پیشنهاد: امضا باید تاریخ میلادی را داشته باشد تا همه بفهمند زمان مربوطه را--آقایی ۰۹:۲۴، ۲۳ اوت ۲۰۰۷ (UTC).
- اکثر کسانی که از ویکیپدیا استفاده میکنند با تاریخ غیر میلادی راحتتر هستند و من با الزام به داشتن تاریخ میلادی مخالفم. --سروش ☺گپ ۰۸:۲۱، ۲۸ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
- خوب تاریخ ایرانی را هم داشته باشند. تاریخ میلادی را همه میفهمند. تاریخ ایرانی را فقط خود ایرانیان. منبع ادعای خود را هم بیاورید. --آقایی ۲۳:۱۵، ۳۰ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
- کل قضیه زیر سؤال است. چرا که ر بعضی ویکیهای دیگر ـچون عبری) از تاریخ بومی خودشان استفاده میکنند. در اینجاهم گمان میکنک بیشتر کاربران با تاریخهای خورشیدی خودمان مأنوس ترند تا میلادی (جز عده قلیلی) در مقابل میتوان این موضوع را به بحث گذاشت که تاریخها بهطور عمومی در ویکی فارسی خورشیدی باشد و هر که نا مأنوس با ین تاریخ بود از تقویم گرگوری بهره ببرد • Яohan ب ۸ شهریور ۱۳۸۶ (۲۳:۲۲)UTC
- تاریخ ایران فقط برای ایرانیان خوب است. اینجا تاریخ بومی اش میلادی است. کاربران هم باید از تاریخ بومی سیستم استفاده کنند. اصلاً این موضوع که توسط برنامه پشتیبانی نمیشود. خود شما چرا تاریخ میلادی را برداشته اید؟ جا که کم نیست. --آقایی ۲۳:۲۶، ۳۰ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
- قانون سازی نکنید (باید از تاریخ بومی سیستم استفاده کنند) ادعای بی ربط نکنید (این موضوع که توسط برنامه پشتیبانی نمیشود) خیلی به کار دیگران هم کار نداشته باشید (خود شما چرا تاریخ میلادی را برداشته اید؟ جا که کم نیست) • Яohan ب ۸ شهریور ۱۳۸۶ (۲۳:۴۰)UTC
- تاریخ ایران فقط برای ایرانیان خوب است! پس قواعد نگارشی فرهنگستن ایران هم فقط برای ایرانیان خوب است و… فارسی را (و به تبع آن ویکی فارسی را) خیلی از ایران جدا نکنید • Яohan ب ۸ شهریور ۱۳۸۶ (۲۳:۴۲)UTC
- چرا لحن شما اینقدر زشت است؟ کجا حرف بیربط زدهام. مگر سیستم تاریخ ایرانی را بومی کرده؟ کجا؟ پس چرا همه تاریخهای سیستم میلادی هستند؟ --آقایی
- قواعد ویرایشی چه ربطی به این دارد. من میگویم تاریخ میلادی را دست نزنید تا همه بفهمند کی کی نظر داده. چرا لحن ناصحیحی دارید؟ --آقایی ۲۳:۴۴، ۳۰ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
- کاربران فقط موظفاند امضا کنند. اضافه کردن تاریخ اصلاً الزامآور نیست که بخواهیم سر جلالی یا میلادی بودنش بحث کنیم. سپهرنوش/بحث ۹ شهریور ۱۳۸۶ ۰۲:۱۴ (UTC)
- خوب قصد من هم این است که آن را الزامآور کنم. --آقایی ۰۲:۱۷، ۳۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
- فکر کنم باید با برنامهنویسان مشورت کنید. چون در حالت فعلی اگر ۳ علامت مدک اضافه کنیم فقط اسم ما (بدون تاریخ) اضافه میشود. سپهرنوش/بحث ۹ شهریور ۱۳۸۶ ۰۲:۳۴ (UTC)
- من میخواهم استفاده از تاریخ میلادی هنگام اضافه کردن تاریخ در امضا را الزامی کنم. --آقایی ۰۲:۳۷، ۳۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
- خب اول باید خود تاریخ الزامی بشود بعد میلادی بودنش. واگر نه من میآیم میگویم این که انتهای امضای من است تاریخ نیست یک عدد پیشرونده شخصی است که دوست دارم انتهای نامام بیاید! سپهرنوش/بحث ۹ شهریور ۱۳۸۶ ۱۲:۳۶ (UTC)
- بقیه میبینند که تاریخ است، بازی دادن ویکیپدیا هم مجاز نیست. شما آمدهاید مجادله کنید؟ این چه لحنی است؟ --آقایی ۱۸:۲۸، ۳۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
- مگر تاریخ ایرانی برای ایرانیها و افغانستانیها آشنا نیست؟ (افغانستانیها نامهای دیگر برای ماهها به کار میبرند) جز این دو کشور، فارسی در کدام کشور دیگر رسمی است و مردم آن فارسی میآموزند تا بخوانند. فکر میکنم تنها مشکل زبانآموزان فارسی از کشورهای دیگر باشد. --سروش ☺گپ ۱۸:۴۳، ۳۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
- مشکل عدم استفاده جهانی از این تقویم است. تمامی تاریخها در سیستم میلادی هستند. اکثر به طبع سیستم از تاریخ میلادی استفاده میکنند. آن وقت چون چند نفر تاریخ میلادی را برداشته اند، باید رفت در تاریخچه نگاه کرد کی کی نظر دادهاست. --آقایی ۱۸:۴۷، ۳۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
- برای بومی شدن تاریخ غیر میلادی، احتمالاً تنها اجماع کاربران اینجا نیاز باشد و عزم گروهی برنامهنویس. همین. تنها در صورتی با الزام به استفاده از تاریخ میلادی میتوان موافق بود که اجماعی در اینجا تشکیل شود یا بنیاد مدیاویکی آن را ممنوع کند. فکر میکنم اگر مشکلی نباشد بهتر است روی عوض کردن تاریخ کل ویکیپدیا کار کنیم. سروش ☺گپ ۱۸:۵۱، ۳۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
- در شرایط فعلی قرار است اجماع اینجا حاصل شود برای داشتن تاریخ میلادی. آن بحث دیگری است--آقایی ۱۹:۰۸، ۳۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC).
- با تاریخ خورشیدی موافقم، اینو از امضامم میشه فهمید.
- من موافق تقویم ایرانی هستم. چون وقتی پارسی مینویسیم باید تمام عبارات را پارسی بنویسیم اگر جایی مجبور بودیم مشکلی نیست میلادی مینویسیم ولی اگر امکانش بود باید ایرانی نوشت. در ضمن لازم دیدم که این مورد را گوشزد کنم که درست تاریخ ایرانی یا خوشیدی ست و عبارت هجری شمسی عبارتی ساختگی و جایگزینی اشتباه برای تاریخ باستانی ایرانی است .امید ۲۶شهریور۱۳۸۷، ۱۲:۰۶ برابر ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۸، ساعت ۰۷:۳۸ (UTC).پاسخ
پیونددادن نیاز نیست چنانکه همان «UTC» هم هیچگاه پیوند نمیدهند (WP:BTW را ببینید) --Z ۲ ژانویهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۴۲ (UTC)پاسخ
پایین صفحهٔ ویرایش، نوشته «لطفاً در صفحههای بحث از امضا استفاده کنید» ولی هر چی علامت چهار تا سرکش الف را میزنم، امضا نمی کنه. این اشکال از سیستم عامل منه یا از ویکیپدیا؟ — پیام امضانشدهٔ قبلی را Siahkaly (بحث • مشارکتها) نوشتهاست.
- احتمالاً کد دیگری را به جای علامت مدک وارد میکنید. باید از این کد استفاده کنید:
~~~~
همچنین زیر جعبهٔ ویرایش یک دکمه هست که در کنارش درشت نوشتهشده: امضا:، اگر جاوااسکریپت مرورگرتان فعال باشد از این دکمه نیز میتوانید استفاده کنید. --دالبا(گفتگو) ۱۰ مرداد ۱۳۹۱/ ۳۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۲۳:۲۳ (UTC)پاسخ
با سلام
از کجا و چگونه میتوانم نسخه APK یا اندروید ویکیپدیا را دانلود کنم ؟Hamed zolfigol (بحث) ۲۷ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۲۵ (UTC)پاسخ
- سوالتان را جای اشتباه پرسیدید. من مطمئن نیستم که چنین نسخهای برای ویکیپدیای فارسی موجود باشد. ▬ حجت/بحث ۲۷ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۵۰ (UTC)پاسخ
با درود.
با توجه به این که عدم وجود نام کاربر، دردسرهای زیادی میآفریند؛ چرا افزودن امضا و عنوان کاربر در پایان بحث اجباری نیست؟ یا چرا به صورت خودکار این اتفاق نمیافتد؟ Alphasinus (بحث) ۲۷ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۲۹ (UTC)پاسخ
- وپ:امضا میگوید «زمانی که امضای خود را تغییر میدهید به این نکته توجه کنید: امضاهای گیجکننده یا مبهم تأثیر منفی روی دیگر کاربران میگذارند». امضایی که نام کاربر را ندارد، نمونهای از امضای گیجکننده است.
- اجباری وجود ندارد که امضا دقیقاً نام کاربری را نشان بدهد. مثلاً امضای من نام کاربری من را نشان نمیدهد بلکه نام کاربری قبلیام را نشان میدهد (مدتها پیش نام کاربریام را از حجت به huji تغییر دادم ولی امضایم کماکان «حجت» نشان میدهد). منتها پیوندش به صفحهٔ کاربری فعلیام است در نتیجه باعث گیج شدن نمیشود.
- بهطور خلاصه، «زمانی که امضای خود را تغییر میدهید به این نکته توجه کنید: امضاهای گیجکننده یا مبهم تأثیر منفی روی دیگر کاربران میگذارند» یعنی این که تصمیم در مورد این که امضا به چه شکلی باشد به عهدهٔ کاربر است اما باید یک امضا معقول داشته باشند. ▬ حجت/بحث ۲۷ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۴۹ (UTC)پاسخ
با سلام، من یه کد امضا ساختم و میخواستم ببینم چطور می تونم کد امضاء رو فعال کنم فلورانسگپ/م ۷ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۰۰:۱۳ (UTC)پاسخ
نه آنست کز تو پیش برآید/بیش نه آن کت به چشم بیشتر آید/پیشی و بیشیبه دانشست و توانش/از دل پاک آید آن نه از پدر آید
--سادات خانوم (بحث) ۶ فوریهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۰۵:۵۲ (UTC)پاسخ
همکاران عزیز در این مقاله نوشته شده که میتوان رنگ امضا را تغییر داد اما ننوشته چطور. ممکن است مرا راهنمایی کنید؟ Esmatly (بحث) ۳۰ مهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۹:۱۰ (UTC)پاسخ
The mw:New requirements for user signatures will begin on Monday, 6 July 2020. This is a change to MediaWiki software that will prevent editors from accidentally setting certain types of custom signatures, such as a custom signature that creates Special:LintErrors (such as <span>...<span>
instead of <span>...</span>
) or a signature that does not link to the local account.
Few editors will be affected. If you want to know whether your signature (or any individual editor) is okay, you can check your signature at https://signatures.toolforge.org/check You are not required to fix an invalid custom signature immediately. Starting Monday, editors will not be able to create new invalid signatures to Special:Preferences. Later, we will contact affected editors. Eventually, invalid custom signatures will stop working. There will be an announcement in m:Tech/News then. You can subscribe to m:Tech/News. You can also put mw:New requirements for user signatures on your watchlist.
If you have questions, then please ping me or ask questions at mw:Talk:New requirements for user signatures.
کاربر:Ladsgroup, would you please make sure that the technical editors know about this? I don't want them to be surprised, if someone has an unexpected question. Thanks, Whatamidoing (WMF) (بحث) ۲ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۳:۱۸ (UTC)پاسخ
- User:Whatamidoing (WMF) Hey, Sure thing. I will do translate and communicate ASAP.
:)
امیرΣυζήτηση ۲ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۳۰ (UTC)پاسخ
- متشکرم Whatamidoing (WMF) (بحث) ۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۲:۱۰ (UTC)پاسخ
- User:Whatamidoing (WMF) Done: Special:PermaLink/29437995#تغییراتی در سامانه امضا
:)
امیرΣυζήτηση ۴ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۹:۳۷ (UTC)پاسخ
بیشترمیدان های نفتی و گازی ما در نیمه دوم عمرخود بوده که ازنگاه مهندسی مخزن طبیعی است که بخشی از این میدان های نفتی و چاه های حفره شده با کاهش ضریب بازیافت و افت تولید مواجه شوند. بر اساس آمارهای IEA ،در دوره زمانی 2011 تا 2020 میلادی، میزان تولید ما سالانه با 5 درصد کاهش مواجه شده بود و در مقابل روزانه 1.1 میلیون بشکه افزایش تقاضا در جهان وجود دارد؛ از این رو بحث ازدیاد برداشت و بهبود ضریب بازیافت از مخازن یکی از موثرترین راه ها برای کاهش شکاف تولید و تقاضاست. اغلب محققان بر این باورند که در مناطق نفت خیز جهان, بدون روش های ازدیاد برداشت تنها یک سوم کل نفت در جای موجود را می توان به صورت تجاری استخراج کرد. 80 درصد مخازن هیدروکربنی در مناطق نفت خیز جنوب کربناته است، تزریق گاز بهترین شیوه برای ازدیاد برداشت نفت از مخازن کربناته به شمار می رود و می توان از روش تزریق گاز یا از روش های پیچیده تری مثل تزریق مواد بیوشیمیایی، روش حرارتی در مخازن نفت سنگین و فوق سنگین، حفاری بین چاهی و کاربرد چاه افقی و چند شاخه ای، حفاری زیر تعادلی و استفاده از فناوری های جدید توسط لرزه نگاری چهار بعدی استفاده کرد. هزینه لرزه نگاری 4 بعدی 1 تا 2 دلار در هر بشکه تخمین زده شده است. اگر چه کاهش ریسک تولید از مخزن و افزایش برداشت 20 تا 30 درصدی که گفته می شود با استفاده از این فناوری حاصل می شود. در این مقاله به بررسی شرایط مخازن نفتی جنوب ایران پرداخته شده که بهینه روشی جهت ازدیاد برداشت انتخاب شود که هم از راندمان بالایی برخوردار باشد و هم از نظر اقتصادی به صرفه باشد. یوسف امرایی67 (بحث) ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۱۴ (UTC)پاسخ