Typha laxmannii hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Typhaceae.
Descrizzione
Typha laxmannii hè una spezia di pianta acquatica appartinendu à a famiglia di e Typhaceae. Si distingue da i so grandi piccioli ritti, pudendu aghjunghje sinu à 2 metri d'altezza. E casce sò longhe è strette, furmendu una rusetta à a basa di a pianta. I fiori sò ragruppati in spighe cilindrichi, di culore brunicciu, è sò circundate da un gutuppone di brattee. I frutti sò achenii, di piccula taglia, chì sò spergugliati da u ventu.
Ripartizione
Typha laxmannii hè originaria d'Europa è d'Asia, è hè largamente sparta in e rigione timperate di u globu. Omu a trova per u più in e zone umite, tale i paduli, i stagni è e sponde di i corsi d'acqua. Hè capace à adattà si à una grande varietà di cundizione ambientale, ciò chì spiega a so prisenza in numerosi paesi.
Typha laxmannii hè prisente in Corsica.[1]
Biolugia
'Ssa pianta hè una spezia vivace, chì si riproduce per u più in via vegetativa. Forma rizomi suttarranii chì li permettenu di culunizà prestu vaste stese. A fiuritura hà locu d'istate, è i fiori sò inamacati da u ventu. L'achenii, una volta spergugliati, ponu germinà è dà nascita à nuvelle piante. Typha laxmannii ghjoca un rollu impurtante in l'ecusistemi acquatichi furniscendu un ambiente è un cibu per numerose spezie animale.
Tassonumia
Typha laxmannii hè ancu cunnisciuta sottu u nome di Typha angustifolia subsp. laxmannii. Hè stata discritta per a prima volta da u botanistu svedese Carl Peter Thunberg in u 1784. Sinonimi di 'ssa spezia cumprendenu Typha angustifolia var. laxmannii è Typha laxmannii var. angustifolia.
Cunsirvazione
Typha laxmannii ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè capace à adattà si à sfarenti tipi d'ambienti è hè à spessu cunsiderata cum'è una pianta invadente in certe rigione. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale, per causa di l'urbanisazione è di l'inguinamentu, pò avè un impattu negativu annantu à a so pupulazione. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone umite induv'si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.
Riferimenti
- Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
Note
- ↑ Jeanmonod & Gamisans (2013).
Altri prugetti