Un pickup (del inglés pick-up, pickup truck) ye un tipu de camioneta emplegáu xeneralmente pal tresporte de mercancíes, y que tien na so parte trasera una zona de carga descubierta (denomada caxa, batea, carrocería, platón, cama o palancana), na cual pueden asitiase oxetos grandes. Polo xeneral, esta área ta arrodiada por una paré d'alredor de mediu metro d'altu; la parte posterior puede ablayase pa poder cargar y descargar. La plataforma de carga puede ser cubierta en dellos modelos con una lona o con una estructura de fibra de vidriu (llamada capota o carpa).
Según el mercáu, les pickups pueden variar según el so tamañu, configuración de cabina y área de carga, tracción, motor y xasis. N'América y Asia, la mayoría de les pickups tienen xasis de llargueros; les pickups estremar en compactes, medies y grandes según el llargu (5,00, 5,50 y 6,00 metros de llargu, aproximao). En Llatinoamérica y otres zones en desenvolvimientu esisten pickups entá más pequeñes, con xasis autoportante y basaes n'automóviles de turismu del segmentu B, d'unos 4,50 metros de llargu.
Historia
El primer montaxe de fábrica basar nel automóvil Ford modelu T, con una carrocería trasera modificada. Estrenar en 1925 y vendióse por 281 dólares d'Estaos Xuníos. Henry Ford considerar el «Ford modelu T Runabout», con carrocería pickup. Los 34.000 que se constrúin el primer añu carauterizar por una caxa de carga, puerta trasera regulable, cuatro furacos pa estaques y muelles traseros pa serviciu pesáu.[1]
el «modelu A» sustitúi al modelu T», introduciendo la primera pickup con cabina zarrada. Llucía innovaciones como un parabrís de vidriu de seguridá, elevalunas manuales y una tresmisión de tres velocidaes. Taba remanáu por un motor de cuatro cilindros de tan solo 40 caballos de potencia (30 kW).
En 1932, el motor Ford V8 culata plana (L-head) con 65 caballos de fuercia (48 kW) foi ufiertáu como una opción nel camión. En 1936, Ford yá produxera 3 millones de pickups, tomando la delantrera nes ventes de la industria.
En 1934, debutó n'Australia un vehículu conocíu como «ute», d'utilidá. Foi diseñáu por Lewis Bandt de Ford Australia.[2]
La primera pickup moderna (tal como la conoz na actualidá) foi diseñada pol fabricante d'automóviles Chevrolet.