יעקב, שהתגורר לצדו של רש"י בוורמייזא. שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 08:51, 15 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
(Eero Mäntyranta). אשמח לעזרה בתעתוק לעברית. תודה רבה! דוג'רית - שיחה 19:52, 2 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- השם הפרטי הוא אֶאְרוֹ (ה-א' מתמשכת). לגבי שם המשפחה אינני יודע. אילן שמעוני - שיחה 00:10, 4 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מצאתי את שמו ארו מנטירנטה בכתבה בהארץ. דוג'רית - שיחה 18:20, 4 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
עצה לתעתיק עברי Assafn • שיחה 15:09, 3 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אלכסנדר קלמה או קאלמה (אנ')
- Arabie עיר
- François Diday פרנסואה דידאי?
- Diodati
- Amelie Muntz-Berger אמילי מונץ-ברגר?
- ז'ול דופרה(אנ') ?
- רודולף טופפר(אנ') ?
- 1. לגבי Calame יש שני מופעים שונים - בחרתי בצרפתית כי מדובר בקנטון צרפתי. אלו בבירור הקלטות ולא קול מסונתז, אבל המופעים שונים. אחד קָלוֹום, והשני קָלָם.
2. אָרָבִּי. 3. דִידֶה. 4. שוב שני מופעים: דְיוֹדָטִי ו דְיוּדָטִי. 5. הפעם גרמנית, מפני שנראה שהיא גרמניה או אוסטרית. ישנם שני מופעים, אבל הראשון בבירור מסונתז, אז נשאר אָמילִי. 6. שוב שני מופעים, שוב צרפתית: ז'וּל דוּפְּרי / ז'וּל דוּפְּ. 7. בחרתי צרפתית. הוא נולד בז'נבה, שאין בה שפה שלטת, אבל תולדות חייו ושם ספרו מרמזים על צרפתית. רוּדוֹלְף טוֹפְּפִי. אילן שמעוני - שיחה 00:07, 4 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לגבי Calame בהקלטה הראשונה זה נשמע באמת קָלָם אבל בשניה נדמה לי שזה קלמה? Assafn • שיחה 00:27, 4 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Calame מתעתיקים מצרפתית "קאלאם" או קלם (אם כי בגרסה המקוצרת השנייה יכולים לקרוא בטעות Kelm). צרפתית בסוף המילה e לא נשמע או נשמע חצי אילם ואז לא מתעתיקים אותו (כמו ב Seine - סן. ויש לתקן בשם הערך "אלכסנדר קאלאם". Ewan2 - שיחה 01:48, 6 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
Amélie Muntz-Berger לפי ההיגוי חצי צרפתי-חצי גרמני היה צריך להיות אמלי (לא אמילי) מינץ-ברגר (בצרפתית יכלו את ברגר לבטא ברז'ה, אבל אינני בטוח שעשו זאת).Jules Dupré צריך לתעתק מצרפתית ז'ול דיפרה (כמו למשל בערך מרסל דיפרה). בקשר ל Rodolphe Toepffer עדיף לתעתק רודולף טפפר. כי הצליל oe מתועתק לעברית על ידי סגול.Ewan2 - שיחה 01:58, 6 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
איר רופן דעם גרויל?
אם זו יידיש - מה התרגום? אילן שמעוני - שיחה 20:17, 3 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- זו יידיש. את התרגום איני יודע, אך אני מזהה את השפה. שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 12:35, 5 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- גרויל • (groyl) m, plural גרויל (groyln)
horror, terror
- תודה שמזן! האם מישהו יודע באיזו זוועה מדובר? אילן שמעוני - שיחה 03:03, 6 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- התרגום הוא: אתם קוראים לאימה, (לזוועה). ממה זה לקוח? חיים לוי - שיחה 07:06, 6 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה, Haimlevy! זה היה בחילופי דברים בפייסבוק על ספור אֵימה. למען האמת אינני מבין איך זה מתקשר לנאמר. המשך הפיסקה הוא בעברית, וממנה עולה שהכותב חושב שזה לא סיפור אֵימה ראוי לשמו. אילן שמעוני - שיחה 00:27, 9 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לפי תוכן פסקת ההמשך בעברית, אולי הדובר התכוון לזה: "אתם קוראים לזה אימה??". בגרמנית, לפחות, זה היה צ"ל "דאס" במקום "דעם" (וממילא גם "רופט" במקום "רופן"). Liad Malone - שיחה 01:13, 9 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מה שהכתב ליעד הוא מה שהקשה גם עליי להבין את המשפט. כנראה שליידיש דקדוק אחר. שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 14:03, 12 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני בכלל לא בטוח. בדקתי ונראה שזה פשוט גוגל טרנסלייט ליידיש של "אתם קוראים לזה אימה??". אין ויקיפעד שיודע יידיש? אילן שמעוני - שיחה 21:38, 14 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אילן, ככל הנראה יש פה שיבוש בהעתקה. ליעד צודק בהערתו. כפי שזה כתוב כעת, זה נראה משהו עילג. מי הכותב? ומה כתב לפני ואחרי? קובץ על יד ♦ שיחה ♦ 18:41, 24 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני כבר לא זוכר. פשוט הציק לי שלא הבנתי את הפתיח של מה שהוא כתב. הפוסט ההוא (שלא היה שלי) קבור בהיסטוריה של הפייסבוק שלי ואין לי מושג איך למצוא אותו. על כל פנים אני חושב שקיבלתי תשובה מוצקה די הצורך (בהנחה שאתה שולט ביידיש) - זה פשוט ידיש קלוקלת או גוגל טרנסלייט, והמשמעות שהתכוון אליה ברורה. תודה רבה! לכל המשיבים! אילן שמעוני - שיחה 20:31, 24 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
Nikolai Tikhonov - Николай В. Тихонов אמא של גולן - שיחה 10:20, 5 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- וגם Nick Hague (שם המשפחה) - איך הייתם רושמים? בתודה מראש אמא של גולן - שיחה 10:23, 5 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ניקולאי טיחונוב. באשר לאמריקאי, אני אהמר שזה ניק האג, אבל צריך לבדוק יותר לעומק. Mbkv717 • שיחה • כ"ב בסיוון ה'תשע"ח • 13:28, 5 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אמא של גולן, כנראה שטעיתי וזה ניק הייג, כפי שניתן לשמוע כאן. Mbkv717 • שיחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ח • 00:04, 11 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מדנית: Lejre (אנ'). מצרפתית: Noirmoutier (אנ'). תודה מראש, אלעדב. - שיחה 16:22, 6 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- נוארמוטייה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:05, 6 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה יונה. מישהו מבין בתעתיקים דניים? אלעדב. - שיחה 12:39, 10 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מתייג את בעלי הידע בדניתAtzatz, Eldad, Lilijuros, Nvardi . אלעדב. - שיחה 08:34, 13 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לא ראיתי קודם, תודה על התיוג, אלעד. לֵיירה (כאילו כתוב באנגלית Leyreh). אלדד • שיחה 08:48, 13 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה! אלעדב. - שיחה 08:50, 13 ביוני 2018 (IDT
- אני דווקא חולק על eldad. מבטאים layre, אבל בעברית זה היינו-הך: ליירה
- Atzatz, תודה על התיקון. בכל אופן, הייתי בטוח שהתעתיק העברי הוא המתאים במקרה הזה. אלדד • שיחה 09:09, 13 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Atzatz,eldad למעשה, la-ee-ra. בעברית אכן לָיִירָה או לָאִירָה נילס אנדרסן - שיחה 12:36, 13 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לפי ההגייה כאן ב-Forvo, לַיירה. דרך אגב, ה-רה בסוף נשמע משהו שבין Ra ל-Re. נכון? אלדד • שיחה 12:43, 13 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה לכולם. אולי יום אחד אכתוב את הערך הזה (אני צריך לשמור את הקישור...) אלעדב. - שיחה 12:48, 13 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הוספתי לאחר התנגשות עריכה:
- זה בדיוק מה שהוא אומר (לָאִירָה, באנגלית זה היה La ee ra). הסיומת היא "משהו שבין" Ra ל- Raaaaaaaaaa...aaa כי זה דנית... נילס אנדרסן - שיחה 12:52, 13 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ידידי השבדי |נילס אנדרסן], רק לצורך הדיוק של הדיון הפונטי (כי בעברית זה לא משנה) ההגייה הנכונה בדנית, וכך היא נשמעת בבירור גם ב-FORVO היא LAY-RE. הצירוף EJ בדנית הוא דיפתונג שגור מאוד שצלילו כמו AY באנגלית (למשל במילה BIKE). ולגבי הסיומת, זה ממש RE, ככה זה תמיד בדנית בניגוד לשבדית, אלא שה-E חלשה מאוד. בברכה --Atzatz - שיחה 13:23, 13 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ועל כן אני לא רואה היכן הסתירה. לאי ו-באי בדיוק כפי שרשמתי. לגבי Re, הדנים מבטאים את זה כ- Ra לעומת אנשים רגילים ("ידידך השוודי") שאומרים re (כמו ב- lärare, lättare etc). נילס אנדרסן - שיחה 13:31, 13 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
האם יש שם מיוחד לצבע בז' כהה יותר? אני זקוק לו למען הערך מאדים. תודה מראש! אילן שמעוני - שיחה 00:29, 9 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- List of colors: A–F; [1], וזה בעברית: [2]. חזרתי • ∞ • שיחה 00:34, 9 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה, חזרתי. אני בספק אם הצבע סיינה מוכר- אז אשאר עם "בז' כהה". אילן שמעוני - שיחה 17:21, 9 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
בעקבות עריכה זו. מחד כל מי ששמעתי בארץ אמר רוּם, מאידך אם מתייחסים לכך כתעתיק, אין ספק שמדובר ברוֹם (או אפילו רַם). מה צריך להופיע בערך ובדף הפירושונים? אילן שמעוני - שיחה 18:47, 9 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- גם אני שמעתי לפעמים רוּם אבל שמעתי גם רוֹם וזה הצורה הנכונה גם לפי שפות אחרות. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:08, 11 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אז מדוע לא לתעתק רָם, שדומה יותר להגייה האנגלית מאשר רוֹם? אילן שמעוני - שיחה 10:24, 11 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- {{א{אילן שמעוני|אילן}}, ראה בתקציר העריכה שלי. אם יוסכם כאן אחרת, נתקן. נראה לי שהאקדמיה וספיר מספיק חשובים בשביל להסתמך עליהם. אם צריך, אפנה אליהם באופן אישי. יש לי ערוץ פתוח עם שניהם. קובץ על יד ♦ שיחה ♦ 16:22, 24 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
Tiera Skovbye (אנ'). תודה מראש, אלעדב. - שיחה 12:38, 10 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- כאן נשמע שזה טיירה סקוֹבְבּי. לא ברור לי מאיזה מוצא השם הזה, אבל אני לא אופתע אם ההגייה הזו היא שיבוש אנגלי. Mbkv717 • שיחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ח • 00:10, 11 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הוא נולד בקטאלוניה, ספרד. הקשבתי בפורבו להגייה הספרדית והקטלונית ויש הבדל בקטלונית - טורן, בספרדית טורנט. באיזה תעתיק עדיף להשתמש? ואם השם הוא דומנק (ההטמעה על mè, האם יש דרך לציין זאת)?אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:10, 12 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לעניות דעתי יש להעדיף כאן את התעתיק הקטלאני. באשר להשמטת ה-t לכאורה, כדאי לקבל את חוות דעתו של אמיר אהרוני. Mbkv717 • שיחה • כ"ט בסיוון ה'תשע"ח • 14:49, 12 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- דומנק טורנט. ר׳ ויקיפדיה:כללים לתעתיק מקטלאנית. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 15:14, 12 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Amire80 לא ראיתי בשום מקום התייחסות לשילוב nt בכללי התעתיק. האם אתה בטוח במה שכתבת? הקשבתי באתר פורבו לכמה הגייות באף אחת אני לא שומע את ה־t. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:44, 12 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אכן, באף אחת מגרסאות ההגייה לא שומעים את ה-t. אלדד • שיחה 16:50, 12 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בקטלאנית אכן נהוג „לבלוע” את ה־t, אבל זה לא כמו בצרפתית, שבה היא נעלמת לחלוטין בסוף המילה, למשל ב־Brigitte Bardot. אז אין סיבה להשמיט אותה בתעתיק. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 22:20, 12 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אני זקוק לתעתיק השמות מהערך en:Non, je ne regrette rien, תחת הפסקה האחרונה "Other Recording", תת-הפסקה "Other Languages". אודה למי שיוכל לתעתק לפחות חלק משמות המבצעים (את שם השיר אני יכול לתרגם באינטרנט, וגם ככה משמעות רובם דומה...)
- (Swedish) Anita Lindblom - אניטה לינדבלום
- (Croatian) Tereza Kesovija - תרזה קסובייה
- (Croatian) Ana Štefok - אנה שטפוק
- (Serbian) Lola Novaković - לולה נובאקוביץ'
- (Swedish) Gun Sjöberg - גּוּן (ג' גרונית ו-"ון" "oon" כמו המילה soon באנגלית) חוּבֶּרְג (גם "חו" כמו "soo" במילה soon)
- (Czech) Světlana Nálepková
- (Slovenian) Aleš Polajnar - אלש פולאינר
- (Italian) Dalida - דלידה
- (Spanish) Dalida - דלידה
- (Spanish) Javiera Mena - חביירה מנה
- (Hungarian) Vári Éva - אווה וארי
תודה, Eyalweyalw - שיחה 11:02, 14 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- dalida היא דלידה גם באיטלקית וגם בספרדית. השנייה היא תרזה קסובייה, אחריה אנה שטפוק, אחריה לולה נובאקוביץ', הסלובני הוא אלש פולאינר, שנייה מהסוף היא חביירה מנה והאחרונה היא אווה וארי. Mbkv717 • שיחה • א' בתמוז ה'תשע"ח • 13:03, 14 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ראה ליד השמות; נילס אנדרסן - שיחה 14:39, 14 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה לשניכם. נראה שנשארה רק הצ'כית, שהייתי מתעתק כ"סווטלנה נלפקווה" אבל אשמח לקבל אישור מאנשים מוסמכים יותר. Eyalweyalw - שיחה 20:43, 15 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לכל הפחות לגבי שם המשפחה כללי הלשון (תב:ו או וו) קובעים שצריך לעשות את זה "נלפקובה", וגם לגבי השם הפרטי מקובל יותר אצלנו "סבטלנה" מאשר "סווטלנה", אבל יש דברים אחרים בשם שאין לי את הידע הנדרש בצ'כית כדי להכריע בהם. מתייג את ewan2, eldad. Mbkv717 • שיחה • ג' בתמוז ה'תשע"ח • 21:30, 16 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני מניח: סבייטלנה נאלפקובה. אם אינני טועה, ההאצ'ק מעל ל-e מציין שצריך להגות את השם "סבייטלנה" ולא "סבטלנה". אלדד • שיחה 23:17, 16 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
בעניין האות ڄ (אני מביאה דברים שכבר כתבתי בדף השיחה של כללי התעתיק מפרסית):
בכללי התעתיק מפרסית כתוב שיש לתעתק את האות چ ב-ש'. לא ראיתי בשום מקום תעתיק כזה. זה גם חסר הגיון מבחינה פונטית, הרי האות הזו לא נהגית בדומה לאיזשהו וריאנט של ש (sh, s). לפי זה נצטרך לתעתק מילים כמו چهار בצורה כזו - ש'האר, כשלמעשה זה נהגה chahar. אני מציעה להישאר עם התעתיק המקובל יותר של צ', אפילו שזה כבר "תפוס" בתעתיק הערבי של ض. מכיוון ששתי האותיות האלה ייחודיות כל אחת לשפה שלה, הסיכוי להיתקל במילה שמכילה את שתיהן הוא קלוש עד לא קיים.
אם אין התנגדות, אשנה את הרשום בטבלה. סיון ל - שיחה 14:39, 14 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- כן, צריך להישאר עם התעתיק צ'. במקרה שיש לנו בפרסית שם כמו رضا, ממילא נתעתק אותו רזא ולא רצ'א (אנחנו משתדלים לתעתק בפרסית על פי התעתיק הפופולרי המקובל, ולא על פי התעתיק המדעי). אלדד • שיחה 14:45, 14 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה אלדד. תיקנתי. סיון ל - שיחה 09:16, 15 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
תעתוק מאנגלית
אשמח לסיוע בתעתוק המושגים הבאים:
Zuclopenthixol - שם של תרופה
Cisordinol, Clopixol, Acuphase - שמות נוספים לאותה תרופה
decanoate, acetate, dihydrochloride - וריאציות של התרופה
כיצד נכון לתעתק את השם craco באיטליה? האם שם הערך המתורגם צריך להיות באות עברית או לטינית? האם לאורך הערך יש להשתמש בתעתיק?Orly Simon - שיחה 14:27, 16 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ראשית, לכל אורך הערך יש להשתמש בשם העברי, ולא באיות לטיני. שנית, באשר לתעתיק, אני מציע לתעתק "קראקו", כי האיות "קרקו" עלול לבלבל את הקורא. בפתיח של הערך אמור להופיע גם השם בכתיב הלטיני, כך שהקורא אמור לדעת כיצד להגות את השם. אלדד • שיחה 15:03, 16 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה Orly Simon - שיחה 09:00, 17 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שלום, אשמח לסיוע בפרסית בתעתוק שמות לחומת גורגאן הגדולה (Great Wall of Gorgan)
- سد اسکندر - סד-י אסכנדר
- سد انوشیروان - סד-י אנושירוואן
- دیوار دفاعی گرگان - דיוואר-י דפאעי-י גורגאן
- (כנראה טורקמנית:) Qïzïl Yïlan Qazal Al'an (לפי כאן) - kızıl Yılan - קיזיל ילאן (טורקית)
תודה מראש אמא של גולן - שיחה 10:12, 17 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אמא של גולן, הוספתי את התעתיקים מפרסית ואחד מטורקית. סיון ל - שיחה 12:35, 17 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
האם אכן זה התעתיק הנכון של שמו? Liad Malone - שיחה 21:05, 17 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לא. אני עובד על העניין, ומקווה בעוד יומיים לשנות את השם. מתייעץ עם חברים בעולם. אלדד • שיחה 14:01, 18 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה. חבל שמשתמש:יום טוב החליט למחוק את התשובה שלו. אוסיף למראי המקום שהוא ציין, שאצל יאיר אורון שמו מתועתק בשני עמודים סמוכים (!) והאקאן דדריאן וגם ואהאקן דאדריאן ("הכחשה - ישראל ורצח העם הארמני", עמ' 193, 194, בהתאמה). Liad Malone - שיחה 19:28, 18 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שלום לכולם. הערך המופיע בכותרת הורחב משמעותית לאחרונה בידי מספר משתמשים ובראשם משתמש:גדעון ברמץ. כרגע הוא נמצא ברשימת הערכים הארוכים ביותר שלא לצורך. הערך כרגע נמצא במצב שהוא בכי רע ואינו ראוי להישאר במרחב הערכים כך. אבקש את עזרתכם בעריכה ועזרה מקצועית לפני שיועבר לטיוטה. טל (רונאלדיניו המלך • שיחה) 00:53, 23 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ראשית כתיבת הערך נעשה אך ורק על ידי ולא ע"י שום משתמש אחר. כך שכל טענה צריכה להיות מופנית אך ורק אלי ולא לשום משתמש אחר.
- שנית, אכן דחיק היא תופעה לשונית זניחה יחסית.
- שלישית, לא נכתב על תופעה זו בצורה מסודרת מעולם, והמדקדקים המסורתיים כתבו עליה באלף השנים האחרונות זעיר פה זעיר שם. בכך הפך הערך הזה למקום היחיד שמאפשר לימוד יסודי ושיטתי של הנושא. כנראה מאז ומעולם. הערך הזה ומסד הנתונים שיצרתי במסגרת כתיבתו, מאפשרת בעתיד המשך מחקר על ידי מומחים גדולים ממני. האעם הוא מתאים לויקיפדיה - זו שאלה שלא עלי לענות בה.
- גדעון ברמץ - שיחה 21:49, 23 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- גדעון ברמץ, אני מעריך את תרומתך להרחבת הערך אך אינני יועץ לשוני ואינני מבין בנכונות המידע בערך. התכוונתי בעיקר לאורכו ולעובדה שגם משתמש שבקיא בנושא יכול ללכת בו לאיבוד ולכן כדאי לשקול עריכה, הגהה וקיצור. הפניתי כאן את תשומת ליבם של העורכים לצורך מעבר של ביקורת עמיתים. הערכים בויקיפדיה פתוחים לעריכה ולביקורת מכלל המשתמשים, גם ערכים שאני עצמי כתבתי, ואין בכך פסול. טל (רונאלדיניו המלך • שיחה) 00:07, 24 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ראו גם בדף השיחה שם. קובץ על יד ♦ שיחה ♦ 16:13, 24 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- זה לא ערך. נראה כמו מאמר מלומד, וכל קשר בינו לבין ערך אנציקלופדי הוא קלוש בהחלט. מחקר מקורי+ רשימות מופעים מיותרות + חוסר בהגדרות מדוייקות. אני מציע להעביר לטיוטה ויפה שעה אחת קודם. • דגש חזק • שיחה • י"א בתמוז ה'תשע"ח • 16:28, 24 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לערך יש דף שיחה. ראובן מ. - שיחה 16:36, 24 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שבירה
- חברים, אני חושב שיש לי פתרון הולם. כחלק מקהילת ויקיטקסט, אני יודע לומר שהמיזם מקבל טקסטים מקוריים במרחב הביאור שלו, בכפוף לרישיון. מאגר נתונים כפי שמתואר פה יתאים היטב לשם, וכאן ניתן יהיה לכתוב מאמר מתומצת שמפנה לשם, במידת הצורך.
- מתייג את המעורבים בדיון: גדעון ברמץ, טל, קובץ על יד, דגש חזק, ואולי גם גילגמש. נדב ס. • שיחה 22:23, 25 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- יש לכך תקדים אצלנו? קובץ על יד ♦ שיחה ♦ 22:49, 25 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- נשמע רעיון לא רע. טל (רונאלדיניו המלך • שיחה) 23:02, 25 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לא יודע מה קורה בוויקיטסקט. הערך אצלנו צריך להיראות ערך, ולהתבסס על מקורות מבוססים, ולא על השערות ומחקר מקורי של כותבים. • דגש חזק • שיחה • י"ג בתמוז ה'תשע"ח • 10:05, 26 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ערכתי את הערך מעט בעבר. כשאתפנה מעיסוקיי, אטפל בו. הוא יראה כמו ערך ויקיפדי אחר. אין לי מושג מה קורה במיזמים אחרים. אם אפשר להעביר לשם חלק מהדברים - בבקשה. אם לא אז לא. גילגמש • שיחה 16:38, 26 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
האם התעתיק תקין? תודה. --David.r.1929 - שיחה 15:35, 23 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- נראה לי שכן. תעתיק אלטרנטיבי יכול היה להיות "מאוריטסהאוס", אבל אני מעדיף "מאוריצהאוס". דרך אגב, הסיפא לא נהגית Haus אלא משהו שדומה ל- Heus. אלדד • שיחה 00:10, 24 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה --David.r.1929 - שיחה 21:40, 26 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
בעברית, תודה. --David.r.1929 - שיחה 15:52, 23 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני חושב שס.אוליבר וירצבורג זה בסדר. שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 10:19, 24 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה. --David.r.1929 - שיחה 22:02, 24 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
תומאס מונייר או תומאס מונייה? אמא של גולן - שיחה 09:12, 24 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- הועבר לתומא מנייה לפי דף השיחה. אמא של גולן - שיחה 10:40, 24 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
איך כותבים בעברית Nirvadel - שיחה 15:57, 24 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ˈrajʧɛ
- אם כך רייצ'ה או ראייצ'ה. אני הייתי מעדיף את התעתיק ראייצ'ה שהוא חד משמעי.Ewan2 - שיחה 23:03, 29 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
בדף פרס נובל לכימיה מופיע הזוכה לשנת 1955 בתעתיק וינסנט דו ויגנו. אני עוסקת בתרגום הדף מאנגלית והתעתיק הזה נראה לי מוזר. השם מצלצל צרפתי וזה אכן מוצא משפחתו, קראתי קצת על כללי התעתיק ויצא לי משהו כמו ד'ויניו או דו ויניו. בהקלטה מטקס הענקת הפרס זה גם נשמע כך (החל מדקה 4:05 ועד 4:35 נשמע מספר פעמים, מאמינה שבדקו איך מבטאים את שמו בטקס המכובד). תודה על העזרה, --שרעטל - שיחה 12:25, 25 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- וינסן (או ואנסן) דו ויניו. את du ניתן גם לתעתק די זה כמו מילר מול מולר. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:02, 26 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה! אם מקובל עליך, ועל האחרים שמבינים בנושא אשנה לוינסן די ויניו, תודה, --שרעטל - שיחה 18:44, 26 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- שרעטל, בבקשה, תיקון קטן: ונסן (כלומר: וֶנסָאן) דו ויניו (לא וינסן די ויניו - זה יהיה שגוי). אלדד • שיחה 18:56, 26 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- שרעטל, את השם Vincent בצרפתית אפשר לתעתק לעברית: ונסן או ונסאן. מקובל התעתיק "ונסן" (ה-ונ נהגה בעברית Ven, והסיפא - San). אלדד • שיחה 18:59, 26 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אלדד ויונה ב. תודה, שאלה נוספת, (אולי לא ממש חשובה) האיש היה אמריקאי, נולד בארהב וחי בה. זכור לי משטוטי בויקיפדיה על קיומו של נוהג להשתמש בתעתיק שמייצג את שמו של אדם כפי שנהגה במקום בו הוא חי ולא כפי שנהגה במקום המוצא של השם, לפי השיטה הזו שמו הפרטי כנראה נשמע וינסנט. האם אני זוכרת נכון? תודה, --שרעטל - שיחה 19:18, 27 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני לא יודע. אבל אם הוא חי בארצות הברית (לפי מה שאת אומרת), אז ודאי שבאנגלית השם הוא "וינסנט". קודם תיעתקתי מצרפתית, בהנחה שהוא צרפתי וחי בצרפת. אלדד • שיחה 21:48, 27 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
Charles R. Drew
מדובר באמריקאי.
- צ'ארלס דרו
- תודה. לא הייתי בטוח אם זה דרו או דראו.
בעברית, תודה. --David.r.1929 - שיחה 21:56, 26 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- דניס ווכרר. אלדד • שיחה 23:47, 26 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
האם ניתן לתרגם לשטח ללא שיפוט? Nirvadel - שיחה 22:48, 26 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- זה לא התרגום המדויק, ואני לא בקיא מספיק בנושא כדי להכריע אם זה שם מספיק טוב. צביה, את זוכרת אם הגענו למוסכמה בעניין בזמנו? Mbkv717 • שיחה • י"ג בתמוז ה'תשע"ח • 22:57, 26 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מבקש הצעה לתרגום המונח האנגלי Wagonway ((אנ') אני תרגמתי ל"מסילת עגלות" ראו ג'קפילד#הסטוריה אבל אני לא מרוצה מהשם הזה.Michael Shefa - שיחה 12:15, 28 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אני כותבת ערכים על ארמניה, וכך נתקלת בעניינים של תיעתוק גם בערכים ישנים בוויקיפדיה... למשל, גיליתי שההיגוי של הקידומת לשמות "Ter" מבוטא "דר", ושלעתים האות P מבוטאת כ"B". כך למשל שם הנשיא הראשון של רפובליקת ארמניה (באנגלית: Levon Ter-Petrosyan, בארמנית Լևոն Հակոբի Տեր-Պետրոսյան). אין בעברית ערך אודותיו (אני חושבת לכתוב אותו), אך שמו מופיע במספר ערכים, בתעתוק "לבון טר-פטרוסיאן". אך ההיגוי הוא ללא ספק לבון דר-בדרוסיאן, ואולי אפילו לבון דר-בדרוזיאן. בכל מקרה - ללא ט'. אך ראיתי שגם בתקשורת הישראלית עושים את הטעות הזו כאן למשל, ויש עוד. בקיצור, מה לעשות? האם כמה עשרות התייחסויות בתקשורת הישראלית זה מספיק להיחשב כטעות מוטמעת? או שאנו צריכים להיות אלה שכותבים נכון (אולי עם הפניה)? בכל מקרה, כתבתי למשל את הערך על האדריכלית אנה דר-אבדיקיאן (Anna Ter-Avetikian), וכאן לא הייתה סיבה מראש לתעתק לא נכון, ויש כאן מצב לחוסר עקביות. תודה מראש, @Eldad, Amikamraz, Ewan2, יונה בנדלאק, יודוקוליס, המקיסט, Mbkv717, Arieleisenhammer, TergeoSoftware, Alon112, Assayas, ו־שמזן: TMagen • שיחה • מיזם ויקי נשים 13:06, 28 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- במקרה הספציפי הזה קיימות שתי צורות הגייה בארמנית, לפי סוגי הארמנית הקיימים, ולמעשה אנחנו אמורים "לנקוט צד", תרתי משמע :) כך ששתי הצורות אינן שגיאה, כל אחת עומדת בפני עצמה. אני לא יודע כיצד עדיף לנו לנהוג בסוגייה הזאת. צריך לשמוע דעות נוספות של אנשי התעתיק. אלדד • שיחה 14:11, 28 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- דרך אגב, כאמור, לא תהיה כאן "טעות מוטמעת", אלא בחירת סוג התעתיק על פי מה שהשתרש בעברית. לכן, לטעמי, את רשאית לבחור את התעתיק שהשתגר בעברית לשם מסוים. דיסקליימר: ארמנית לא נמנית עם השפות שלמדתי, ולכן אני לא בקיא בה ולא אוכל להציע כיצד לנהוג. אלדד • שיחה 14:16, 28 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- טוב, זה מידע מעודד בכל מקרה :) תודה רבה! האם אתה יודע מהם ה"צדדים"? האם זה אזורי? או אתני? או של תקופות זמן? משהו אחר? TMagen • שיחה • מיזם ויקי נשים 14:39, 28 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אז הבנתי שבינתיים זה מה שמזרח ומערב ארמניה היסטורית. רק לא הבנתי אם יש העדפה רשמית, או מה רווח בירוואן... אבל תמיד נותר מה ללמוד, וזה מה שכיף בוויקיפדיה. TMagen • שיחה • מיזם ויקי נשים 14:48, 28 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אכן, מזרח ומערב, כפי שגילית :) לצערי, אומנם היו לי כמה מקרים שהייתי צריך להתעמק בארמנית, אבל לא יצא לי להיכנס לעומקה של השפה, ואני לא מכיר בדיוק את הקווים המנחים, כלומר, איך להעדיף איזה דיאלקט לנקוט. אנסה לחפש על זה חומר, או ברשת או בספרים בבית. אבל בינתיים, כפי שכתבתי, את יכולה לאמץ בלי חשש תעתיקים שהשתרשו בעברית. אלדד • שיחה 00:55, 29 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- כמובן איני מומחה כלל ועיקר בארמנית ולא יודע את השפה ואפילו את האלפבית. מכיר הרבה שמות ארמניים והסתכלתי בספר של מריוס סאלה על שפות העולם ובאינטרנט כולל בוויקיפדיה בכמה שפות. כפי שהבנתי הצורה המזרחית של הארמנית היא הרשמית בארמניה והייתה המקובלת יותר גם בעת השלטון הסובייטי. הגרסה המערבית הצטמצמה מאוד בשימושה עקב רצח העם הארמני והיא נפוצה יותר בגולה הארמנית ויש אומרים בדרך להכחדה. יש אישים שהם ידועים לפי הגרסה המזרחית ויש כאלה לפי הגרסה המערבית.
למשל פטרוס ופטרוסיאן הן הגרסה המזרחית, בעוד שבדרוס ובדרוסיאן - הגרסה המערבית. השחמטאי המפורסם ידוע כטיגראן פטרוסיאן ולא כ"דיקראן בדרוסיאן". גם המלך טיגראנס עצמו ידוע יותר כטיגראן. גם הנשיא לבון טר-פטרוסיאן ידוע כך ולא כדר-בדרוסיאן. לעומת זאת השם יעקב בארמנית הוא האקוב בגרסה המזרחית והאגופ בגרסה המערבית. המוזיקאי "קומיטאס ורדאפט" מוכר יותר בגרסה המזרחית מאשר כ"גומיטאס ורטאבד" בגרסה מערבית. לדעתי צריך לבחור את השם והתעתיק המוכר ביותר ולא תמיד זו משימה קלה. יש הבדלים לפי התקופה ולפי ארץ מגוריו של האיש (באמריקה, צרפת, טורקיה, ארמניה). יש אישים במערב הידועים כ"קאראבט" ויש כאלה במזרח הידועים כ"גאראבט" וכו'.
המפלגה הסוציאל דמוקרטית שנקראה הפדרציה המהפכנית הארמנית ידועה בעולם יותר כ"דשנאק" לפי ההיגוי המזרחי מאשר "טשנאק". כמובן צריך לשים לב שיש בארמנית יותר מעיצור אחד לעיצור "ב" או "ט", "ג" ו"ק" או מה שדומה להם Ewan2 - שיחה 22:51, 29 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
קלאס ספרונק? או שפרונק? ראובן מ. - שיחה 14:19, 28 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- קלאס ספרונק. הולנדית היא לא כמו גרמנית בעניין הזה. אלדד • שיחה 14:20, 28 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה אלדד :) ראובן מ. - שיחה 14:21, 28 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מתברר שבוויקיפדיה יש דף (הפניה) בשם קומיקסאי, ויש כמה תריסרי מופעים של המילה. למיטב ידיעתי אין מילה כזו, ויש לומר ״יוצר קומיקס״. שאלתי היא האם ידיעתי נכונה, או שמא טעות בידי? בכבוד - קיפודנחש 00:35, 29 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני חושב שהמילה ידועה, מוכרת, ונמצאת בשימוש (גם מחוץ לוויקיפדיה). אלדד • שיחה 00:36, 29 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אכן יש אלפי היקרויות של המילה בחיפוש בגוגל, ואין הבדל כמותי משמעותי בינה לבין "צייר קומיקס" או "יוצר קומיקס". Amikamraz - שיחה 02:22, 29 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אין ״אלפי היקרויות״ של המילה בגוגל. אמנם במבט ראשון גוגל מדווחת על אלפי דפים, אבל אם תנסה לראות מה יש בדף 22 של החיפוש, תקבל נאדה. בדף 16 של החיפוש מתברר שמדובר בפחות מ-200 מופעים (כשמסננים את ויקיפדיה, כלומר מחפשים
"קומיקסאי" -ויקיפדיה ), ורוב אלו שראיתי הם בפורומים ובלוגים. קיפודנחש 02:48, 29 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- השיטה הזאת היא הבל ורעות רוח. כשמדפדפים לדף האחרון, גוגל חותך את הכפילויות מתוך התוצאות המוצגות (= נדמה לי עד 1000 התוצאות ראשונות) ולא מתוך כלל התוצאות (שבאופן טבעי לא נגישות כולן באופן מיידי: מנוע חיפוש לא נועד לאפשר לך לדפדף דרך כל התוצאות המאונדקסות, אין בזה היגיון). לפי השיטה שתיארת, ל"סטטיק ובן אל" יש 98 תוצאות, והם במצב יותר טוב מ"אלוהים", שלו 0 תוצאות. ראובן מ. - שיחה 03:13, 29 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- (יכול להיות שתראו מספרים אחרים בחיפושים שהצגתי - זה רק מדגיש את הנקודה). ראובן מ. - שיחה 03:20, 29 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לכן כשאני משווה עד כמה רווחים ביטויים שונים אני נוהג להתייחס לתוצאה המספרית הראשונית ברוטו, בהנחה שבכל אחד מהם יש כפילויות. נכון שזה מאוד לא מדויק, אבל אני לא מכיר שיטה טובה ונגישה יותר לבדיקת שכיחות השימוש בביטוי.
- חוץ מזה מה רע בפורומים ובבלוגים? הם מביאים את העדויות הטובות ביותר לשפה חיה אמיתית. נכון שצריך להתייחס לעדויות האלה בזהירות אבל בשום פנים לא לבטלן. Amikamraz - שיחה 10:32, 29 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הי, איך הייתם מתרגמים את Gunnery School תוכנית כחלק מה (USAF Weapons School) של חיל האוויר האמריקני ? אמא של גולן - שיחה 09:19, 30 ביוני 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- to train as a “Gunnery Leader”. This role was intended to create improved Gunnery technique as aircraft would be commanded or controlled by a single “leader” during an attack.
- למיטב ידיעתי (מעודכנת למאה הקודמת), בחיל האוויר הישראלי המונח המקובל הוא ״מקלענות״.
- למרות שמקובל השימוש במונח ״תותח״ כשמדובר על חימוש המטוס, תותחים אלו הם בדרך כלל בקטרים של 20 ו-30 מ״מ, ונראה שאנשי חיל האוויר חששו ששימוש ב״תותחנות״ יגרום לדימוי שיריון וארטילריה, והם העדיפו ״מקלענות״ שמזכירה מאגיסט בגולני, ולא שיריונר מכוסה גריז. קיפודנחש 00:06, 7 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מדען צ'כי, חתן פרס נובל לכימיה 1959, מופיע אצלנו בתעתיק ירוסלאב היירובסקי, השם הפרטי Jaroslav נכתב כאן בדרך כלל "ירוסלב", איך נכון? בברכה, --שרעטל - שיחה 09:01, 2 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
Louhans-Cuiseaux (אנ'). תודה מראש. אלעדב. - שיחה 08:40, 4 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לדעתי לוהנס קוויזו. אני מציע לשאול לדעתו של יונה בנדלאק. • דגש חזק • שיחה • כ' בתמוז ה'תשע"ח • 14:58, 3 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לואון-קוויזו. גם לפי פורבו. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:14, 3 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- במקרה הזה הייתי מעדיף לואן-קוויזו. כמו ב-ברולאן גארוס, פרנסואז סאגאן או כמו בשם אנטואן (הכוונה ל"אנ-" שבהתחלה). ביודעין ש"אן" הוא מאונפף בהיגוי הצרפתיEwan2 - שיחה 19:26, 3 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני לא מתנגד ללואן. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:39, 4 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תיקנתי בהתאם. תודה. אלעדב. - שיחה 08:40, 4 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אכן, לואן-קוויזו. עדיף תמיד לתעתק שם צרפתי שמסתיים ב-an או ב-ans ב-אן בעברית ולא ב-און, ואת ה-און נשמור לשמות צרפתית שמסתיימים ב-on, או ons, או ont וכו'. אלדד • שיחה 18:37, 7 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
חשבתי על גדר גאוגרפית או גאו-גדר. נעה - שיחה 09:58, 5 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- הולכת על גדר-גאוגרפית. מוזמנים להמשיך לשוחח בדף השיחה. נעה - שיחה 11:45, 5 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שלום לכל דוברי הצרפתית.
בערך טור דה פראנס 2018 צריך לעבור על השמות של הערים בצרפת ולתעתק את המקומות שאין להם ערכים עבריים לעברית (בטבלה).
תודה לכל העוזרים! נילס אנדרסן - שיחה 00:53, 7 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תעתקתי את השמות בתוך הטקסט. מי שמעוניין יכול לבדוק. השארתי את הכתיב הצרפתי בסוגריים.Ewan2 - שיחה 12:13, 7 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה! נילס אנדרסן - שיחה 13:50, 7 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ברצון.Ewan2 - שיחה 18:19, 7 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה, איוואן. עברתי גם אני, ותיקנתי עוד כמה שמות. אלדד • שיחה 19:07, 7 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אני מחפש תעתיק לשם ההולנדי Wijthoff, שמופיע בערכי ויקיפדיה האנגלית כWythoff, למשל (en:Willem Abraham Wythoff, en:Wythoff's game). אני נוטה לבחור ב"וייטהוף", בעיקר בהתבסס על האנגלית, אבל חושש מטעויות שנובעות מתעתיק דרך שפה שלישית. תודה, Eyalweyalw - שיחה 01:34, 7 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- זה נכון, בהולנדית - וייטהוף.Ewan2 - שיחה 12:14, 7 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אכן, וייטהוף. אלדד • שיחה 18:35, 7 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
איך לתרגם blasphemy laws? תודה WikiLester - שיחה 07:53, 7 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- הייתי הולך על חוקי כפירה. Kulystab • שיחה • הערך גאוגרפיה של יפן רוצה להיפטר מהכתמים האדומים. עזרו לו. • א' באב ה'תשע"ח • 11:13, 13 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- חִלוּל הַשֵׁם=blasphemy
- WikiLester, אם זה עדיין רלוונטי – הייתי מתרגם ל"חוקי פגיעה ברגשות דת". זה לא תרגום מדויק, ואולי גם לא קצר, אבל הוא מביע את הרעיון יותר טוב ממה שנכתב כאן קודם, לדעתי. נדב ס. • שיחה 02:39, 17 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה לשניכם, Kulystab ונדב ס., בקונטקסט של הערך, נראה שמתאים יותר חוקי פגיעה ברגשות דת. WikiLester - שיחה 07:12, 17 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- WikiLester, תלוי אם החוקים האלה מודרניים או מתקופות קודמות, כדי להימנע מאנכרוניזם. להגיד פגיעה ברגשות הדת על חוק מימי הביניים, נשמע, אפעס, לא מתאים. Kulystab • שיחה • הערך גאוגרפיה של יפן רוצה להיפטר מהכתמים האדומים. עזרו לו. • ה' באב ה'תשע"ח • 09:48, 17 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Kulystab, זו שאלה מורכבת מדובר בפעילות עכשווית בחוקי השריעאה. ראה עאסמה ג'האנגיר. WikiLester - שיחה 17:26, 17 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- WikiLester, אם מדובר על דברים שקדושים לדת אחת ספציפית, Kulystab צודק. אולי הייתי ממיר את הניסוח ל"חילול הקודש". אם זה איסור "פלורליסטי" יותר, נגד blasphemy שמכוונת כלפי דת כלשהי, אז אני דבק בהצעתי המקורית. נדב ס. • שיחה 21:24, 19 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- נדב ס, אני לא בטוחה שאני מבינה מה הכוונתך. תוכל בבקשה להבהיר? WikiLester - שיחה 08:11, 20 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- WikiLester, כמה הערות, שהן יותר ממה שהתכוונתי בתגובה האחרונה:
- הערך האנגלי Blasphemy (חסר מקבילה בעברית!) מזכיר מופעים של המילה בתרגום השבעים (ליתר דיוק, של השורש היווני βλασφημεί), שבמקורם היו "ניאוץ", "חירוף" ו"ברכת ה'". במקורותינו יש גם "גידוף" ("הקורא הלל בכל יום הרי זה מחרף ומגדף"; תלמוד בבלי, מסכת שבת, דף קי"ח, עמוד ב').
- המושג עצמו מתייחס לכפירה, כפי שכבר הוזכר פה, אבל דווקא כשהיא נאמרת בפה.
- תוך כדי שקראתי בנושא, צצה המילה "ביזוי", שהיא אולי טובה, כל זמן שברור שמושא הביזוי הוא אלמנט דתי.
- לעניין דבריי הקודמים: לא הצלחתי להעמיק בערך שהפנית אליו, אבל ראיתי שם התייחסות הן לביזוי/גידוף במובן המסורתי (שמתייחס לדת השלטת – אבל את הדתות האחרות אפשר לבזות), והן למובן מודרני יותר (הימנעות מפגיעה ברגשות דת של כל אדם דתי, כאקט הומני, ולא מתוך אמונה בדת הנידונית). לדעתי, הראשון הוא באמת "גידוף"/"חירוף"/"ביזוי", אבל האחרון הוא "פגיעה ברגשות דת". החלפה ביניהם היא אנכרוניזם (או פשוט שגיאה) לדעתו של Kulystab – ואני נוטה להסכים. נדב ס. • שיחה 09:03, 20 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה. תבוא עליכם הברכה. WikiLester - שיחה 09:47, 21 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שלום, מישהו שיודע לתעתק מצרפתית טוב יכול לעזור עם השם Clément Lenglet? יש דיון לגבי האם זה לנגלה או לונגלה. אשמח אם מישהו יענה (וגם יתייג אותי בתגובה, כדי שאקבל התראה) ויעזור לפתור את הסוגייה הזו. תודה לכולם. הגמל התימני (צרו קשר) (12.07.2018 16:50)
- קְלֵמאן לאנגלה (ולא "קלמון לונגלה"). (ברור שבצרפתית יש ב"אנ.." אינפוף שדומה קצת לחולם אבל אי אפשר להעביר במדויק לעברית. והכתיב עם חולם ממש מטעה. מהתעתיק עם חולם נוצר בעברית התעתיק "ארמון" ל-עולים שנקראו Armand (עדיף ארמאן -אם כי זה לא אידיאלי) . Ewan2 - שיחה 23:31, 12 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- שלום לגמל ;-) אני מסכים עם איוואן לחלוטין. קלמאן לאנגלה. אנחנו מתעתקים ב-און (נגיד, לונגלה) אם כתובה שם האות o (נגיד, Longlet); במקרה של a או e - נתעתק ב-א'. אלדד • שיחה 23:44, 12 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מבקש בעברית, תודה. --David.r.1929 - שיחה 12:21, 14 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- את ה-FC אני נוטה לתרגם "מועדון הכדורגל". אבל אולי מקובל משהו אחר. זברויובקה ברנו. אלדד • שיחה 12:34, 14 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה. --David.r.1929 - שיחה 13:20, 14 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
בעברית, תודה. --David.r.1929 - שיחה 13:19, 14 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- איוואן הלינקה.Ewan2 - שיחה 13:23, 14 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה. --David.r.1929 - שיחה 13:31, 14 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מה התרגום למילה זו? פארק ימי נראה לי קצת לא הכי מתאים. האם שמורה ימית יותר טוב?Nirvadel - שיחה 13:52, 14 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- https://www.visitpanamacitybeach.com/listings/gulf-world-marine-park/180/ ראה כאן למשל. זה פארק ולא שמורה. 129.69.140.138 14:01, 16 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אשמח בעברית, תודה. --David.r.1929 - שיחה 14:27, 14 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
כיצד נכתוב בעברית את שמו של נשיאה הרביעי של מדגסקר, "Marc Ravalomanana"? אתייג את אלדד. תודה, ―Nivkorkos (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST) 21:21, 14 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ואשמח גם לתעתיק של השם "Charles Rabemananjara". ניב - שיחה 21:27, 14 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Ewan2? ניב - שיחה 21:34, 14 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מארק ראוואלומנאנה; שארל רבמאנאנז'ארה. אלדד • שיחה 21:56, 14 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה אלדד. לפעמים נדמה לי שכשבחרו את שמות המשפחה במדגסקר פשוט נרדמו על המקלדת ושלום על ישראל. ניב - שיחה 23:53, 14 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- הם בדרך כלל נראים כך, השמות במדגסקר :) אלדד • שיחה 00:10, 15 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בדיבור הם לא מבטאים את כל ההברות, למשל את ה"נה" הסופי. למשל פיליבר ציראנאנה הם אומרים "ציראן". עם זאת ראיתי שנהוג בכל הכתיבים לציין את כל ההברות של השם.Ewan2 - שיחה 01:30, 15 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
בתקצירי פורטלי האומות מופיע הנוסח הבא:
פורטל X הוא שער לכל הנושאים הקשורים ב-X. בפורטל ניתן למצוא קישורים שימושיים לשלל הערכים העוסקים באומה ה-Xית על כל רובדיה: גאוגרפיה, היסטוריה, כלכלה, חברה, תרבות...
בצרפת ובארה"ב שיניתי את "רובדיה" ל"רבדיה", כי צורת הרבים של "רובד" היא "רבדים". לאחמ"כ חשבתי לשנות בכל שאר פורטלי האומות, ואז התחלתי להרהר שמא אני הוא הטועה, והתיקון שלי הוא בעצם קלקול. ראיתי שבסמיכות, המלה ברבים היא "רובדי-", ואם כך אולי גם "רובדיה"?
תודה רבה לכולם ויום נעים, אביתר ג' • שיחה • תרומות • ג' באב ה'תשע"ח • 09:38, 15 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- צדקת במחשבתך הראשונה – רבדיה. רק אם תזדקק לציין רבדים של מספר אומות, אז רובדיהן. כלל אצבע שיעזור לך הוא הטעם: קבציו מול תוכניהם, כתלינו מול חומריכם. Kulystab • שיחה • הערך גאוגרפיה של יפן רוצה להיפטר מהכתמים האדומים. עזרו לו. • ד' באב ה'תשע"ח • 17:26, 15 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- כפי שכתב Kulystab, "רבדיה" נכון. הצורה המיוחדת של הסמיכות (קובצי, כותלי, רובדי וכו' - כלומר, הצורה שמכילה את ה-ו', תנועת O) מופיעה רק בצורות ההטיה של "אצלכם" ו"אצלם" (קרי, בנוכחים ובנסתרים): קובציהם, כותליכם, רובדיהם וכו'. בכל שאר ההטיות אין ו': רבדיו, קבציי, כתליו וכו'. אלדד • שיחה 23:20, 15 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה אביתר ג' • שיחה • תרומות • ד' באב ה'תשע"ח • 23:52, 15 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
(Michoud Assembly Facility) אומרים עם צ'? נשמע לי אחרת... אמא של גולן - שיחה 16:33, 16 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אומרים "מישוּ", כמו בצרפתית.Ewan2 - שיחה 22:03, 16 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בעד. יואל שחק. - שיחה 23:03, 26 ביולי 2018 (IDT) .__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
כיצד אכתוב שם זה בעברית? לאון רילון? ניב - שיחה 16:56, 16 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אלדד? יונה בנדלאק? ניב - שיחה 16:57, 16 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לאון רֵיאלון. Ewan2 - שיחה 22:00, 16 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
איך הייתם מתרגמים את המרפאה של Human Research Facility במרכז המחקר איימס? אמא של גולן - שיחה 13:37, 17 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אמא של גולן לא הצלחתי לאתר את המונח בערך העברי או האנגלי. תוכלי להפנות למקום שזה מופיע, או לפרט מה בגדול עושים במתקן? Mbkv717 • שיחה • ה' באב ה'תשע"ח • 19:04, 17 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Mbkv717 משהו שקשור למחקר על גוף האדם בשהות ממושכת לחלל. עושים שם bed rest studies אבל לפי האתר הרשמי בעצם הם נמצאים בכמה מרכזים של נאס"א, זה מחקר על גוף האדם אבל אני מחפשת ייעוץ בתרגום שיזכיר גם את האופי שקשור לנאס"א אמא של גולן - שיחה 19:08, 17 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מה לעשות שנאס"א עוסקים בעניינים שאינם אסטרונומיים גרידא. גם בשם האנגלי כשלעצמו אני לא חש נופך נאס"אי במיוחד. Mbkv717 • שיחה • ה' באב ה'תשע"ח • 23:43, 17 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Mbkv717 אז מה? מתקן מחקר אנושי? מתקן מחקר על גוף האדם? אמא של גולן - שיחה 10:59, 18 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לא הצלחתי לחשוב על משהו יותר קולע מהאפשרות השנייה, אם כי היא עדיין לא מאוד מוצלחת לטעמי. האפשרות הראשונה נשמעת יותר טוב מחד, אבל זה יכול לגרום למחשבה שמדובר במחקר בעל אופי אנושי ולא כזה שמתמקד באנוש. Mbkv717 • שיחה • ז' באב ה'תשע"ח • 00:24, 19 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Animal research Facility = מכון מחקר בבעלי-חיים. בדומה, Human research facility = מכון מחקר בבני-אנוש. נדב ס. • שיחה 21:17, 19 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תרגום המילה "Facility" הנו "מתקן", ולא "מכון", שתרגומו הוא: "Institute".
- התרגום הנכון, אם כך, יהיה: "מתקן לחקר (גוף) האדם".
- לילה מבורך,
- יואל שחק. - שיחה 23:32, 26 ביולי 2018 (IDT) .__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אשמח לתרגום/תעתיק/שם עברי לטקסונים והקליידים האלה: Ferae, Exafroplacentalia, Boreoeutheria, Scrotifera, Arctoidea, Eureptilia, Toxicofera, Episquamata, Romeriida. Yishaybg - שיחה 01:02, 13 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
Artenay, Auneau, Aunay sous Auneau, Champigny-en-Beauce, Marolles-en-Beauce, Rozières-en-Beauce, Ruan (Loiret),Voves, Villeau, Epernon, Maintenon, Yermenonville, Hanches, Saint-Piat, Houx (Eure-et-Loir),Houx, Chartainvilliers, Coltainville, Luisant, Lucé (Eure-et-Loir), Lèves, Champhol, Mainvilliers, Dimancheville, Mévoisins, Pierres (Eure-et-Loir)
אלה שמות של כפרים בבוס בצרפת. תודה מראש. Yishaybg - שיחה 23:51, 1 בספטמבר 2016 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- שאלתי פה לפני הרבה זמן... אם למישהו יש כח אני אשמח. Yishaybg - שיחה 00:58, 18 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ארטנה, אונו, אונה-סוז-אונו, שמפיני-אן-בוס, מארול-אן-בוס, רוזייר-אן-בוס, ריאן (לוארה), ווֹב, וילוֹ, אפּרנון, מנטנון, ירמנונוויל , אַנש, סן-פיא, אוּ (אר-ולואר),אוּ, שארטנווילייה, קולטנוויל, לוויזאן, ליסה (אר-ולואר), לֶוו, שאמפול, מנווילייה, דימאנשוויל, מבוֹאזן, פייר (אר-ולואר)Ewan2 - שיחה 01:46, 18 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מסכים עם התעתיקים שהעלית, אבל מציע לתקן אחד מהם: סן-פיאה ("סן-פיא" עשוי להיראות קצת מוזר). אלדד • שיחה 00:08, 19 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה! Yishaybg - שיחה 01:55, 19 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Şinasi Orel
- Süreyya Yuca
- Taner Akçam
Liad Malone - שיחה 15:36, 18 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מתוך היכרות עם הכתיב הטורקי: שינאסי אורל. סורֶייה יוג'ה (היה אפשר סירֶייה, אבל בגלל הקשר עם המקור הפרסי סוראיה ועם המקור הערבי במקרה זה אני אישית הייתי מעדיף סורייה) . טאנר אקצ'אם. יכולים להמתין לתגובות של המומחים בטורקית. Ewan2 - שיחה 23:36, 18 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- כן, איוואן, גם אני הייתי מתעתק באופן זהה. אלדד • שיחה 00:04, 19 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה לכם. Liad Malone - שיחה 01:24, 19 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אדווינס גירדוואיניס או אדבינס גירדבאיניס? Abity9 - שיחה 12:59, 19 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לדעתי עדיף כפי שכתוב כעת, בעזרת וו.Ewan2 - שיחה 00:31, 20 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
האם בן אדם שמוצאו ממולדובה נכון להגיד שהוא "מולדובי" או "מולדובני"? Abity9 - שיחה 15:16, 20 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מולדובי אינו מתאים, לדעתי. ישראלים שמוצאם מרפובליקת מולדובה נוהגים לכתוב מולדובָני. מקור שם התואר הזה הוא במילה הרומנית moldovean (מולדוביאן) ובגרסתה הרוסית "moldovan". אני אישית הייתי מעדיף את הגרסה הקצרה ממקור האנגלי' האיטלקי וצרפתי "מולדַבי" (מ- moldave, Moldavian moldavo) שיש לה למעשה גם מקור רומני "moldav". Ewan2 - שיחה 20:44, 20 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- גם אני לא מצדד ב"מולדובי". לא חשבתי על "מולדבי", זה דווקא נשמע לא רע (ואכן מקובל, לפעמים). "מולדובני" מקובל. דרך אגב, אם מחפשים הצדקה בעברית, הרי יש גם "אמריקני", "קובני" וכו'. אלדד • שיחה 20:47, 20 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בשפות זרות רומאניות וגרמאניות אני רגיל עם "מולדבי" וגדלתי עם המושג ה"לועזי" הזה. אבל ראיתי שאלו שבאו לכאן מהרפובליקה רגילים עם "מולדובני". זה כמובן מגדיר את האזרחות ו לפעמים את הכינוי הנוסף לרומנים החיים שם ולתת-הניב שלהם. לתושבי חבל מולדובה, החלק שבגבולות רומניה העכשוויים הייתי רגיל לקרוא להם מולדבים. Ewan2 - שיחה 20:51, 20 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Eldado, לא צריך ללכת עד אמריקני. יש במקורותינו ”לְשֵׁלָה מִשְׁפַּחַת הַשֵּׁלָנִי” (ספר במדבר, פרק כ"ו, פסוק כ'), וגם אחיה השילוני. כך שזה כשר לחלוטין, בלי קשר להטייה האנגלית. נדב ס. • שיחה 04:07, 23 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- צודק, נדב. תודה! :) אלדד • שיחה 09:26, 23 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מבקש את התעתיק לשם Île Longue (צר'). תודה, קלונימוס - שיחה 11:42, 22 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- איל לונג. אלדד • שיחה 11:43, 22 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה. קלונימוס - שיחה 12:44, 22 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מבקש בעברית, תודה. --David.r.1929 - שיחה 17:44, 22 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אבריסטווית'.Ewan2 - שיחה 02:20, 23 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה. --David.r.1929 - שיחה 13:05, 23 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אבקש בעברית:
- Uji
- Jōyō, Kyoto
- Kameoka, Kyoto
- Kizugawa, Kyoto
- Kyōtanabe, Kyoto
- Kyōtango
- Maizuru
- Miyazu, Kyoto
- Mukō
- Nagaokakyō, Kyoto
- Nantan, Kyoto
- Yawata
כמו כן, מתייג את בעלי הידע ביפניתיואל, UncleMatt וקולי, תודה. --David.r.1929 - שיחה 16:38, 23 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- התעתיק מיפנית הוא די טריויאלי
- אוּגִ'י
- ג'וֹיוֹ
- קַמֶאוֹקָה
- קִיזוּגָאווָה
- קְיוֹטַנָאבֶּה
- קְיוֹטַאנְגוֹ
- מַאיזוּרוּ
- מִיָאזוּ
- מוּקוֹ
- נַגַאוֹקַאקְיוֹ
- נַאנְטַאן
- יַאווַאטָה
- אני לא מכיר דרך טובה להבחין בין תנועות ארוכות וקצרות, אז לא התייחסתי לזה asteiner - פנו אלי ליעוץ בענייני סינית ויפנית 17:46, 23 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- שכחת את מִיָאזוּ (Miyazu).
- ואני חושב שזה נַגַאוֹקַאקִיוֹ (עם חיריק מתחת ל"ק" השנייה) ולא נַגַאוֹקַאקְיוֹ (גם כי זו האות き שהצליל שלה הוא קִי, וגם מצאתי שבסרטון הזה ככה קוראים לה). אוריאל, Orielno - שיחה 18:48, 23 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה asteiner ואוריאל. --David.r.1929 - שיחה 10:48, 24 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לא. זה בוודאות שווא ולא חיריק. שים לב שה-よ קטנה בצירוף きょ שבשם העיר. ככה כותבים קְיוֹ (עם שווא), להבדיל מ-きよ שזה אכן קִיוֹ (עם חיריק). לגבי הסרטון, הסרטון הוא באנגלית, ככה שהוא לא בדיוק מקור מוסמך, והוא אכן מבטא את זה לא נכון (וזה די צורם לי באוזן למען האמת). asteiner - פנו אלי ליעוץ בענייני סינית ויפנית 11:39, 24 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אוקיי, לא הכרתי את הכלל הזה. אז כמו ש-asteiner כתב, נַגַאוֹקַאקְיוֹ. אוריאל, Orielno - שיחה 12:08, 24 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
בוועדה של אונסק"ו בבחריין בחודש האחרון נוספו 19 אתרי מורשת עולמית חדשים, בחלקם אשמח לסיוע בתעתיקים כדי לעדכן את התבניות הרלוונטיות:
- בעלי הידע בערביתamikamraz, סיון ל, אלדד, יואל, בן עדריאל, Kulystab, שלו22, המקיסט, אנונימי מדי, בוסתן, עידן, Alon112, שמזן, WqemenW, IdanST, הללג:
- בעלי הידע בדניתAtzatz, Eldad, Lilijuros, Nvardi :
- Danevirke - התיישבות ויקינגית עתיקה, בגרמניה המודרנית (יש לשמור על אחידות עם הדבי שם העדפנו את השם הדני על פני הגרמני).
- צריך להיות "דנהווירקה" (בעברית "מפעלות דניות") --Atzatz - שיחה 10:31, 24 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- זה "ג" ולא "ק", וה-"ר" אילמת (זה דנית, ולא שוודית או גרמנית). נילס אנדרסן - שיחה 12:04, 24 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Danevirke = דֶנֶוִויֵגֵּה (ה"דנית עתיקה", Danavirki דֶנֶוִויֶקִי, לפחות ככה הייתי מבטא את זה היום) נילס אנדרסן - שיחה 22:32, 23 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
תודה מראש! Mbkv717 • שיחה • י"א באב ה'תשע"ח • 20:54, 23 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תעתיקים מדויקים בערבית
- אל-חסאא, קאלהאת. אופק ~ בואו נדבר ~ טובים השניים מהאחד 21:38, 23 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- התנגשנו... (כתבנו בו זמנית)
- الأحساء - ממליץ לתעתק "אל-אחסא" אבל לציין גם תעתיק מדויק: "אלאחסאא'". בערך הערבי והאנגלי מופיעה הגייה בדיאלקט המקומי: "אל-חַסא" (בתעתיק מדויק: "אלחסאא'"). בערך האנגלי מצוין שם נוסף: "אל-חַגַ'ר" שמשמעותו אבנים (ריבוי קיבוצי).
- قلهات - ממליץ לתעתק "קַלְהַאת". לפי הערך האנגלי גם "גַלְהַאת" (ככל הנראה זוהי הגייה המקומית).
- Amikamraz - שיחה 21:50, 23 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- "אל-אחסא". משם הגיע המחדש הנודע ומייסד זרם השיח'יה, שיח' אחמד אחסאאי . סיון ל - שיחה 08:42, 24 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תעתיקים מצרפתית:
- שן דה פווי - העתק לימאן Ewan2 - שיחה 08:46, 24 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- למה לתרגם "התעק" ולתעתק "שן" לא עדיף או לתעתק או לתרגם. גם לי נשמע קצת מוזר "שרשרת הפווי - העתק לימאן" אבל נראה לי הגיוני יותר. ואולי אפשר לתרגם לקו הפווי (או הפוואים) כמו קו התלים הישראלי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:53, 24 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- יונה בנדלאק, אני חושב שזה דווקא חילוק סביר - כך גם עשו באתר האנגלי של אונסק"ו. Mbkv717 • שיחה • י"ב באב ה'תשע"ח • 13:22, 24 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- צרפתית:
- שֶן דֶה פּוּיִי | הוֹ לְיוּ טֶקְטוֹנִיק שֶן דֶה פּוּיִי-פַאי דְ-לִימַאנְי(יֶה).
- תרגום: מקום גבוה- שרשרת ההרים/הגבעות/התלים הטקטונית "פַאי דְ-לִימַאנְי(יֶה)".
- ערב מבורך,
- יואל שחק. - שיחה 22:47, 26 ביולי 2018 (IDT) .__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Ariake Sea
- Iki Island
- Gotō Islands
- Ōmura Bay
- Saikai National Park
- Unzen-Amakusa National Park
- Matsuura, Nagasaki
- Minamishimabara
- Isahaya, Nagasaki
- Ōmura, Nagasaki
- Fukue Island
- Hashima Island
- Mount Inasa
- Kujūku Islands
- Megane Bridge
אשמח בעברית, מתייג את בעלי הידע ביפניתיואל, UncleMatt, תודה. --David.r.1929 - שיחה 14:18, 24 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ים אָרִיאָקֶה
- האי אִיקִי
- איי גוֹטוֹ
- מפרץ אוֹמוּרָה
- גן לאומי סָאיְקָאי
- גן לאומי אוּנְזֶן-אָמַקוּסָה
- מָצוּאוּרָה
- מִינָאמִי שִׁימַבָּארָה
- אִיסָהָאיָה
- אוֹמוּרָה
- האי פֿוּקוּאֶה
- האי הָאשִׁימָה
- הר אִינָאסָה
- איי קוּג'וּקוּ
- גשר המשקפיים (או גשר מֶגָאנֶה)
- asteiner - פנו אלי ליעוץ בענייני סינית ויפנית 10:56, 25 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה . --David.r.1929 - שיחה 07:27, 26 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
לא יודע אם זה עניין למדור זה, אבל אשמח אם מישהו יוכל לתת את הדעת לבלאגן שמתואר כאן.
תודה רבה ויום נעים, אביתר ג' • שיחה • תרומות • י"ב באב ה'תשע"ח • 15:20, 24 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לדעתי השמות המופיעים בפתיח הערך - בעברית, ביידיש ובאנגלית הם בסדר גמור עם הסתייגות לגבי המקף. לא בטוח שצריך המקף. בכל השפות האחרות בוויקיפדיה מופיע השם ללא מקף. יכולים בתוך הטקסט לקרוא לו זינגר או בשביס זינגר. בעברית יש להשתמש בתעתיק העברי. אם יש מקורות ברשימת המקורות שבהם מופיע השם בכתיב אחר אפשר לשמור שם את הכתיב כפי שהוא. Ewan2 - שיחה 18:05, 24 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הרוכב Bauke Mollema תיעתקתי בתור "באוקו מולנה" (בערך טור דה פראנס 2018). האם התעתיק נכון? נילס אנדרסן - שיחה 19:15, 24 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- הידע שלי בהולנדית די אפסי, ולכן לא אייעץ בעניין השם הפרטי (אם כי לעניות דעתי זה יותר באוקה), אבל אני לא רואה סיבה לתעתק את שם המשפחה מולנה במקום מולמה - לא מהכתיב ההולנדי, לא מה-IPA באנגלית ולא על בסיס ההקלטה הזו. Mbkv717 • שיחה • י"ב באב ה'תשע"ח • 19:51, 24 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- צריך להיות באוקה מולמה. אלדד • שיחה 19:55, 24 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- כמובן ש"מולמה" ולא "מולנה", זה תקלדה שלי. בקשר לשם הפרטי, תודה רבה לשניכם! נילס אנדרסן - שיחה 21:00, 24 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מחד בויקינגליש ההברה האחרונה כתובה "כוּס", מאידך דומני שהאות היא אומיקרון, שלמיטב ידיעתי משמעה שההיגוי הנכון הוא "כוֹס". מה נכון? אילן שמעוני - שיחה 02:06, 26 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- הסיומת us היא בלטיניזציה של השם (כמו Rhodus במקום Rhodos או כמו Galenus במקום Galenos) שעברה לאנגלית. אותנו לא מחייב. צריך להיות סיומת os יוונית בגלל האומיקרון.Ewan2 - שיחה 04:51, 26 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אריסטארחוֹס (עם חוֹלם). ערב מבורך, יואל שחק. - שיחה 18:24, 26 ביולי 2018 (IDT) .__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בכל זאת מתעתיקים עם כ - ראה (Chi (letter בוויקיפדיה האנגלית, כי בוויקי העברית - כמו פלוטרכוס, כירורגיה. מיוונית המודרנית קיימים גם תעתיקים עם "ח" כמו חאריס אלקסיו וגם כריסטוס. ערב נעים. Ewan2 - שיחה 20:27, 26 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Southern Ryukyuan languages
- Ryukyuan languages
- Miyakoan language
- Okinawan Japanese
- Okinawan language
- Tokyo dialect
- Eisa (dance)
- Yukka Nu Hii
- Chanpurū
מבקש בעברית, מתייג את בעלי הידע ביפניתיואל, UncleMatt, תודה --David.r.1929 - שיחה 17:33, 26 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לדעתי - שפות ריוקיו דרומיות; שפות ריוקיו (ריוקיו (שפות)); שפת מיאקו; יפנית אוקינאווית; שפה אוקינאווית; ניב טוקיו; אייסה (ריקוד);
יוקה נו הי; צ'אנפורו.Ewan2 - שיחה 20:20, 26 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה איוואן --David.r.1929 - שיחה 08:45, 27 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אודה למי שיצטרף לדיון שנמצא כאן ויביע דעתו. יוניון ג'ק - שיחה 20:08, 26 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Awamori
- Kerama Islands
- Yaeyama Islands
- Daitō Islands
- Sakishima Islands
- Ishigaki Island
- Iriomote Island
- Nanjō
- Itoman, Okinawa
- Tomigusuku, Okinawa
שגיאות פרמטריות בתבנית:אנ פרמטרים [ 3, 4 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית Uruma
- Mount Narahara
- Tatami-ishi
אבקש בעברית. כמו כן, אשמח לתעתיק של בעלי הידע ביפניתיואל, UncleMatt. תודה --David.r.1929 - שיחה 14:11, 27 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- כמיטב הבנתי: אוואמורי - איי קראמה - איי יאאֶיאמה - איי דאיטו - איי סקישימה - האי אישיגאקי - האי איריומוטה - ננג'ו - איטומן, אוקינאווה - טומיגוסוקו, אוקינאווה - אורומה - הר נאראהרה, טטאמי-אישי.Ewan2 - שיחה 15:38, 28 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- נראה לי בסדר. הייתי כותב אִירִיאוֹמוֹטֶה. עם ניקוד: אַווַאמוֹרי (🥃), איי קֶרָאמָה, איי יָאאֶיָאמָה, איי דָאיְטוֹ, איי סַאקִישִׁימָה, האי אִישִׁיגָאקִי, האי אִירִיאוֹמוֹטֶה, נַאנְג'וֹ, אִיטוֹמַן (אוקינאווה), טוֹמִיגוּסוּקוּ (אוקינאווה), אוּרוּמָה, הר נַארַהַארָה, טַטָאמִי-אִישִׁי. asteiner - פנו אלי ליעוץ בענייני סינית ויפנית 18:49, 29 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה איוואן ו-asteiner. --David.r.1929 - שיחה 06:57, 30 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שלום, איך הייתם רושמים את שמה של (Pascale Ehrenfreund), ראש המרכז הגרמני לחקר החלל ? תודה מראש אמא של גולן - שיחה 14:37, 28 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- פסקל אֶהרנפרוינד. השם פסקל הוא שם צרפתי של בת. לדעתי ניתן לכתוב כמו את שם הפילוסוף הצרפתי פסקל כי מבטאים אותו באופן זהה Ewan2 - שיחה 15:30, 28 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה! אמא של גולן - שיחה 12:30, 31 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
כותבת ערך משתמשת:דוג'רית/הלן דה פורטל (Hélène de Pourtalès), ואשמח לעזרה בתעתוק. תודה. דוג'רית - שיחה 17:02, 30 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- נראה מקור צרפתי כך שאלן מתאים יותר אם כי לא הייתי שולל הלן (נולדה בארצות הברית). בנוגע לשם המשפחה דה פורטלה או (פורטאלה, לפי כללי הכתיב חסר הניקוד החדשים). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:25, 30 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- רב תודות! דוג'רית - שיחה 20:13, 30 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שלום, איך הייתם מתייחסים לתואר הבא: a Bachelor of Science degree in Marine Engineering and Nautical Science from the United States Merchant Marine Academy ? האקדמיה המדוברת היא (United States Merchant Marine Academy), התואר הראשון נראה לי הנדסה ימית אבל השני מקושר בויקי האנגלית לניווט ואני לא בטוחה שזה נכון ... אשמח לסיוע. אמא של גולן - שיחה 12:34, 31 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- http://www.fnu.ac.fj/maritime/nautical-science
- הראשון (Marine Engineering) - מדובר בהנדסה ימית לדעתי. השני יותר מאתגר - Nautical זו מילה שקשורה לניווט-ימי (לדוגמה הצוללת נאוטילוס מספריו של ז'ול ורן). הייתי מתרגם את זה בתור "חקר הניווט-הימי" בתרגום חופשי מאוד ולא מקצועני. Yuvalbab | שיחה | Theodor2001 לשעבר | 15:36, 31 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- "חקר הניווט הימי" זה ודאי שלא. Nautical Science הוא תחום הלימודים למי שמיועדים להיות קציני ים בצי הסוחר. את המשפט כולו הייתי מתרגם "תואר ראשון בלימודי הנדסה ימית וחובלות מאקדמיית הצי הסוחר של ארצות הברית". Magister • שיחה 17:06, 31 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה ! אמא של גולן - שיחה 10:02, 1 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
Trismus - מונח רפואי. האם לקרוא לערך טריזמוס או טריסמוס? Yuvalbab | שיחה | Theodor2001 לשעבר | 15:30, 31 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- עווית הלסת, או טריזמוס . Kulystab • שיחה • הערך גאוגרפיה של יפן רוצה להיפטר מהכתמים האדומים. עזרו לו. • כ' באב ה'תשע"ח • 17:42, 31 ביולי 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
(Graça Machel) אישתו השלישית של נלסון מנדלה. שם פורטוגזי / זימבבווה. איך מתעתקים? אמא של גולן - שיחה 11:20, 1 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- גראסה מאשל. אלדד • שיחה 11:44, 1 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- הייתה כמובן ממוזמביק.Ewan2 - שיחה 18:07, 2 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שלום. (Renée Sintenis) האם נכון לתעתק סינטניס או זינטניס? אני חושבת זינטניס אבל לא בטוחה. אשמח לעזרה. דוג'רית - שיחה 16:16, 2 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בסרטון גרמני זה מבטאים "זינטניס".Ewan2 - שיחה 18:05, 2 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה. דוג'רית - שיחה 22:05, 2 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Fuchū, Hiroshima (town)
- Sanfrecce Hiroshima (קטגוריה:כדורגלני סנפרס הירושימה – התעתיק בסדר?)
- Amami Islands
- Aira Caldera
- Kikai Caldera
- Cape Sōya
- Onomichi, Hiroshima
- Hatsukaichi, Hiroshima
- Higashihiroshima
- Mihara, Hiroshima
- Setonaikai National Park
- Ōta River
אשמח בעברית. כמו כן, מתייג את בעלי הידע ביפניתיואל, UncleMatt. תודה --David.r.1929 - שיחה 18:12, 2 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- פוצ'ו
- סָאנְפְרֶצֶ'ה
- איי אמאמי
- קלדרת(?) אַיְרָה
- קלדרת קיקאי
- כף(?) סוֹיָה
- אוֹנוֹמִיצִ'י
- הָאצוּקָאיְצִ'י
- הִיגָאשִׁי הִירוֹשִׁימָה (או מזרח הִירוֹשִׁימָה)
- מִיהָארָה
- גן לאומי סטוֹנָאיְקָאי (או הים הפנימי)
- asteiner - פנו אלי ליעוץ בענייני סינית ויפנית 22:15, 2 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה. שבת שלום --David.r.1929 - שיחה 10:25, 3 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שם ארגנטינאי, Juan Martín Maldacena, האם התעתיק / שם הערך נכון? אמא של גולן - שיחה 10:27, 4 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- http://www.sciam.co.il/archive/archives/5312 נכון
- 129.69.140.138 11:57, 4 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- התעתיק נראה בסדר. אמנם במקרה של "מלדסנה" כמו בהרבה מקרים של תעתיק לעברית טוב להכיר את השם לפני כן כי לא קל לנחש את כל צליליו. ברור שאם היו כותבים "מאלדאסנה" היה יותר קל לנחש את ההיגוי.Ewan2 - שיחה 12:09, 4 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני אישית מעדיף את הצורה הנוכחית. Mbkv717 • שיחה • כ"ג באב ה'תשע"ח • 23:41, 4 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שלום, תקין בעברית? לנקד את שם המשפחה? איך? חזרתי • ∞ • שיחה 18:05, 5 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הנמל באקרה שימש כמרכז לסוחרי העבדים הפורטוגזים, בשל קרבתו למבצרים שנבנו בעיר: מצודת ג'יימס (James Fort) הנמצאת כיום בג'יימסטאון (Jamestown) ומצודת אשר (Ussher Fort) לא צריך לנקד. 129.69.140.138 14:08, 6 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
חוקר בשם William R. Gallagher, לא ברור לי מה המוצא שלו - אולי אוסטרי. תעתקתי גאלהר - האם תקין? ראובן מ. - שיחה 14:16, 8 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ליאם גלאגר, נואל גלאגר... שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 23:27, 8 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מכיר. אני לא בטוח שבאמת ככה מבטאים. ראובן מ. - שיחה 23:35, 8 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מכל מקום על המוצא האירי-קלטי של השם אפשר לקרוא ב ויקיפדיה האנגלית למשל.Ewan2 - שיחה 01:53, 9 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה. ראובן מ. - שיחה 21:02, 9 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אבקש בעברית. תודה --David.r.1929 - שיחה 14:51, 8 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- הר צחבואה. אגם אבראו. אגם ריצה.Ewan2 - שיחה 01:55, 9 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה --David.r.1929 - שיחה 08:37, 9 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מבקש תרגום יצירתי וקולע לערך הזה. תודה --David.r.1929 - שיחה 11:48, 9 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מחוז אוטונומי (אוקרוג) לפי סובייקטים פדרליים של רוסיה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:12, 9 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה --David.r.1929 - שיחה 18:14, 9 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אני מחפש תרגום למונח Misericord - סוג של מדף עץ הנשען על דמויות מגולפות בעץ שנועד לשמש כתומך לתפילה בעמידה בכנסיות הנוצריות. אביהו - שיחה 10:31, 10 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אולי "כס האומללים" או "מיתר העליבות"? קשה להאמין שיש מונח עברי לדבר הזה. אפשר לתעתק ולהשאיר את השם המקורי בסוגריים באזכור הראשון (ואולי להוסיף את ההסבר שנתת כאן בכדי שיהיה ברור למה הכוונה). נילס אנדרסן - שיחה 16:52, 10 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לפי וויקיפדיה, קוראים לזה בסלובנית, למשל, גם milostni stol -כס הרחמים. אולי כס השתחוות.-genuflexorium Ewan2 - שיחה 14:34, 11 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מה לגבי "סעד" או "סעד תפילה"? זה משלב הן את המשמעות המילולית והן את שימושו של האובייקט. נדב ס. • שיחה 21:46, 11 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
איך כותבים את Mehrgarh בעברית? תודה, אוריאל, Orielno - שיחה 09:30, 11 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- עברתי על הכתיב באורדו וערבית ועל התעתיקים בשפות אחרות: אפשר "מהרגאר" לדעתי, או "מרגאר". את ה "ה" הסופית בטוח אין צורך לתעתק , כמו בעיר צ'נדיגר. אבל נמתין לעוד דעות, של מי שמכיר את התעתוק מהשפות ההודיות או את הנהוג בספרות בעבריתEwan2 - שיחה 14:20, 11 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בעלי הידע באורדוסיון. Mbkv717 • שיחה • ל' באב ה'תשע"ח • 21:59, 11 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- "מהרגר" זו הצורה המדוייקת ביותר, או "מהרגאר" אם מעדיפים. סיון ל - שיחה 07:30, 12 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה על העזרה! אוריאל, Orielno - שיחה 16:02, 12 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מבקש את שמו של האגם בעברית, תודה --David.r.1929 - שיחה 19:10, 12 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אגם קוריל.Ewan2 - שיחה 02:34, 14 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה --David.r.1929 - שיחה 22:41, 15 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
איך לתעתק את השם Sacagawea? בתעתיק IPA זה /ˌsækədʒəˈwiːə/. סקגאוויאה? היא השתייכה לשבט למהי של השושון (? Lemhi Shoshone) והייתה חלק חשוב ממשלחת החקר של לואיס וקלארק. סיון ל - שיחה 10:29, 13 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לפי ה-IPA זה סקג'וויאה. שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 11:06, 13 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- התעתיק IPA לקוח מהערך בוויקיפדיה האנגלית, אין לי שום בטחון שזה אכן נכון. בספר על אודותיה בהוצאת פינגווין כתוב ששמה מבוטא: Sa Ka ga WE a. ביומן המסע שלו קלארק רשם את שמה כך: Sah-kah-gar-we-a (7 באפריל, 1805). סיון ל - שיחה 11:20, 13 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אביהו תעתק סקאג'יווה בערך סנייק (נהר) ויש תעתיק ממש מוזר במסיבת ארוחת הערב (את התעתיקים האלה כדאי לשנות לפי מה שיוחלט). לדעתי מתאים יותר סקגוואה ואם רוצים להכניס אלפים אפשר אבל ההטעמה נראית לי ב־WE ולכן הוספה בחלק מהפתחים יהיה פחות מתאים והוספה בכולם יראה מוזר. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:48, 13 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לאחר האזנה לכמה אתרים נראה לי שסקאג'וויה הוא התעתיק הקרוב ביותר. אביהו - שיחה 18:48, 13 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה לכל התורמים :) סיון ל - שיחה 19:39, 14 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שלום, מקום אינדיאני באומת הצ'רוקי באוקלוהומה. (Tahlequah, Oklahoma). האם צריך לתעתק את האות ה? אמא של גולן - שיחה 15:01, 13 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- טאלקואה. לא, מציע להתעלם מה-ה'. אלדד • שיחה 22:21, 15 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
איך מתרגמים את זה בלי שזה יוצא שובניסטי ? אנא סיוע אמא של גולן - שיחה 15:41, 13 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- למשל - פרס לנשים מצטיינות. פרס לאישה בעלת הישגים.Ewan2 - שיחה 21:22, 14 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
תעתיק מספרדית
Benalmádena (אנ'). תודה מראש, אלעדב.
- בנאלמאדנה. אלדד • שיחה 21:47, 15 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого
- Санкт-Петербургский государственный институт кино и телевидения
- Санкт-Петербургский горный университет
- Университет ИТМО
- Военный инженерно-технический университет
- Военно-медицинская академия имени С. М. Кирова
- Военная академия связи имени С. М. Будённого
תודה --David.r.1929 - שיחה 21:36, 15 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- האוניברסיטה הפוליטכנית ע"ש פטר הגדול בסנט פטרסבורג.;
- המכון הממלכתי לקולנוע ולטלוויזיה בסנט פטרסבורג;
- האוניברסיטה להנדסת כרייה בסנט פטרסבורג;
- האוניברסיטה הלאומית למחקר בתחום טכנולוגיות המחשב, המכניקה והאופטיקה ITMO;
- האוניברסיטה לטכניקה ולהנדסה צבאית;
- האקדמיה הצבאית לרפואה על שם ס.מ.קירוב;
- האקדמיה הצבאית למדעי הקשר על שם ס.מ. בודיוני.
- Ewan2 - שיחה 03:37, 16 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- יישר כוח! אני רק אתקן שראשי התיבות ITMO הם Information Technology, Mechanics and Optics, (באתר שלהם מופיע השם המלא: Санкт-Петербургский национальный исследовательский университет информационных технологий, механики и оптики) אז:
- א. לא נראה לי שראשי התיבות באנגלית צריכים להיכנס לשם הערך בעברית (אבל חשוב שיופיעו בתוך הערך ואולי גם כהפניה)
- ב. זה לא בדיוק טכנולוגיות מחשב. יותר מדויק יהיה: טכנולוגיות מידע.
- נדב ס. • שיחה 07:21, 16 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- טכנולוגיות מידע או "אינפורמטיקה" זה השם ברוסית ל"מדעי המחשב" Computer science. ראה הערך History of computer science נקרא ברוסית История информационных [технологий.https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F_%D0%B8%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D1%85_%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D0%B9 תולדות טכנולוגיות המידע] -באנגלית - History of Computer Science בעברית תולדות מדעי המחשב. Ewan2 - שיחה 14:24, 16 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אצלנו אנחנו קוראים לעיר הזאת "סנקט פטרבורג" (לא סנט פטרסבורג). אלדד • שיחה 14:47, 16 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- נכון. תודה ,אלדד, על התיקון Ewan2 - שיחה 14:56, 16 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- טוב. מצד שני, הערך ru:Информационные технологии מתורגם באנגלית ובעברית לטכנולוגיות מידע (מה שנקרא בקיצור IT). אני מניח שזה נתון לשיקול דעת.
- מכל מקום, לדעתי צריך להיות או "טכנולוגיות מידע" או "מדעי המחשב", ולערבב ביניהם לא יהיה נכון. נדב ס. • שיחה 15:50, 16 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- הבנתי. יש גם טכנולוגיות מידע שאינם זהים למדעי המחשב. אז נכתוב בתרגום מילולי "טכנולוגיות מידע" כפי הצעת אתה.Ewan2 - שיחה 19:14, 16 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה איוואן, נדב ס. ואלדד. סופ"ש נעים לכם ושבת שלום --David.r.1929 - שיחה 20:10, 16 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- סופשבוע נעים ושבת שלום.Ewan2 - שיחה 20:22, 16 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אודה להתייחסותכם בשיחה:מה לונג. חזרתי • ∞ • שיחה 11:12, 17 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- טופל, אורי שינה ל"מא". חזרתי • ∞ • שיחה 11:51, 17 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- צריך להיות "מה" ולא "מא" על פי התעתיק הסטנדרטי של ויקיפדיה מסינית. ראו בתשובה שלי בשיחה:מא לונג. The duke - שיחה 22:56, 18 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
נתקלתי בצורה "מקלפלין" בערך ג'ון מקלפלין ובצורה "מקלוכלין" בערך סידני מק'לוכלין. אני נוטה לאמץ אץ הצורה השנייה כיוון שהערך נכתב על ידי Tomtom, שנחשב מקצוען בתחום האמריקאי, אך הייתי רוצה לקבל אישור מהייעוץ הלשוני. אלדד? Ewan2? ניב - שיחה 17:25, 17 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מסתבר שיש אינספור הגיות... (טוב, לא אינספור, יותר נכון, משהו כמו ארבע או חמש...). ראה מה אומרים על זה ב-Forvo. אלדד • שיחה 18:08, 17 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מצאתי שם מכנה משותף די רחב: כל האמריקאים (חוץ מאחד) ביטאו "מקלפלין". כל הבריטים ופזורתם בעולם (חוץ מאחד) ביטאו "מקלכלין", רובם המוחלט עם כ"ף דגושה, אולי כי הם לא מסוגלים לבטא את העיצור הגיילי הזה. Liad Malone - שיחה 02:13, 18 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מהאזנה חוזרת לשידורים אמריקאים ולא יורוספורט, תומך בהעברה למקלפלין את סידני. תודה למשתמש:Nivkorkos. Tomtom • שיחה 12:19, 20 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
שוב שלום לכם!
כמו שעשינו בערך של הטור דה פראנס השנה, הפעם אנחנו זקוקים לדוברי הספרדית שיוכלו לעבור על רשימת הקטעים (בתחילת הערך) ולתעתק את הקישורים האדומים לעברית (כל עיר שיש לה ערך עברי, כבר עברתתי לפי שם הערך). מוסיף את יואל, mbkv717, סאבעלוטודו, אלדד .
תודה רבה, נילס אנדרסן - שיחה 01:31, 18 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אולי נפתח דיון בשיחה של הערך? הפיסקה הזו תאורכב בקרוב, מן הסתם. לא יודע מתי אתפנה. הייתי מתחיל בחיפוש מופעים של המקומות האלה ברחבי ויקיפדיה, גם אם הערך לא נכתב. סאבעלוטודו - שיחה 01:22, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- נילס, אשמח אם תוכל להזכיר לי בחמישי, כרגע אין לי ממש זמן ויכולת לטפל בזה כמו שצריך. Mbkv717 • שיחה • ט' באלול ה'תשע"ח • 11:28, 20 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה לשניכם. אזכיר לשניכם בדף השיחה של הערך ביום חמישי. נילס אנדרסן - שיחה 00:29, 21 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
יוצר הערך תעתק את David Costabile כ"דייויד קוסטהביל". לדעתי תעתוק זה שגוי אמא של גולן - שיחה 09:42, 18 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לפי https://www.pronouncenames.com/pronounce/David%20Costabile צריך להיות "דייוויד קוסטבייל". Noon - שיחה 10:21, 18 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- גם לי נראה שעדיף "קוסטבייל". אלדד • שיחה 10:23, 18 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
העתקתי את הניקוד מויקימילון אבל אני לא בטוח שזה אֵתְנוֹ- ולא אֶתְנוֹ? מישהו שמבין יכול לבדוק? Assafn • שיחה 11:41, 18 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- נראה לי שזה צריך להיות סגול. ראה, לדוגמה, את המילה "אתמול". אלדד • שיחה 12:00, 18 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- כללי התעתיק של האקדמיה מפשטים את העניין. Kulystab • שיחה • הערך גאוגרפיה של יפן רוצה להיפטר מהכתמים האדומים. עזרו לו. • ז' באלול ה'תשע"ח • 13:29, 18 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אז איך אתה מציע לתעתק:
- Ethnobiology
- Ethnobotany
- Ethnozoology
- Ethnoecology
Assafn • שיחה 15:21, 18 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אֶתְנוֹבִּיּוֹלוֹגְיָה, אֶתְנוֹבּוֹטָנִיקָה, אֶתְנוֹזוֹאוֹלוֹגְיָה, אֶתְנוֹאֵקוֹלוֹגְיָה. Kulystab • שיחה • הערך גאוגרפיה של יפן רוצה להיפטר מהכתמים האדומים. עזרו לו. • ח' באלול ה'תשע"ח • 17:23, 18 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אני מבינה שהוא שחקן מרוקאי, אולם בערבית בויקינתונים רשום العربي الدغمي. אז מה שמו? אמא של גולן - שיחה 18:47, 18 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לדעתי דוע'מי אל-ערבי. השם בערבית נכתב בסדר ההפוך מהצרפתית (תעתיק מדויק: אלערבי אלדע'מי), לא ברור לי למה. שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 22:00, 18 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- כמו שכתב שמזן. אלדד • שיחה 22:48, 18 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הועבר לשיחה:גואנגג'ואו אברגרנדה
שלום, האם בעלי הידע בערביתamikamraz, סיון ל, אלדד, יואל, בן עדריאל, Kulystab, שלו22, המקיסט, אנונימי מדי, בוסתן, עידן, Alon112, שמזן, WqemenW, IdanST, הללג יכולים לומר לי מה כתוב בדף המשתמש של משתמש:الصادق ابوعيدة כדי שאדע אם זה תקין לפי חוקי ויקיפדיה? אמא של גולן - שיחה 09:02, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- וגם עבור משתמש:20152030alking ... אמא של גולן - שיחה 09:22, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אמא של גולן, מרפרוף קצר מאוד נראה שהראשון הוא מעין סיפור והשני מכיל פרטים ביוגרפיים ומידע אישי. לא יודעת אם זה תקין או לא, לא נראה היה שמדובר בהכפשות אלא במידע פרסומי, אם כבר. אבל, שוב, לא התעמקתי בזה. סיון ל - שיחה 10:02, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- במקרה הראשון מדובר כנראה בסיפור כלשהו (בערבית), ובמקרה השני, בשם המשתמש עם המספרים, זה כנראה דף פרסומי כלשהו, מה שהם מבצעים, מספר טלפון שאפשר להתקשר בו, וכו'. אבל הם לא כתבו אצלנו, אז איך הגעת אליהם? :) אלדד • שיחה 10:17, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- הסתכלתי על כמה משתמשים שנוצרו באותו זמן, עם דף משתמש כחול. אמא של גולן - שיחה 10:26, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אמא של גולן שימי לב ששני הדפים האלה מקורם אינו בוויקיפדיה העברית אלא באתר מטא (ניתן לראות בתחתית הדף את הכיתוב "דף זה מציג תוכן שהועתק מהדף https://meta.wikimedia.org/wiki/User: "). ז"א שמדובר על דף משתמש גלובלי שמוצג אצלנו, אם יש צורך למחוק או אם יש צורך לבדוק את תקינות התוכן יש לבדוק זאת מול הכללים של אתר מטא ולא מול הכללים המקומיים אצלנו. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:29, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה יונה בנדלאק אלדד וסיון אמא של גולן - שיחה 10:58, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- דרך אגב, סתם בשביל העניין, השני הוא מתימן והוא עוסק בתחומים שונים של תיאטרון (שחקן, במאי, מפיק) והפקת סרטים... למי שמעוניין :) Amikamraz - שיחה 11:02, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אשמח לתעתיק מפולנית של המילה Piasecki. תודה! קלונימוס - שיחה 11:27, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- פיאסצקי.Ewan2 - שיחה 11:29, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- פיאסצקי. אוי, אני רואה שאיוואן כבר ענה שנייה לפניי... :) אלדד • שיחה 11:29, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Ewan2 ואלדד, תודה רבה לשניכם! זה לא פיאסצ'קי? קלונימוס - שיחה 11:44, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לא, אין סיבה ל-צ'. זה צ רגילה. אלדד • שיחה 11:45, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה! קלונימוס - שיחה 12:05, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אשמח לתרגום מגרמנית של המושג Wehrtechnische Dienststelle für Luftfahrzeuge - Musterprüfwesen für Luftfahrtgerät der Bundeswehr (גר'). תודה, קלונימוס - שיחה 12:31, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- היחידה הטכנית צבאית למטוסים או היחידה הטכנית למטוסים צבאיים - בדיקת איכות או בדיקה לאיכות טכנית לכלי טיס של הצבא הגרמני. אפשר להמתין לדעות נוספות. Ewan2 - שיחה 22:42, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- Ewan2, תודה. קלונימוס - שיחה 11:51, 20 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- המרכז הטכני-צבאי לכלי טייס - בדיקת כושר טיסה לכלי טייס של הבונדסוור. שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 13:37, 21 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ברשותך, שמזן, הארה קטנה בעניין הכתיב: כלי טיס ("טייס" הוא מי שמטיס את כלי הטיס). בעברית משקל פיִל ייכתב תמיד ביו"ד אחת (זית, טיס, שיט - כלי שיט, מים, בית וכו'). אני בטוח שאתה מכיר את הכלל, וחשוב לי לנצל את הפינה הזאת כדי למנוע את הכפלת היו"ד על ידי כותבים אחרים בהקשר של "כלי טיס", "כלי שיט" וכו'. אלדד • שיחה 23:13, 22 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה, לא הכרתי :) שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 10:03, 23 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אנדי וויר Andy Weir או אנדי וייר (כמו שהיה כתוב בלהציל את מארק וואטני) ? אמא של גולן - שיחה 18:03, 19 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- וייר. Mbkv717 • שיחה • ט' באלול ה'תשע"ח • 11:27, 20 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- משה, מדוע וייר עדיף? עשיתי קצת בדיקות ב-Forvo, וההגייה היא ויר (באופן בלעדי). הוגים את זה גם וייר? אלדד • שיחה 12:26, 20 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ההגייה היא ויר (או וויר) באופן מובהק. אולם קובץ:The Martian Book - Hebrew Book Design.JPG רשום וייר. מכאן הבלבול שלי... אמא של גולן - שיחה 13:13, 20 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- סליחה, אתם צודקים. משום מה היה זכור לי שההגייה היא וייר כך שלא בדקתי ובאופן טבעי העדפתי את האפשרות שתקינה מצד תב:ו או וו. זה אכן צריך להיות ויר. Mbkv717 • שיחה • ט' באלול ה'תשע"ח • 18:25, 20 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה על השאלה שלך, אמא של גולן. עוררת את העניין, ועזרת לתקן את התעתיק השגוי. אם כך, נצטרך להעביר את הערכים השונים. כמובן, זה יהיה ויר (ולא וויר). אלדד • שיחה 20:33, 20 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אלדד, הוצאת ספרים לא בודקת תרגום (שככה נראה דף השער של הספר)? אמא של גולן - שיחה 22:23, 22 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- כבר למדנו בעבר שלא פעם הוצאות ספרים מפשלות בעניין התעתיק, ולא בודקות את הנושא הזה עד הסוף. היו מקרים שתיקנּו בוויקיפדיה תעתיקים של שמות שהופיעו שגויים בהוצאות לאור חשובות. אלדד • שיחה 23:08, 22 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
כשבוחרים נשיא נערכות בחירות, כשבוחרים ראש ממשלה נערכות בחירות לראשות הממשלה... אבל כשבוחרים מושל נערכות בחירות למושלות? ניב - שיחה 14:23, 20 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- למה לסבך? בחירות למושל פיג'י, בחירות למושל קליפורניה וכו'. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:07, 20 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מבקש שם מדויק, תודה. --David.r.1929 - שיחה 18:50, 20 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- המשמר הלאומי הקפריסאי, הכוחות הציבוריים(?) של קוסטה ריקה, הכוחות הציבוריים(?) הפנמאיים. אין לי תרגום יותר מוצלח ל-public forces. Mbkv717 • שיחה • ט' באלול ה'תשע"ח • 20:12, 20 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה מוסיף National Bolivarian Armed Forces of Venezuela, Cuban Revolutionary Armed Forces --David.r.1929 - שיחה 20:16, 20 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ראשית תיקון - עדיף הכוחות הציבוריים של פנמה לפי השם הספרדי. אחר כך - הכוחות המזוינים הלאומיים הבוליבריאניים, והכוחות המזוינים המהפכניים של קובה. Mbkv717 • שיחה • ט' באלול ה'תשע"ח • 22:02, 20 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה רבה --David.r.1929 - שיחה 00:09, 21 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
צ'קטי מתקן את "קילשון" ל"קלשון", בעוד בודק האיות גורס ש"קלשון" שגוי ויש לכתוב "קילשון". מי צודק? (אני אתקן את השגוי בהתאם). אוריאל, Orielno - שיחה 07:52, 21 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אבן שושן אומר: קִלְּשׁוֹן, קילשון Assafn • שיחה 00:09, 24 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- עכשיו שמתי לב שבשיחה:קלשון כבר דנו בזה. אם כי אני לא בטוח שמה שכתבו שם מדויק, נכנסתי לקישור לאתר האקדמיה וכן לדיוני הישיבות, ולא מצאתי קביעה שצורת הכתיבה בלי דגש בלמ"ד היא היחידה הנכונה; בישיבה הראשונה שמקושרת שם ציינו ששתי הצורות תקינות (עם דגש בלמ"ד כמו בתנ"ך, ובלי דגש כמו שהאקדמיה התירה), ולכן נראה שגם קלשון וגם קילשון הם תקינים (כמו שכתוב כרגע בוויקימילון).
- אני מבין נכון? אם כן, כדאי להסיר את קלשון/קילשון גם מצ'קטי וגם מבודק האיות. אוריאל, Orielno - שיחה 08:49, 24 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מישהו?... אוריאל, Orielno - שיחה 11:08, 26 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- לפי מה שאני מבין, שתי הצורות תקינות, אז אם אף אחד לא מגיב אני מוחק את הבדיקה/תיקון הן מבודק האיות והן מצ'קטי. אוריאל, Orielno - שיחה 10:50, 28 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אנא סיוע בגרמנית בערך רנגה רודויל אמא של גולן - שיחה 14:30, 21 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
האם יש הקשרים בהם הכתיב "ג'יסוס" תקין או שבכל 8 המופעים בוויקיפדיה יש לתקן ל"ג'יזס"? Uziel302 - שיחה 17:41, 22 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אם מתעתקים את זה "ג'יסוס", אני חושב שהמתעתק חושב רק על אנגלית (ולא על ספרדית, פורטוגזית, גרמנית, או שפות אחרות). באנגלית – זה יהיה רק ג'יזס. אלדד • שיחה 23:10, 22 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אשמח לשמה המקובל בעברית, תודה. --David.r.1929 - שיחה 22:21, 23 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אני מעריך: "האוניברסיטה האמריקנית הלבנונית". לא מצאתי עדויות לכתיב זה בעברית, פרט למופע אחד בגוגל. יש לנו כבר ערך בוויקיפדיה בשם "האוניברסיטה האמריקנית בביירות". האם מדובר באוניברסיטה אחרת? אלדד • שיחה 09:11, 24 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה אלדד. כן. שבת שלום --David.r.1929 - שיחה 20:54, 24 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- David.r.1929, חזרתי עכשיו שוב לכאן, ואני רואה שבעצם "שיכלתי את המילים". התרגום המדויק מהערבית הוא "האוניברסיטה הלבנונית האמריקנית". אני לא בטוח מה עדיף כאן, האם "הלבנונית האמריקנית" או "האמריקנית הלבנונית" – בכל מקרה, לכל אחת משתי אלה יש היקרות אחת בלבד בגוגל. אלדד • שיחה 21:06, 24 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה --David.r.1929 - שיחה 21:38, 24 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מה התעתיק הנכון לשם ההולנדי Ewine van Dishoeck (אנ')? Michael Shefa - שיחה 06:56, 24 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אווינה ואן דיסהוק (כאילו כתוב, באנגלית: Eveeneh Vun/Fun Dis-hook). אלדד • שיחה 09:13, 24 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- המון תודה Michael Shefa - שיחה 11:07, 24 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בשמחה. אלדד • שיחה 21:06, 24 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
Eldad אני שיודע שיש כללים חדשים אבל ואן ולא ון? הרבה שמות הולנדים שיש בהם van מתועתקים ון אז למה כאן לא להשתמש בצורה המקובלת? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:58, 26 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- ון? שיהיה ון :) כתבתי "ון" בהתחלה בתיעתוק (באופן אוטומטי), וזה נראה לי קצר מדי, אז שיניתי ל"ואן". גם הסקריפט פה בוויקיפדיה צובע לי באדום את ה-ון-ים :) (מה שמאשש את התחושה שלי שדווקא "ואן" הוא מה שמקובל אצלנו כיום). אלדד • שיחה 10:29, 26 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- יונה, אם הסקריפט צובע לי את ה-ון באדום, משמע שזה מנוגד למה שהוחלט. אבל אני לא יודע איפה כתוב מה שהוחלט בעניין הזה. אם תוכל לבדוק עבורי (ועבורך), אודה לך מאוד. אלדד • שיחה 10:30, 26 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אתה צודק. מוזר שחשבתי ששמות רבים הם בתעתיק ון אבל אני דווקא רואה שהם ואן (אפילו וינסנט ון גוך). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:32, 26 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
ישנם ערכים רבים הכוללים את המונח "ארצישראלי" (שהוא מונח היסטורי וראוי לערך בפני עצמו). לאחרונה ישנים המעבירים ערכים מ"ארץישראלי" ל"ארץ ישראלי" בטענה כי כך מקובל יותר. האומנם?
ראו לדוגמא אירוס ארצישראלי. 109.65.3.244 12:22, 25 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אהלן 109.65.3.244, בוקר טוב!
- לדעתי, שם התואר הנכון הנו "ארצישראלי".
- אני מודע לכך שחיבור מילים שכזה איננו מקובל בעברית, אך שם תואר זה הנו יוצא מן הכלל.
- אינני יודע כיצד נוצר שם התואר או מי טבע אותו לראשונה, אבל הוא השתרש היטב בשפה, למרות חריגותו.
- יום קסום,
- יואל שחק. - שיחה 09:58, 27 באוגוסט 2018 (IDT) .__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
תהייה, איך הייתם מתרגמים את הביטוי בלשון נקייה "Buy the farm" (כלומר, למות) ? אמא של גולן - שיחה 12:17, 26 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- מקבילת סלנג חרדי לא מאוד נפוץ ש(אני מניח ש)מקורה ביידיש היא ״הלך למכור בייגלאך״ (זה נאמר בשטיסל אבל אין לי מושג אם באמת משתמשים בזה ברחוב, יש ויקיפדים שאפשר לשאול). אם רוצים סתם לשון נקיה יחסית במשלב גבוה, אפשר ״נלקח לבית עולמו״. נתנאל • שיחה
(National Defense Service Medal) ? נראה לי שאני צריכה להוסיף עוד מילה בעברית .. מדלייה לאומית להישגים בשירות הצבאי? (שירות יוצא דופן?) ראיתי שמקבלים גם בצי וגם בחיל האוויר ובצבא. אשמח לסיוע. אמא של גולן - שיחה 14:11, 26 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
מבקש בעברית. כמו כן, מתייג את בעלי הידע בכדורגלסאבעלוטודו, Little Savage, הגמל התימני, Arieleisenhammer, Alex 121 Alex, TheGodfather85, Sebastian27, יואל, Yonifd, התו השמיני, Shimon Tregubov, שמואל בורג, Mickeyp29, Lavibarkai . תודה --David.r.1929 - שיחה 00:21, 27 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- הייתי הולך על "סאוגיירוש" על בסיס Forvo. עמרי • שיחה 00:40, 27 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה. אז לתקן את הקטגוריה:כדורגלני סלגיירוש? כאן כמדומני שומעים משהו אחר --David.r. - שיחה 02:11, 27 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- יש בעיה עם תעתיק הפורטוגזית, כי יש את איך שאנשים הוגים את זה (למשל כאן, כשהל' דומה לא') ועדיין אמור להיות שם צליל כלשהו של L. לא מתיימר לפסוק ואין פה יותר מידי יודעי פורטוגזית, ועדיין כדאי לשמוע גם לשונאים. סאבעלוטודו - שיחה 05:43, 27 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- יש פה שתי שאלות שונות. ה-L וה-S. לא הקשבתי להקלטות שעמרי ואתה הבאתם, ואתם צודקים שההגיה המקובלת נוטה לכיוון אחר (יש את זה בעוד מקומות, כמו פיגיירנסה שיש הרוצים לתעתק אותה כפיגיירנשה, כמו "כרישטיאנו" רונאלדו, או בלו הוריזונטה שמבוטאת אוריזונצ'י, והמון מילים אחרות). מצד שני, דיברתי פעם עם לשונאי דובר השפה מחוץ לוויקיפדיה שאמר לי שהיה מעדיף לתעתק כמו בספרדית, אבל איני זוכר מדוע. כל תחום הפורטוגזית מוזנח אצלנו כי יש מחסור כאן בלשונאים דוברי השפה. אם היינו מצליחים לגייס שניים כאלה שיגיעו להסכמה ויעשו רביזיה על כל התחום, זה היה מעולה. סאבעלוטודו - שיחה 11:45, 27 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- תודה --David.r.1929 - שיחה 22:17, 27 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- שלום. הייתי ממליץ על "סלגיירוש". נראה לי שבשום מצב לא מבטאים את ה-L בדיוק כמו U, אז לדעתי עדיף התעתיק "ל" (באותו האופן שבו מבאטים את ה-L ב-Salgueiros מבטאים אותה ב-"Portugal", ומקובל התעתיק "פורטוגל"). את ה-S בסוף מילה נראה לי שבפורטוגל (לא כך בחלקים מברזיל) תמיד מבטאים כמו "ש".--Arsenal sin platea - שיחה 20:05, 30 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
הערך מופיע כרגע בתעתיק הנס פון סיקט, אבל די ברור לי שזה שגוי. בגוף הערך תיקנתי ל־„פון זקט”. בעלי הידע בגרמניתשמזן, Arieleisenhammer, יואל, Shaun The Sheep, קפקא, Naidav2424, Atzatz, Tierecke, אלדד, פעמי-עליון, לפני שאני מתקן בכל מקום אחר, האם תוכלו לאשר שכך אכן הוגים את שמו? תודה מראש, נדב ס. • שיחה 05:03, 27 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אכן צ"ל "פון זקט" --Atzatz - שיחה 08:15, 27 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אכן, פון זקט. אלדד • שיחה 08:38, 27 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בוקר אור לכולם.
- אני נגד, ואפילו נגד חזק.
- ראו, למשל, את המילה: "Seele" (בתרגום לעברית: נשמה, בדומה ל- "Soul" האנגלי).
- מילה זו נהגית "זִילֶה".
- כלומר: הצירוף "ee" נהגה כ- "i".
- שורה תחתונה: התעתיק הנכון הנו: הנס פון זִיקְט .
- יום מבורך לכולם,
- יואל שחק. - שיחה 09:50, 27 באוגוסט 2018 (IDT) .__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בוקר אור, יואל
- יש הבדל בין שיחון לבין כללי תעתיק בוויקיפדיה. בשיחון מחבר השיחות רשאי לכתוב בסוגריים הנחיות הגייה ("פון זיקט", אם נראה לו מדויק יותר מאשר "פון זקט"), אבל בוויקיפדיה יש צורך להבחין בין ee לבין i בגרמנית. לפעמים ההבדל בין התנועות דק מאוד (ואני מסכים אתך כאן). faute de mieux, את הצירוף ee נתעתק בתור אֶ ואת i בתור אִי. בעברית, בתעתיק, "ועידת Wannsee" תהיה "ועידת ואנזה" ולא "ועידת ואנזי" (כי אז הקורא העברי יהגה את השם "ועידת Wannsie). אנחנו מקפידים על כלל התעתיק שהצירוף ee בגרמנית יתועתק לעברית בתור סגול. אלדד • שיחה 10:32, 27 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- גם אני בעד זקט. שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 18:12, 27 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
האם "בורה" היא מילה תקנית? אם לא, מהו שם התואר הנקבי ל"בורות"? ―82.81.81.210 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אכן, בור, בּוּרה. אלדד • שיחה 08:39, 27 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- חוץ מבורה בורה, שאיננו בור בכלל... תבנית:LOL
- יואל שחק. - שיחה 10:04, 27 באוגוסט 2018 (IDT) .__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- בורה בורה - שיחה 14:39, 27 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
אשמח להצעות למונח עברי עבור המונח הנ"ל (אנ'). אונייה ראשית? אוניית ראשה? קלונימוס - שיחה 08:46, 28 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- אהלן קלונימוס,
- ערב טוב!
- לדעתי, ניתן לתרגם את המונח בשתי דרכים שונות, על פי שני קריטריונים שונים:
- מידת חשיבות הספינה/אונייה: הספינות החשובות ביותר בחיל ים או צי- של צבא או ארגון כלשהו.
- מיקום הספינה/אונייה: הספינה המובילה, אשר מהווה את "ראש החץ"/הטור- בעת מתקפה (למשל). כל הספינות האחרות בצי תהיינה מאחוריה.
- בקשר לתרגום: אין מונח מקובל בעברית, המקביל למונח אנגלי זה, טרם בדיקתי וחיפושיי ברשת/בגוגל.
- על כן, ניתן להציע במקרה זה מונח כראות עינינו, אשר יענה באופן המיטבי להקשר הטקסטואלי בו מופיע המונח.
- שורה תחתונה:
- אני הייתי מציע אונייה (ספינה) ראשית/אוניית (ספינת) מפתח (על פי קריטריון החשיבות של הספינה).
- או: אונייה/ספינה ראשה (על פי קריטריון מיקום הספינה).
- ברור שניתן להציע גם תרגומים נוספים, אודותיהם לא חשבתי, כי כאמור- אין למונח האנגלי תרגום חד משמעי (אם בכלל)- לעברית.
- לילה נפלא,
- יואל שחק. - שיחה 22:24, 28 באוגוסט 2018 (IDT) .__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- יואל שחק., תודה על ההשקעה! אין כמוך! מכיוון שהכוונה בדרך כלל לאונייה החשובה בצי (ולאו דווקא זו שמובילה את הצי), אכן נראה לי שנכון הביטוי "אונייה ראשית". תודה! --קלונימוס - שיחה 22:46, 28 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
- הגעתי לדיון זה באיחור מסוים, אך אני מרשה לעצמי להציע מונח מוכר היטב, שכבר קיים בוויקיפדיה: אוניית דגל. בברכה. ליש - שיחה 09:20, 30 באוגוסט 2018 (IDT)__DTREPLYBUTTONSCONTENT__-->
|
|