La carrera foi ganada pol belgaPhilippe Thys, que completó la carrera a una velocidá media de 26,715 km / h.
Thys basó la victoria na sesta etapa, con final en Bagnères-de-Luchon, nel que Eugène Christophe rompió'l cuadru de la bicicleta y perdió delles hores en tener que reparala él mesmu. Na última etapa Thys pesar de tener problemes mecánicos, pudo solucionar el problema con ayuda, lo que-y supunxo una penalización de 10 minutos, que nun afectalo na clasificación final.
Mientres la carrera l'equipu Peugeot amosó una gran superioridá, inclusive teniendo en cuenta que'l restu d'equipos xunir pa intentar batelos. A la fin, trés corredores del equipu algamen los trés primeres posiciones nel podiu.
Ente 1905 y 1912 la clasificación xeneral calcular por puntos, pero en 1913 volvió calculase como na edición de 1903, cuando foi calculada a partir de la suma de los tiempos de les distintes etapes. A partir d'esta edición nun se modificó la forma de calcular la xeneral.
Cambeos al respective de la edición anterior
En 1905 la organización del Tour decidiera camudar el sistema de clasificación, pasando d'una clasificación por tiempu a una clasificación por puntos, p'asina intentar amenorgar el fraude que se produxera ente los cuatro primeros clasificaos de la edición de 1904 y qu'obligó a descalificalos. Nel Tour de 1912 esti sistema de clasificación xugara en contra de les aspiraciones d'Eugène Christophe, que lideraría la carrera hasta la última etapa, cuando dexó la escapada d'un grupu nel qu'había'l líder pa nun tener nenguna posibilidá de recuperar los puntos que tenía en contra.[2] A resultes d'ello, la organización decidió modificar el sistema de clasificación, pasando a tener en cuenta los tiempos llograos per cada ciclista al rematar les distintes etapes, siendo'l vencedor el ciclista que menos tiempu realizaba al terminar la carrera.
Per primer vegada na historia del Tour el percorríu de la carrera facer nel sentíu contrariu a les manes del reló, pasando primeru pelos Pirineos y darréu pelos Alpes.
Per segunda vegada'l Tour saldría del estáu francés, una y bones la oncena etapa terminaría en Xinebra (Suiza). N'años anteriores la carrera llegara hasta Metz, territoriu reclamáu por Francia, pero naquellos años baxu dominiu alemán.
Nesta edición toma parte'l primer ciclista africanu, el tunecín Ali Neffati. Neffati fuera afayáu pol organizador del Tour Henri Desgrange, y darréu foi chofer del diariu L'Auto, el diariu qu'entamaba'l Tour de Francia.[5]
Desenvolvimientu de la carrera
Nes primeres etapes nun hubo enforma movimientu ente los principales favoritos de la clasificación xeneral, una y bones la mayoría preferíen aforrar fuercies de cara a los Pirineos.[6] La primer etapa foi ganada pol italianu Giovanni Micheletto al sprint, siendo ésti'l primera líder de la carrera. Micheletto nun formó parte del grupu de cabeza na segunda etapa por culpa d'una pinchada nos últimos quilómetros,[7]
lo que supunxo un cambéu de líder y qu'hasta cuatro ciclistes, qu'habíen llegáu xuntos nos dos etapes apostaes, compartieren el lideralgu.[8]
Mientres la tercer etapa destaquen los abandonos de Charles Crupelandt, Maurice Brocco, Giovanni Micheletto, primer líder d'esta edición, y sobremanera Octave Lapize, vencedor de la edición de 1910, que consideraba que taba ganando pocu dineru.[9] L'abandonu de Lapize portó la retirada de los sos compañeros d'equipu na cuarta etapa, la más llarga de la edición con 470 km, ente Brest y La Rochelle, la que s'apostó con bicicletes de piñón fixu, lo qu'entá la endurecer más.
Tratando d'evitar les llegaes masives la organización decidió que na quinta etapa los ciclistes entamaos n'equipos tomaríen la salida 15 minutos primero que los que corríen como isolés. Esto espoleó a los isolés y finalmente trés d'estos ciclistes ocuparon les primeres places de la etapa, siendo'l vencedor Henri van Lerberghe.[10]
La etapa clave d'esta edición foi la sesta, con final en Bagnères-de-Luchon, y el pasu polos difíciles puertos del Col d'Aubisque, el Tourmalet, l'Aspin y el Peyresourde. Al empezar la etapa Odile Defraye lideraba la carrera con cinco minutos sobre Christophe. Defraye llueu pierde contautu col restu de favoritos, ente los qu'hai Christophe, que pasa en primer posición pol Col d'Aubisque. Con él caltiénense Thys, Buysse, Garrigou, Engel, Spiessens y Rossius. Na ascensión al Tourmalet, Thys y Christophe tomen la iniciativa, dexando tras el restu de corredores. Simultáneamente el líder de la carrera, Odile Defraye, abandona por una avería mecánica y tener engafáu'l ximielgu de la pierna derecha. Esto dexaba'l lideralgu en manes de Cristophe, que coronó tres Thys el Tourmalet, pero nel descensu rompió la forqueta de la bicicleta. Les normes del momentu torgaben camudar de bicicleta y obligaben a los ciclistes a faer ellos mesmos los arreglos. Christophe tuvo que baxar andando 14 km hasta Sainte-Marie-de-Riolen, onde un ferreru venció-y la forxa por que reparara la bicicleta, siempres so la sollerte mirada d'un comisariu de la carrera. Nesti arreglu perdió tres hores y cincuenta minuto y toles opciones a victoria final.[11]
Thys ganó la etapa con casi 18 minutos sobre Buysse y media hora sobre Garrigou, pasando a ser el nuevu líder de la carrera. El lideralgu pero foi efímeru, yá que na séptima etapa, con final en Perpiñán, el pasu polos pescuezos de Portet de Aspet, Port y del Col de Puymorens y apostada so unes condiciones meteorolóxiques bien adverses Buysse ganó la etapa y consiguió el lideralgu.
Buysse perdió'l lideralgu na novena etapa, cuando una cayida provocó-y la frayatu del manillar que-y obligó a faer a cuerpu 16 km hasta Cannes, onde pudo iguar. Esto supúnxo-y perder cerca de tres hores y media y toa posibilidá de victoria na xeneral. La etapa foi ganada por Firmin Lambot, que llegó en solitariu a Niza, mientres el lideralgu volvió a manes de Thys.[12]
A partir d'esti puntu la carrera centrar nel duelu ente Thys y Petit-Breton. Na décima etapa, col pasu pol Col d'Allos, dambos fueron escapaos mientres bona parte de la etapa, pero finalmente fueron superaos por François Faber y Garrigou, mientres na oncena, col pasu pol Galibier, Buysse foi'l vencedor, siguíu a pocos minutos pa Thys y Petit-Breton. Buysse tamién ganó la docena etapa, mientres Faber foi'l vencedor de la decimotercer. En dambes etapes Petit-Breton consiguió amenorgar les diferencies al respective de Thys, pasando a ser el segundu de la xeneral.[13]
Na decimocuarta etapa Petit-Breton sufrió una cayida que-y obligó a abandonar, mientres Thys vio como se-y rompía la forqueta de la bicicleta y tenía que faer 3 km a cuerpu hasta Lille, onde foi ayudáu a iguar. Esto supúnxo-y una penalización de 10 minutos y que caltuviera'l lideralgu por namái 8 '37 "respectu Gustave Garrigou. Na última etapa, ganada nuevamente por Buysse, nun se producieron cambeos significativos y Thys consiguió la victoria final .
Si la clasificación fixérase por puntos, como nes ediciones precedentes, el vencedor final sería Garrigou con 45 puntos, siguíu por Buysse con 48 y Thys con 57.
El Tour empieza a coyer fervor popular. 200.000 parisinos averar a ver la última etapa, ente que 20.000 rexuntar nel Parque de los Príncipes, formando una auténtica guardia d'honor a los corredores, dende Poissy hasta l'accesu al parque.[14]
Los tiempos llograos per cada ciclista nes distintes etapes sumir pa completar la clasificación xeneral. El ciclista col menor tiempu acumuláu dempués de la última etapa yera'l ganador. De los 140 ciclistes que tomaron la salida namái la acabaron 25.
Camillo Bertarelli, clasificáu n'octava posición, ganó la categoría de los "isolés".[15]
La clasificación de los "isolés" calcular al igual que la clasificación xeneral, pero namái coles resultancies d'etapa llograos polos ciclistes que corríen nesta categoría.