Share to: share facebook share twitter share wa share telegram print page

The Wall Street Journal

The Wall Street Journal
Trust Your Decisions
TypeDaily newspaper
Owner(s)News Corp (via Dow Jones & Company)
PublisherAlmar Latour
Editor-in-chiefEmma Tucker
Deputy editorCharles Forelle
Managing editorLiz Harris
Opinion editorPaul A. Gigot
FoundedJuly 8, 1889;
134 years ago
CountryUnited States
  • 3,966,000 news subscribers
    • 3,406,000 digital-only
    • 560,000 print + digital
(as of June 2023)[1]
ISSN0099-9660 (print)
1042-9840 (web)
OCLC number781541372

The Wall Street Journal (WSJ), also referred to simply as the Journal, is an American business- and economic-focused international daily newspaper based in New York City.[2] The Journal is published six days a week by Dow Jones & Company, a division of News Corp. The newspaper is published in broadsheet format and online. The Journal has been printed continuously since its inception on July 8, 1889,[3] and is regarded as a newspaper of record, particularly in terms of business and financial news.[4][5][6] The newspaper has won 39 Pulitzer Prizes, the most recent in 2023.[7][8][9]

The Wall Street Journal is the second-largest newspaper in the United States by circulation, with a print circulation of around 560,000 and 3 million digital subscribers as of 2023.[1] The Journal publishes the luxury news and lifestyle magazine WSJ, which was originally launched as a quarterly but expanded to 12 issues in 2014. An online version was launched in 1995, which has been accessible only to subscribers since it began.[10] The editorial pages of the Journal are typically center-right in their positions,[11][12][13][14] while the newspaper itself maintains commitment to journalistic standards in its reporting.[11]

It has also produced several podcasts, including The Journal which it co-produces with Spotify.


Founding and 19th century

Front page of the first issue of The Wall Street Journal on July 8, 1889
U.S. President Ronald Reagan interviewed by The Wall Street Journal in the Oval Office in February 1985
Vladimir Putin with Wall Street Journal correspondent Karen Elliott House in 2002

The first products of Dow Jones & Company, the publisher of the Journal, were brief news bulletins, nicknamed flimsies, hand-delivered throughout the day to traders at the stock exchange in the early 1880s. They were later aggregated in a printed daily summary called the Customers' Afternoon Letter. Reporters Charles Dow, Edward Jones, and Charles Bergstresser converted this into The Wall Street Journal, which was published for the first time on July 8, 1889, and began delivery of the Dow Jones & Company News Service via telegraph.[15]

In 1896, the Dow Jones Industrial Average was launched. It was the first of several indices of stock and bond prices on the New York Stock Exchange. In 1899, the Journal's Review & Outlook column, which still runs today, appeared for the first time, initially written by Charles Dow.

20th century

Journalist Clarence Barron purchased control of the company for US$130,000 in 1902 (equivalent to $4,578,000 in 2023); circulation was then around 7,000 but climbed to 50,000 by the end of the 1920s. Barron and his predecessors were credited with creating an atmosphere of fearless, independent financial reporting—a novelty in the early days of business journalism. In 1921, Barron's, the United States's premier financial weekly, was founded.[16] Barron died in 1928, a year before Black Tuesday, the stock market crash that greatly affected the Great Depression in the United States. Barron's descendants, the Bancroft family, would continue to control the company until 2007.[16]

The Journal took its modern shape and prominence in the 1940s, a time of industrial expansion for the United States and its financial institutions in New York. Bernard Kilgore was named managing editor of the paper in 1941, and company CEO in 1945, eventually compiling a 25-year career as the head of the Journal. Kilgore was the architect of the paper's iconic front-page design, with its "What's News" digest, and its national distribution strategy, which brought the paper's circulation from 33,000 in 1941 to 1.1 million when Kilgore died in 1967. Under Kilgore, in 1947, the paper won its first Pulitzer Prize for William Henry Grimes's editorials.[16]

In 1967, Dow Jones Newswires began a major expansion outside of the United States ultimately placing its journalists in every major financial center in Europe, Asia, Latin America, Australia, and Africa. In 1970, Dow Jones bought the Ottaway newspaper chain, which at the time comprised nine dailies and three Sunday newspapers. Later, the name was changed to Dow Jones Local Media Group.[17]

The period from 1971 to 1997 brought about a series of launches, acquisitions, and joint ventures, including "Factiva", The Wall Street Journal Asia, The Wall Street Journal Europe, the website, Dow Jones Indexes, MarketWatch, and "WSJ Weekend Edition". In 2007, News Corp. acquired Dow Jones.[citation needed] WSJ., a luxury lifestyle magazine, was launched in 2008.[18]

A complement to the print newspaper, The Wall Street Journal Online, was launched in 1996 and has allowed access only by subscription from the beginning.[19] A weekly (later daily) crossword edited by Mike Shenk was introduced in 1998.[20]

21st century

In 2003, Dow Jones began to integrate reporting of the Journal's print and online subscribers together in Audit Bureau of Circulations statements.[21] In 2007, it was commonly believed to be the largest paid-subscription news site on the Web, with 980,000 paid subscribers.[16] Since then, digital subscription has risen to 1.3 million as of September 2018, falling to number two behind The New York Times with 3 million digital subscriptions.[22] In May 2008, an annual subscription to the digital edition of The Wall Street Journal cost $119 for those who do not have subscriptions to the print edition. By June 2013, the monthly cost for a subscription to the online edition was $22.99, or $275.88 annually, excluding introductory offers.[23] Digital subscription rates increased dramatically to $443.88 per year as its popularity increased over print, with first-time subscribers paying $187.20 per year.[24]

On November 30, 2004, Oasys Mobile and The Wall Street Journal released an app that would allow users to access content from The Wall Street Journal Online via their mobile phones.[25]

In September 2005, the Journal launched a weekend edition, delivered to all subscribers, which marked a return to Saturday publication after a lapse of some 50 years. The move was designed in part to attract more consumer advertising.[16]

In 2005, the Journal reported a readership profile of about 60 percent top management, an average income of $191,000, an average household net worth of $2.1 million, and an average age of 55.[26]

In 2007, the Journal launched a worldwide expansion of its website to include major foreign-language editions. The paper had also shown an interest in buying the rival Financial Times.[27]

Design changes

The nameplate is unique in having a period at the end.[28]

Front-page advertising in the Journal was re-introduced on September 5, 2006. This followed similar introductions in the European and Asian editions in late 2005.[29]

After presenting nearly identical front-page layouts for half a century – always six columns, with the day's top stories in the first and sixth columns, "What's News" digest in the second and third, the "A-hed" feature story in the fourth (with 'hed' being jargon for headline) and themed weekly reports in the fifth column[30] – the paper in 2007 decreased its broadsheet width from 15 to 12 inches while keeping the length at 2234 inches, to save newsprint costs. News design consultant Mario Garcia collaborated on the changes. Dow Jones said it would save US$18 million a year in newsprint costs across all The Wall Street Journal papers.[31] This move eliminated one column of print, pushing the "A-hed" out of its traditional location (though the paper now usually includes a quirky feature story on the right side of the front page, sandwiched among the lead stories).

The paper uses ink dot drawings called hedcuts, introduced in 1979 and originally created by Kevin Sprouls,[32] in addition to photographs, a method of illustration considered a consistent visual signature of the paper. the Journal still heavily employs the use of caricatures, including those by illustrator Ken Fallin, such as when Peggy Noonan memorialized then-recently deceased newsman Tim Russert.[33][34] The use of color photographs and graphics has become increasingly common in recent years with the addition of more "lifestyle" sections.

The daily was awarded by the Society for News Design World's Best Designed Newspaper award for 1994 and 1997.[35]

News Corporation and News Corp

On May 2, 2007, News Corporation made an unsolicited takeover bid for Dow Jones, offering US$60 a share for stock that had been selling for US$33 a share.[citation needed] The Bancroft family, which controlled more than 60% of the voting stock, at first rejected the offer, but later reconsidered its position.[36]

Three months later, on August 1, 2007, News Corporation and Dow Jones entered into a definitive merger agreement.[37] The US$5 billion sale added The Wall Street Journal to Rupert Murdoch's news empire, which already included Fox News Channel, Fox Business Network, London's The Times, the New York Post, and the Fox flagship station WNYW (Channel 5) and MyNetworkTV flagship WWOR (Channel 9).[38]

On December 13, 2007, shareholders representing more than 60 percent of Dow Jones's voting stock approved the company's acquisition by News Corporation.[39]

In an editorial page column, publisher L. Gordon Crovitz said the Bancrofts and News Corporation had agreed that the Journal's news and opinion sections would preserve their editorial independence from their new corporate parent.[40]

A special committee was established to oversee the paper's editorial integrity. When the managing editor Marcus Brauchli resigned on April 22, 2008, the committee said that News Corporation had violated its agreement by not notifying the committee earlier. However, Brauchli said he believed that new owners should appoint their own editor.[41]

A 2007 Journal article quoted charges that Murdoch had made and broken similar promises in the past. One large shareholder commented that Murdoch has long "expressed his personal, political and business biases through his newspapers and television stations". Former Times assistant editor Fred Emery remembers an incident when "Mr. Murdoch called him into his office in March 1982 and said he was considering firing Times editor Harold Evans. Mr. Emery says he reminded Mr. Murdoch of his promise that editors couldn't be fired without the independent directors' approval. 'God, you don't take all that seriously, do you?' Mr. Murdoch answered, according to Mr. Emery." Murdoch eventually forced out Evans.[42]

In 2011, The Guardian found evidence that the Journal had artificially inflated its European sales numbers, by paying Executive Learning Partnership for purchasing 16% of European sales. These inflated sales numbers then enabled the Journal to charge similarly inflated advertising rates, as the advertisers would think that they reached more readers than they actually did. In addition, the Journal agreed to run "articles" featuring Executive Learning Partnership, presented as news, but effectively advertising.[43] The case came to light after a Belgian Wall Street Journal employee, Gert Van Mol, informed Dow Jones CEO Les Hinton about the questionable practice.[44] As a result, the then Wall Street Journal Europe CEO and Publisher Andrew Langhoff was fired after it was found out he personally pressured journalists into covering one of the newspaper's business partners involved in the issue.[45][46] Since September 2011, all the online articles that resulted from the ethical wrongdoing carry a Wall Street Journal disclaimer informing the readers about the circumstances in which they were created.

The Journal, along with its parent Dow Jones & Company, was among the businesses News Corporation spun off in 2013 as the new News Corp.[47]

In November 2016, in an effort to cut costs, the Journal's editor-in-chief, Gerard Baker, announced layoffs of staff and consolidation of its print sections. The new "Business & Finance" section combined the former "Business & Tech" and "Money & Investing" sections. The new "Life & Arts" section took the place of "Personal Journal" and "Arena". In addition, the Journal's "Greater New York" coverage was reduced and moved to the main section of paper.[48] The section was shuttered on July 9, 2021.[49]

In an October 2018 Simmons Research survey of 38 news organizations, The Wall Street Journal was ranked the most trusted news organization by Americans. Joshua Benton of the Nieman Journalism Lab at Harvard University wrote that the paper's "combination of respected news pages and conservative editorial pages seem to be a magic formula for generating trust across the ideological spectrum."[50]

The Personal Journal section branding was brought back in July 2020.[51]

From 2019 through 2022, the Journal partnered with Facebook to provide content for the social-media site's "News Tab". Facebook paid the Journal in excess of $10 million during that period, terminating the relationship as part of a broader shift away from news content.[52]

On June 13, 2022, the Journal launched a product review website called Buy Side.[53] The website remains free and has a distinct team from the Journal newsroom.[53]

In February 2024, the Journal laid off about 20 employees, primarily economics reporters based in Washington, D.C. Moving forward, those beats will be covered by the newspaper's New York-based business team.[54] The next month the paper laid off another five people from its standards and ethics team.[55] In April, the paper laid off at least 11 people from its video and social media desks.[56] In May, the Journal cut six editorial staff positions from its Hong Kong bureau and another two reporter jobs in Singapore. Moving forward the paper will shift its focus in the region from Hong Kong to Singapore with new the creation of several new jobs at that bureau.[57] More staff were laid off a few weeks later amid further restructuring, including at least eight reporters.[58]

Recent milestones

  • WSJ Noted., a monthly digital magazine, launches on June 30, 2020, in a bid to attract younger readers.[59]
  • Reaches 3 million subscribers in May 2020[60]
  • WSJ Live became available on mobile devices in September 2011.[61]
  • WSJ Weekend, the weekend newspaper, expanded September 2010, with two new sections: "Off Duty" and "Review".[62][63]
  • "Greater New York", a stand-alone, full-color section dedicated to the New York metro area, ran from April 2010 until July 2021.[64][49]
  • The Wall Street Journal's San Francisco Bay Area Edition, which focuses on local news and events, launched on November 5, 2009, appearing locally each Thursday in the print Journal and every day online at[65]
  • WSJ Weekend, formerly called Saturday's Weekend Edition: September 2005.[66]
  • Launch of Today's Journal, which included both the addition of Personal Journal and color capacity to the Journal: April 2002.[67]
  • Launch of The Wall Street Journal Sunday: September 12, 1999. A four-page print supplement of original investing news, market reports and personal-finance advice that ran in the business sections of other U.S. newspapers. WSJ Sunday circulation peaked in 2005 with 84 newspapers reaching nearly 11 million homes. The publication ceased on February 7, 2015.[68]
  • Friday Journal, formerly called First Weekend Journal: March 20, 1998.[69]
  • launched in April 1996.[70]
  • First three-section Journal: October 1988.[69]
  • First two-section Journal: June 1980.[69]

Features and operations

Since 1980, the Journal has been published in multiple sections. At one time, the Journal's page count averaged as many as 96 pages an issue,[citation needed] but with the industry-wide decline in advertising, the Journal in 2009–10 more typically published about 50 to 60 pages per issue.

As of 2012, The Wall Street Journal had a global news staff of around 2,000 journalists in 85 news bureaus across 51 countries.[71][72] As of 2012, it had 26 printing plants.[71] Its Asia headquarters is in Hong Kong, but will move to Singapore after it stated it would do so in 2024.[73]

Regularly scheduled sections are:

  • Section One: Every day; corporate news, as well as political and economic reporting and the opinion pages
  • Marketplace: Monday through Friday; coverage of health, technology, media, and marketing industries (the second section was launched June 23, 1980)
  • Money and Investing: Every day; covers and analyzes international financial markets (the third section was launched October 3, 1988)
  • Personal Journal: Published Tuesday through Thursday; covers personal investments, careers and cultural pursuits (the section was introduced April 9, 2002)
  • Off Duty: Published Saturdays in WSJ Weekend; focuses on fashion, food, design, travel and gear/tech. The section was launched September 25, 2010.
  • Review: Published Saturdays in WSJ Weekend; focuses on essays, commentary, reviews and ideas. The section was launched September 25, 2010.
  • Mansion: Published Fridays, focuses on high-end real estate. The section was launched October 5, 2012.
  • WSJ Magazine: Launched in 2008 as a quarterly, this luxury magazine supplement distributed within the U.S., European and Asian editions of The Wall Street Journal grew to 12 issues per year in 2014.

In addition, several columnists contribute regular features to the Journal opinion page:

In addition to editorials and columns from the printed newspaper, carries two daily web-only opinion columns:

In addition to these regular opinion pieces, on Fridays the Journal publishes a religion-themed op-ed, titled "Houses of Worship", written by a different author each week. Authors range from the Dalai Lama to cardinals.


WSJ. is The Wall Street Journal's luxury lifestyle magazine. Its coverage spans art, fashion, entertainment, design, food, architecture, travel and more. Sarah Ball is Editor in Chief and Omblyne Pelier is Publisher.[75]

Launched as a quarterly in 2008, the magazine grew to 12 issues a year for 2014.[76] The magazine is inserted into the weekend U.S. edition of The Wall Street Journal and is available on and in the newspaper's iPad app.

Penélope Cruz, Carmelo Anthony, Woody Allen, Scarlett Johansson, Emilia Clarke, Daft Punk, and Gisele Bündchen have all been featured on the cover.

In 2012, the magazine launched its Innovator Awards program. An extension of the November Innovators issue, the awards ceremony, held in New York City at Museum of Modern Art, honors visionaries across the fields of design, fashion, architecture, humanitarianism, art and technology.

In 2013, Adweek named WSJ. the "Hottest Lifestyle Magazine of the Year" in its annual Hot List.[77]
Type of site
News and opinion
Available inEnglish
OwnerThe Wall Street Journal
Created byThe Wall Street Journal
Current statusRedirects to was a website featuring content from the editorial pages of The Wall Street Journal. It existed separately from the news content at until January 2008, when it was merged into the main website.[78] The editorials (titled "Review & Outlook") reflected The Journal's conservative political editorial line, as did its regular columnists, who included Peggy Noonan, John Fund, and Daniel Henninger.

WSJ Noted.

On June 30, 2020, the Journal launched WSJ Noted., a monthly digital "news and culture" magazine for subscribers aged 18–34 in a bid to attract a younger audience to the Journal. The magazine has a group of some 7,000 young adults who are invited to preview content, provide feedback, and join Q&As with Noted staff.[59]

Editorial board

The Wall Street Journal editorial board members oversee the Journal's editorial page, dictating the tone and direction of the newspaper's opinion section. The Wall Street Journal does not provide details on the exact duties of board members.

Every Saturday and Sunday, three editorial page writers and host Paul Gigot, editor of the editorial page, appear on Fox News Channel's Journal Editorial Report, where they discuss current issues with a variety of guests. As editors of the editorial page, Vermont C. Royster (served 1958–1971) and Robert Bartley (served 1972–2000) provided a conservative interpretation of the news on a daily basis.[79]

Contrasts have been noted between the Journal's news reporting and its editorial pages.[80] "While Journal reporters keep busy informing readers," wrote one reporter in 1982, "Journal editorial writers put forth views that often contradict the paper's best reporting and news analysis."[81] Two summaries published in 1995 by the progressive blog Fairness and Accuracy in Reporting, and in 1996 by the Columbia Journalism Review[82] criticized the Journal's editorial page for inaccuracy during the 1980s and 1990s. One reference work in 2011 described the editorial pages as "rigidly neoconservative" while noting that the news coverage "has enjoyed a sterling reputation among readers of all political stripes".[83]

In July 2020, more than 280 Journal journalists and Dow Jones staff members wrote a letter to new publisher Almar Latour to criticize the opinion pages' "lack of fact-checking and transparency, and its apparent disregard for evidence", adding that "opinion articles often make assertions that are contradicted by WSJ reporting."[84][85] The editorial board responded that its opinion pages "won't wilt under cancel-culture pressure" and that the objective of the editorial content is to be independent of the Journal's news content and offer alternative views to "the uniform progressive views that dominate nearly all of today's media."[86] The board's response did not address issues regarding fact-checking that had been raised in the letter.[87]

Editorial positions


During the Reagan administration, the newspaper's editorial page was particularly influential as the leading voice for supply-side economics. Under the editorship of Robert Bartley, it expounded at length on economic concepts such as the Laffer curve, and how a decrease in certain marginal tax rates and the capital gains tax could allegedly increase overall tax revenue by generating more economic activity.[88]

In the economic argument of exchange rate regimes (one of the most divisive issues among economists), the Journal has a tendency to support fixed exchange rates over floating exchange rates.[89]


Mark Rutte, prime minister of the Netherlands, being interviewed by The Journal in 2011

The Journal's editorial pages and columns, run separately from the news pages, have a conservative bent and are highly influential in establishment conservative circles.[90] Despite this, the Journal refrains from endorsing candidates and has not endorsed a candidate since 1928.[91]

The editorial board has long argued for a pro-business immigration policy.[92]

The Journal's editorial page was seen as critical of many aspects of Barack Obama's presidency. In particular, it has been a prominent critic of the Affordable Care Act legislation passed in 2010, and has featured many opinion columns attacking various aspects of the bill.[93] The Journal's editorial page has also criticized the Obama administration's energy policies and foreign policy.[94][95][96]

On October 25, 2017, the editorial board called for Special Counsel Robert Mueller to resign from the investigation into Russian interference in the 2016 United States elections and accused Hillary Clinton's 2016 presidential campaign of colluding with Russia.[97] In December 2017, the editorial board repeated its calls for Mueller's resignation.[98][99] The editorials by the editorial board caused fractures within The Wall Street Journal, as reporters say that the editorials undermine the paper's credibility.[98][99][100]

In October 2021, the Journal published a letter from former President Donald Trump in the Letters to the Editor section of the editorial pages. Other news sources described the contents of the letter as false and debunked claims about the 2020 presidential election.[101][102][103] The next day, the editorial board published their own critique of Trump's letter.[104]


The Journal editorial pages were described as a "forum for climate change denial" in 2011 due to columns that attacked climate scientists and accused them of engaging in fraud.[105][106] A 2011 study found that the Journal was alone among major American print news media in how, mainly in its editorial pages, it adopted a false balance that overplayed the uncertainty in climate science or denied anthropogenic climate change altogether.[107] That year, the Associated Press described the Journal's editorial pages as "a place friendly to climate change skeptics".[108] In 2013, the editorial board and other opinion writers vocally criticized President Obama's plan to address climate change, mostly without mentioning climate science.[109] A 2015 study found The Wall Street Journal was the newspaper that was least likely to present negative effects of global warming among several newspapers. It was also the most likely to present negative economic framing when discussing climate change mitigation policies, tending to take the stance that the cost of such policies generally outweighs their benefit.[107]

Climate Feedback, a fact-checking website on media coverage of climate science, determined that multiple opinion articles range between "low" and "very low" in terms of scientific credibility.[110][111] The Partnership for Responsible Growth stated in 2016 that 14% of the guest editorials on climate change presented the results of "mainstream climate science", while the majority did not. The Partnership also determined that none of the 201 editorials concerning climate change that were published in The Wall Street Journal since 1997 conceded that the burning of fossil fuels is the main cause of climate change.[112]

In the 1980s and 1990s, the Journal published numerous columns opposing and misrepresenting the scientific consensus on the harms of second-hand smoke,[113][114][115] acid rain, and ozone depletion,[116] in addition to public policy efforts to curb pesticides and asbestos.[117][118][119][120][121] The Journal later recognized that efforts to curb acid rain through cap-and-trade had been successful, a decade after the Clean Air Act Amendments.[122]

Political views

Its reporting has been described as "small-c conservatism".[80] Some of the Journal's former reporters[who?] say that the paper has adopted a more conservative tone since Rupert Murdoch's purchase.[123]

Bias in news pages

Pre-Murdoch ownership

The Journal's editors stress the independence and impartiality of their reporters.[40] According to CNN in 2007, the Journal's "newsroom staff has a reputation for non-partisan reporting."[124] Ben Smith of the New York Times described the Journal's news reporting as "small-c [conservative]", and noted that its readership leans further to the right than other major newspapers.[125]

In a 2004 study, Tim Groseclose and Jeffrey Milyo argue the Journal's news pages have a pro-liberal bias because they more often quote liberal think tanks. They calculated the ideological attitude of news reports in 20 media outlets by counting the frequency they cited particular think tanks and comparing that to the frequency that legislators cited the same think tanks. They found that the news reporting of the Journal was the most liberal (more liberal than NPR or The New York Times). The study did not factor in editorials.[126] Mark Liberman criticized the model used to calculate bias in the study and argued that the model unequally affected liberals and conservatives and that "the model starts with a very peculiar assumption about the relationship between political opinion and the choice of authorities to cite." The authors assume that "think tank ideology ... only matters to liberals."[127]

The company's planned and eventual acquisition by News Corp in 2007 led to significant media criticism and discussion about whether the news pages would exhibit a rightward slant under Rupert Murdoch.[128] An August 1, 2007, editorial responded to the questions by asserting that Murdoch intended to "maintain the values and integrity of the Journal".[129]

During Trump presidency

In 2016 and 2017, the Journal leadership under Baker came under fire from critics, both from the outside and from within the newsroom[who?], who viewed the paper's coverage of President Donald Trump as too timid.[130] Particularly controversial was the Journal's November 2016 front-page headline that repeated Trump's false claim that "millions of people" had voted illegally in the election, only noting that the statement was "without corroboration".[130]

Also controversial was a January 2017 note from Baker to Journal editors, directing them to avoid using the phrase "seven majority-Muslim countries" when writing about Trump's executive order on travel and immigration; Baker later sent a follow-up note "clarifying that there was 'no ban'" on the phrase, "but that the publication should 'always be careful that this term is not offered as the only description of the countries covered under the ban.'"[130]

At a town-hall-style meeting with Journal staff in February 2017, Baker defended the paper's coverage, saying that it was objective and protected the paper from being "dragged into the political process" through a dispute with the Trump administration.[130]

A 2018 survey conducted by Gallup and the Knight Foundation found that The Wall Street Journal was considered the third most-accurate and fourth most-unbiased news organization among the general public, tenth among Democrats, and second among Republicans.[131]

On February 19, 2020, China announced the revoking of the press credentials of three Wall Street Journal reporters based in Beijing. China accused the paper of failing to apologize for publishing articles that criticized China's efforts to fight the COVID-19 pandemic, and failing to investigate and punish those responsible.[132]

In June 2020, following the murder of George Floyd and subsequent protests, journalists at the Journal sent a letter to editor in chief Matt Murray demanding changes to the way the paper covers race, policing and finance. The reporters stated that they "frequently meet resistance when trying to reflect the accounts and voices of workers, residents or customers, with some editors voicing heightened skepticism of those sources' credibility compared with executives, government officials or other entities".[133]

Notable stories

The Journal has won 38 Pulitzer Prizes in its history. Staff journalists who led some of the newspaper's best-known coverage teams have later published books that summarized and extended their reporting.

1987: RJR Nabisco buyout

In 1987, a bidding war ensued between several financial firms for tobacco and food giant RJR Nabisco. Bryan Burrough and John Helyar documented the events in more than two dozen Journal articles. Burrough and Helyar later used these articles as the basis of a bestselling book, Barbarians at the Gate: The Fall of RJR Nabisco, which was turned into a film for HBO.[134]

1988: Insider trading

In the 1980s, then-Journal reporter James B. Stewart brought national attention to the illegal practice of insider trading. He was awarded the Pulitzer Prize in explanatory journalism in 1988, which he shared with Daniel Hertzberg,[135] who went on to serve as the paper's senior deputy managing editor before resigning in 2009. Stewart expanded on this theme in his 1991 book, Den of Thieves.[136]

1997: AIDS treatment

David Sanford, a Page One features editor who was infected with HIV in 1982 in a bathhouse, wrote a front-page personal account of how, with the assistance of improved treatments for HIV, he went from planning his death to planning his retirement.[137] He and six other reporters wrote about the new treatments, political and economic issues, and won the 1997 Pulitzer Prize for National Reporting about AIDS.[138]

2000: Enron

Jonathan Weil, a reporter at the Dallas bureau of The Wall Street Journal, is credited with first breaking the story of financial abuses at Enron in September 2000.[139] Rebecca Smith and John R. Emshwiller reported on the story regularly,[140] and wrote a book, 24 Days. In October 2021, the Journal released Bad Bets, a podcast that recounted the papers reporting on Enron.[141]

2001: 9/11

The Journal claims to have sent the first news report, on the Dow Jones wire, of a plane crashing into the World Trade Center on September 11, 2001.[142] Its headquarters, at One World Financial Center, was severely damaged by the collapse of the World Trade Center just across the street.[143] Top editors worried that they might miss publishing the first issue for the first time in the paper's 112-year history. They relocated to a makeshift office at an editor's home, while sending most of the staff to Dow Jones's South Brunswick Township, New Jersey, corporate campus, where the paper had established emergency editorial facilities soon after the 1993 World Trade Center bombing. The paper was on the stands the next day, albeit in scaled-down form. Perhaps the most compelling story in that day's edition was a first-hand account of the Twin Towers' collapse written by then-Foreign Editor John Bussey,[143] who holed up in a ninth-floor Journal office, literally in the shadow of the towers, from where he phoned in live reports to CNBC as the towers burned. He narrowly escaped serious injury when the first tower collapsed, shattering all the windows in the Journal's offices and filling them with dust and debris. The Journal won a 2002 Pulitzer Prize in Breaking News Reporting for that day's stories.[144]

The Journal subsequently conducted a worldwide investigation of the causes and significance of 9/11, using contacts it had developed while covering business in the Arab world. In Kabul, Afghanistan, a reporter from The Wall Street Journal bought a pair of looted computers that Al Qaeda leaders had used to plan assassinations, chemical and biological attacks, and mundane daily activities. The encrypted files were decrypted and translated.[145] It was during this coverage that terrorists kidnapped and killed Journal reporter Daniel Pearl.

2007: Stock option scandal

In 2007, the paper won the Pulitzer Prize for Public Service, with its iconic gold medal,[146] for exposing companies that illegally backdate stock options they awarded executives to increase their value.

2008: Bear Stearns fall

Kate Kelly wrote a three-part series that detailed events that led to the collapse of Bear Stearns.[147][148][149]

2010: McDonald's health care

A report[150] published on September 30, 2010, detailing allegations McDonald's had plans to drop health coverage for hourly employees drew criticism from McDonald's as well as the Obama administration. The Wall Street Journal reported the plan to drop coverage stemmed from new health care requirements under the Patient Protection and Affordable Care Act. McDonald's called the report "speculative and misleading", stating they had no plans to drop coverage.[151] The Wall Street Journal report and subsequent rebuttal received coverage from several other media outlets.[152][153][154]

2015: Malaysia Prime Minister Najib Razak and 1MDB

In 2015, a report[155] published by The Journal alleged that up to US$700 million was wired from 1MDB, a Malaysian state investment company, to the personal accounts of Malaysia Prime Minister Najib Razak at AmBank, the fifth largest lender in Malaysia. Razak responded by threatening to sue the New York-based newspaper. The Journal's reporting on the 1MDB scandal was a finalist for the 2016 Pulitzer Prize in international reporting.[156]

The report prompted some governmental agencies in Malaysia to conduct an investigation into the allegation. On July 28, 2020, Najib Razak was found guilty on seven charges in the 1MDB scandal. He was sentenced to 12 years in prison.[157]

2015–present: Theranos investigation

In 2015, a report written by the Journal's John Carreyrou alleged that blood testing company Theranos' technology was faulty and founder Elizabeth Holmes was misleading investors.[158][159][160] According to Vanity Fair, "a damning report published in The Wall Street Journal had alleged that the company was, in effect, a sham—that its vaunted core technology was actually faulty and that Theranos administered almost all of its blood tests using competitors' equipment."[159] The Journal has subsequently published several more reports questioning Theranos' and Holmes' credibility.[161][162] In May 2018, Carreyrou released a book about Theranos, Bad Blood, which met with critical success (and was compared to Stewart's Den of Thieves[163]). The following month, the U.S. Attorney for the Northern District of California announced the indictment of Holmes on wire fraud and conspiracy charges in relation to her role as CEO of Theranos.[164] Holmes was found guilty on four of the eleven original charges in January 2022.[165]

Rupert Murdoch—at the time a major investor in Theranos and owner of the Journal—lost approximately $100 million in his investments in Theranos.[166]

2018–present: Investigation into Stormy Daniels payment

On January 12, 2018, Michael Rothfeld and Joe Palazzolo reported in The Wall Street Journal that during the 2016 presidential campaign, then-candidate Donald Trump's personal lawyer, Michael Cohen coordinated a $130,000 payment to Stormy Daniels for her silence regarding an alleged affair. In subsequent reports, the method of payment and many other details were extensively covered. In April of that year, FBI agents stormed Cohen's home, seizing records related to the transaction.[167] On August 21, 2018, Cohen pleaded guilty to eight counts including campaign finance violations in connection with the Daniels payment.[168] The coverage earned the Journal the 2019 Pulitzer Prize for National Reporting.[169]

2021: Facebook company files leak

See also


  1. ^ a b "News Corporation 2023 the Annual Report on Form 10-K". U.S. Securities and Exchange Commission. August 15, 2023. Archived from the original on March 19, 2024. Retrieved April 27, 2024.
  2. ^ "Business & Finance News". The Wall Street Journal. Archived from the original on October 1, 2020. Retrieved October 1, 2020.
  3. ^ "The Wall Street Journal Strengthens Its International Editions; Repositions To Better Serve Global Business Leaders and Advertisers". Business Wire (Press release). May 8, 2005. Archived from the original on December 3, 2020. Retrieved September 29, 2020.
  4. ^ Caulfield, Mike (January 8, 2017), "National Newspapers of Record", Web Literacy for Student Fact-Checkers, Self-published, archived from the original on October 2, 2020, retrieved September 13, 2020
  5. ^ Doctor, Ken (December 3, 2015). "On The Washington Post and the 'newspaper of record' epithet". Politico Media. Archived from the original on October 4, 2022. Retrieved September 13, 2020.
  6. ^ "Newspaper Sources". GW Libraries. Archived from the original on October 25, 2020. Retrieved September 13, 2020.
  7. ^ " The Wall Street Journal". Archived from the original on December 9, 2022. Retrieved August 28, 2018.
  8. ^ "National Reporting". The Pulitzer Prizes. 2022. Archived from the original on April 26, 2017. Retrieved August 3, 2022. 2019 – Staff of The Wall Street Journal: For uncovering President Trump's secret payoffs to two women during his campaign who claimed to have had affairs with him, and the web of supporters who facilitated the transactions, triggering criminal inquiries and calls for impeachment.
  9. ^ "2023 Pulitzer Prizes Winners & Finalists". Archived from the original on May 11, 2023. Retrieved May 10, 2023.
  10. ^ "". Archived from the original on August 31, 2022. Retrieved August 31, 2022.
  11. ^ a b Yochai Benkler; Robert Faris; Hal Roberts (2018). Network Propaganda: Manipulation, Disinformation, and Radicalization in American Politics. Oxford University Press. pp. 353–354. ISBN 978-0-19-092364-8. Archived from the original on November 18, 2023. Retrieved October 30, 2023. One of our clearest and starkest findings is the near disappearance of center-right media. There is the Wall Street Journal, with its conservative editorial page but continued commitment to journalistic standards in its reporting; and to some extent The Hill plays a center-right role. Both sites appear in the center of the partisan landscape according to our data because readers on the right did not pay attention to these sites any more than readers on the left did.
  12. ^ Ember, Sydney (March 22, 2017). "Wall Street Journal Editorial Harshly Rebukes Trump". The New York Times. Archived from the original on March 22, 2017.
  13. ^ Bowden, John (January 11, 2019). "Wall Street Journal editorial: Conservatives 'could live to regret' Trump emergency declaration". The Hill. Archived from the original on May 20, 2023. Retrieved April 16, 2024.
  14. ^ Vernon, Pete (March 22, 2017). "Unpacking WSJ's 'watershed' Trump editorial". Columbia Journalism Review. ISSN 0010-194X. Archived from the original on June 21, 2017.
  15. ^ Dow Jones & Co. Inc., "Dow Jones History – The Late 1800s" Archived August 7, 2006, at the Wayback Machine, Retrieved July 25, 2013.
  16. ^ a b c d e Crossen, Cynthia. "It All Began in the Basement of a Candy Store Archived October 7, 2008, at the Wayback Machine", The Wall Street Journal (New York), p. B1, August 1, 2007.
  17. ^ "Dow Jones Local Media Group, Inc". Local Media Group. Archived from the original on April 12, 2022. Retrieved July 25, 2013.
  18. ^ Edgecliffe-Johnson, Andrew (September 3, 2008). "WSJ magazine targets upscale market". Financial Times. Archived from the original on September 29, 2011.
  19. ^ Stulberg, Ariel (May 23, 2017). "Testing news paywalls: Which are leaky, and which are airtight?". Columbia Journalism Review. Archived from the original on May 25, 2021. Retrieved November 26, 2017.
  20. ^ Kassel, Matthew (September 14, 2015). "Cruciverbalists Rejoice! The Wall Street Journal Adds a Daily Crossword Puzzle". Observer. Archived from the original on November 10, 2023. Retrieved November 9, 2023.
  21. ^ "The Wall Street Journal Announces New Integrated Print and Online Sales and Marketing Initiatives". Press release. November 3, 2003.
  22. ^ "NewsCorp sees higher profits as subscriptions rise". Archived from the original on April 13, 2019. Retrieved April 13, 2019.
  23. ^ "Subscribing to the Wall Street Journal". The Wall Street Journal. June 17, 2013. Archived from the original on November 14, 2013.
  24. ^ "The Wall Street Journal". Archived from the original on August 6, 2021. Retrieved August 6, 2021.
  25. ^ "Oasys Mobile, Inc. News Release". Phx.corporate. Archived from the original on November 28, 2008. Retrieved June 5, 2011.
  26. ^ Mitchell, Bill. "The Wall Street Journal Weekend Edition: Expectations, Surprises, Disappointments Archived August 16, 2006, at the Wayback Machine". Poynter Online, September 21, 2005.
  27. ^ Wray, Richard (February 1, 2007). "How the word on Wall Street will spread around the world". The Guardian. UK. Archived from the original on February 3, 2007. Retrieved February 3, 2007.
  28. ^ "Punctuation Nerds Stopped by Obama Slogan, 'Forward.'". The Wall Street Journal. July 31, 2012. Archived from the original on October 30, 2012. Retrieved October 30, 2012.
  29. ^ "Wall Street Journal Introduces New Front Page Advertising Opportunity Archived August 14, 2006, at the Wayback Machine". Press release, July 18, 2006. Retrieved August 19, 2006.
  30. ^ Guided Tour: Page One Archived January 1, 2009, at the Wayback Machine, accessed August 30, 2007.
  31. ^ Ahrens, Frank (October 12, 2005). "Wall Street Journal To Narrow Its Pages". The Washington Post. Archived from the original on July 24, 2008. Retrieved August 19, 2006.
  32. ^ "Picturing Business in America" Archived November 5, 2005, at the Wayback Machine, Smithsonian National Portrait Gallery, Retrieved August 19, 2006.
  33. ^ Noonan, Peggy (June 20, 2008). "Tim Russert WSJ drawing". The Wall Street Journal. Archived from the original on September 26, 2011. Retrieved June 5, 2011.
  34. ^ Caricaturist Captures the Corporate Market Archived September 24, 2009, at the Wayback Machine, Biz Bash Orlando, August 11, 2008.
  35. ^ "World's Best-Designed winners (2006)". Society for News Design. February 23, 2011. Archived from the original on August 11, 2017. Retrieved October 8, 2013.
  36. ^ Ellison, Sarah (2010). War at the Wall Street Journal: Inside the Struggle To Control an American Business Empire. Boston: Mariner Books. ISBN 9780547152431.
  37. ^ "Murdoch wins Control of Dow Jones". BBC News. August 1, 2007. Archived from the original on August 5, 2007. Retrieved August 1, 2007.
  38. ^ "Murdoch clinches deal for publisher of Journal". NBC News. August 1, 2007. Archived from the original on October 23, 2014. Retrieved August 9, 2007.
  39. ^ "News Corp Dow Jones Deal Done". September 11, 2008. Archived from the original on May 11, 2011. Retrieved June 5, 2011.
  40. ^ a b L. Gordon Crovitz, "A Report to Our Readers". The Wall Street Journal (New York), page A14, August 1, 2007.
  41. ^ Stecklow, Steve (April 30, 2008). "WSJ Editor's Resignation Is Criticized By Committee". The Wall Street Journal. Archived from the original on September 18, 2008. Retrieved September 27, 2008.
  42. ^ Steve Stecklow, Aaron O. Patrick, Martin Peers, and Andrew Higgins, "Calling the shots: In Murdoch's career, a hand in the news; his aggressive style can blur boundaries; 'Buck stops with me'", The Wall Street Journal, June 5, 2007. Archived December 13, 2007, at the Wayback Machine.
  43. ^ Davies, Nick (October 12, 2011). "Wall Street Journal circulation scam claims senior Murdoch executive". The Guardian. London. Archived from the original on November 14, 2013. Retrieved October 13, 2011.
  44. ^ "News Corp Ignored Wall Street Journal Circulation Inflation (Report)". The Hollywood Reporter. US. October 12, 2011. Archived from the original on April 11, 2012. Retrieved October 13, 2011.
  45. ^ Meyers, Steve (October 13, 2011). "WSJ Europe publisher resigns after reports he 'personally pressured' journalists into covering paper's business partner". US: Poynter Institute. Archived from the original on November 14, 2011. Retrieved October 13, 2011.
  46. ^ Sonne, Paul (October 12, 2011). "Publisher of WSJ Europe Resigns After Ethics Inquiry". The Wall Street Journal. London. Archived from the original on October 13, 2011. Retrieved October 13, 2011.
  47. ^ "The New News Corp Launches as Global Media and Information Services Company". News Corp. June 18, 2013. Archived from the original on April 21, 2024. Retrieved April 21, 2024.
  48. ^ "Wall Street Journal Begins Layoffs, Cuts Sections". Forbes. New York. November 2, 2016. Archived from the original on November 4, 2016. Retrieved November 2, 2016.
  49. ^ a b Robertson, Katie (June 17, 2021). "The Wall Street Journal will close its Greater New York section". The New York Times. Archived from the original on December 28, 2021. Retrieved July 29, 2021.
  50. ^ Benton, Joshua (October 5, 2018). "Here's how much Americans trust 38 major news organizations (hint: not all that much!)". Nieman Lab. Archived from the original on December 8, 2020. Retrieved July 24, 2022.
  51. ^ Roush, Chris (July 13, 2020). "WSJ is bringing back the print Personal Journal section". Talking Biz News. Archived from the original on July 15, 2020. Retrieved July 14, 2020.
  52. ^ Fischer, Sara (July 28, 2022). "Meta officially cuts funding for U.S. news publishers". Axios. Archived from the original on August 3, 2022. Retrieved August 4, 2022.
  53. ^ a b Fischer, Sara (June 11, 2022). "Exclusive: WSJ debuts new commerce site "Buy Side"". Axios. Archived from the original on June 29, 2022. Retrieved August 12, 2022.
  54. ^ Sommer, Will (February 2, 2024). "Wall Street Journal shakes up D.C. bureau with big layoffs". Washington Post. ISSN 0190-8286. Archived from the original on February 2, 2024. Retrieved February 2, 2024.
  55. ^ Roush, Chris (March 18, 2024). "WSJ lays off five on standards and ethics team". Talking Biz News. Archived from the original on March 18, 2024. Retrieved March 19, 2024.
  56. ^ Bolies, Corbin (April 10, 2024). "Wall Street Journal Has Yet Another Round of Layoffs". The Daily Beast. Archived from the original on April 21, 2024. Retrieved April 21, 2024.
  57. ^ Hale, Erin (May 3, 2024). "Wall Street Journal cuts Hong Kong staff, shifts focus to Singapore". Al Jazeera. Archived from the original on May 5, 2024. Retrieved May 5, 2024.
  58. ^ Folkenflik, David (May 30, 2024). "'Wall Street Journal' layoffs continue, despite lucrative AI deal and record profits". NPR. Archived from the original on May 31, 2024. Retrieved June 1, 2024.
  59. ^ a b Laura Hazard, Owen (June 30, 2020). "The Wall Street Journal aims for a younger audience with Noted, an Instagram-heavy news and culture magazine". Nieman Lab. Archived from the original on July 4, 2020. Retrieved July 14, 2020.
  60. ^ Roush, Chris (May 7, 2020). "News Corp CEO Thomson: WSJ reaches 3 million subscribers". Talking Biz News. Archived from the original on July 15, 2020. Retrieved July 14, 2020.
  61. ^ "Wall Street Journal Adds to Live Video Programming". The New York Times. September 13, 2011. Archived from the original on August 4, 2014.
  62. ^ Shafer, Jack (September 25, 2010). "Weekend update: The Wall Street Journal remakes its Saturday edition". Slate. Archived from the original on January 16, 2021. Retrieved September 13, 2020.
  63. ^ "Introducing Exchange From The Wall Street Journal". The Wall Street Journal. June 2, 2018. ISSN 0099-9660. Archived from the original on November 9, 2020. Retrieved September 13, 2020.
  64. ^ "Wall Street Journal Launches NY Section, Aiming To Compete With NY Times". Archived from the original on August 15, 2017.
  65. ^ "'Wall Street Journal' launches San Francisco edition". November 5, 2009. Archived from the original on November 26, 2020. Retrieved September 13, 2020.
  66. ^ "Journal to Start Weekend Edition Next September". The Wall Street Journal. September 16, 2004. ISSN 0099-9660. Archived from the original on November 23, 2020. Retrieved September 13, 2020.
  67. ^ Newswires, Dow Jones (May 13, 2003). "Dow Jones Ad Linage Remained Soft in April". The Wall Street Journal. ISSN 0099-9660. Archived from the original on January 6, 2021. Retrieved September 13, 2020.
  68. ^ "Goodbye From The WSJ Sunday". The Wall Street Journal. February 8, 2015. Archived from the original on October 11, 2018. Retrieved September 14, 2018.
  69. ^ a b c "The Wall Street Journal" (PDF). January 2012. Archived from the original (PDF) on November 23, 2020. Retrieved September 13, 2020.
  70. ^ "". Archived from the original on December 19, 2016.
  71. ^ a b "The Wall Street Journal" (PDF). Dow Jones & Company. January 2012. Archived from the original (PDF) on February 27, 2013. Retrieved July 25, 2013.
  72. ^ "Worldwide Bureaus". Dow Jones & Company. 2011. Archived from the original on August 20, 2011. Retrieved August 25, 2011.
  73. ^ "WSJ moves Asia headquarters from Hong Kong to Singapore". The Business Times. Singapore. May 3, 2024. Archived from the original on May 3, 2024. Retrieved May 3, 2024.
  74. ^ "Opinion, Editorials, Columns, Op-Ed, Letters to the Editor, Commentary". The Wall Street Journal. Archived from the original on June 4, 2004.
  75. ^ Hopkins, Kathryn (February 2, 2022). "WSJ.'s New Publisher". Yahoo News. Archived from the original on June 1, 2024. Retrieved August 3, 2022.
  76. ^ Nze, Chukky. "WSJ. Media Kit". The Wall Street Journal. Archived from the original on April 7, 2014.
  77. ^ "Check Out All of the Winners in the Print Category From This Year's Hot List". Adweek. December 3, 2013. Archived from the original on April 7, 2014.
  78. ^ "". The Wall Street Journal. January 10, 2008. p. A14. Archived from the original on May 23, 2020. Retrieved April 9, 2020.
  79. ^ Richard Vetter, "Wall Street Journal", in Bruce Frohnen, ed. American Conservatism (2006), pp. 898–99.
  80. ^ a b Smith, Ben (October 25, 2020). "Trump Had One Last Story to Sell. The Wall Street Journal Wouldn't Buy It". The New York Times. ISSN 0362-4331. Archived from the original on October 30, 2020. Retrieved October 31, 2020.
  81. ^ MacDougall, A. Kent (November 1, 1982). "Books: Taking Stock of Dow Jones". Columbia Journalism Review. pp. 59–63.
  82. ^ Naureckas, Jim; Rendall, Steve (September–October 1995). "20 Reasons Not to Trust the Journal Editorial Page". Extra!. Fairness and Accuracy in Reporting. Archived from the original on November 7, 2008.Lieberman, Trudy (July–August 1996). "Bartley's Believe It Or Not!". Columbia Journalism Review. Archived from the original on January 29, 2008.
  83. ^ Scribner, Todd; Chapman, Roger (2010). "The Wall Street Journal". In Chapman, Roger (ed.). Culture Wars: An Encyclopedia of Issues, Viewpoints, and Voices. M.E. Sharpe. p. 587. ISBN 978-0-7656-2250-1. Archived from the original on January 14, 2023. Retrieved August 3, 2022.
  84. ^ Trachtenberg, Jeffrey A. (July 22, 2020). "WSJ Journalists Ask Publisher for Clearer Distinction Between News and Opinion Content". The Wall Street Journal. Archived from the original on December 17, 2021. Retrieved July 22, 2020.
  85. ^ McLaughlin, Aidan (July 22, 2020). "WSJ Reporters Call Out Misinformation and 'Disregard For Evidence' From Paper's Opinion Section in Scathing Letter". Mediaite. Archived from the original on July 21, 2020. Retrieved July 22, 2020.
  86. ^ Editorial Board (July 23, 2020). "A Note to Readers These pages won't wilt under cancel-culture pressure". The Wall Street Journal. Archived from the original on December 17, 2021. Retrieved July 23, 2020.
  87. ^ Moreno, J. Edward (July 24, 2020). "WSJ editorial board calls employee concerns about opinion page 'cancel culture'". The Hill. Archived from the original on February 6, 2024. Retrieved April 16, 2024.
  88. ^ "Bartley, Longtime Journal Editor And Thinker on Right, Dies at 66". The Wall Street Journal. December 11, 2003. Archived from the original on November 1, 2020. Retrieved July 22, 2020.
  89. ^ McCallum, Bennett T. (2002). Wall Street Journal Position on Exchange Rates (Report). Bradley Policy Research Center. hdl:1802/510.
  90. ^ "Unpacking WSJ's 'watershed' Trump editorial". Columbia Journalism Review. Archived from the original on June 21, 2017. Retrieved January 1, 2019.
  91. ^ Trex, Ethan (October 23, 2008). "A Brief History of Newspaper Endorsements". Mental Floss. Archived from the original on December 4, 2019. Retrieved December 4, 2019.
  92. ^ Rutenberg, Jim (June 3, 2007). "The editorial page commonly publishes pieces by U.S. and world leaders in academia, business, government and politics". The New York Times. Archived from the original on May 13, 2011. Retrieved June 5, 2011.
  93. ^ Wagner, Michael W., and Timothy P. Collins. "Does Ownership Matter? The case of Rupert Murdoch's purchase of the Wall Street Journal". Journalism Practice (2014) 8#6 pp: 1–14. online Archived October 11, 2018, at the Wayback Machine
  94. ^ "Big Solar's Subsidy Bubble". The Wall Street Journal. August 30, 2015. Archived from the original on April 2, 2017.
  95. ^ "Obama's Tide of War". The Wall Street Journal. October 19, 2016. Archived from the original on April 2, 2017. Retrieved April 24, 2017.
  96. ^ "Obama's Iran Missile War". The Wall Street Journal. October 13, 2016. Archived from the original on April 2, 2017. Retrieved April 24, 2017.
  97. ^ "Democrats, Russians and the FBI". The Wall Street Journal. October 25, 2017. Archived from the original on January 10, 2022. Retrieved October 30, 2017.
  98. ^ a b "Wall Street Journal editorial board calls on special counsel Robert Mueller to resign again". Business Insider. Archived from the original on July 24, 2018. Retrieved July 24, 2018.
  99. ^ a b Frej, Willa (December 5, 2017). "Wall Street Journal Editorial Board Goes To Bat Against FBI And Robert Mueller For Trump". HuffPost. Archived from the original on July 26, 2018. Retrieved July 24, 2018.
  100. ^ Pompeo, Joe. ""A Different Level of Crazy": Inside The Wall Street Journal's Civil War". The Hive. Archived from the original on January 19, 2021. Retrieved July 24, 2018.
  101. ^ Oliver Darcy (October 28, 2021). "Rupert Murdoch is letting his media empire spread January 6 and election conspiracy theories". CNN. Archived from the original on November 1, 2021. Retrieved October 28, 2021.
  102. ^ "Wall Street Journal criticized for Trump letter pushing election lie". The Guardian. October 28, 2021. Archived from the original on July 26, 2022. Retrieved October 28, 2021.
  103. ^ Saul, Derek. "Wall Street Journal Hit For Publishing Letter From Trump With Litany Of Election Fraud Claims". Forbes. Archived from the original on November 29, 2021. Retrieved October 28, 2021.
  104. ^ "The Facts on Trump's Fraud Letter". The Wall Street Journal. October 28, 2021. Archived from the original on October 29, 2021. Retrieved April 24, 2023.
  105. ^ Multiple sources:
  106. ^ Dryzek, John S; Norgaard, Richard B; Schlosberg, David, eds. (August 18, 2011). The Oxford Handbook of Climate Change and Society. Oxford University Press. p. 125. doi:10.1093/oxfordhb/9780199566600.001.0001. ISBN 978-0-19-173527-1. Archived from the original on June 27, 2022. Retrieved November 24, 2021.
  107. ^ a b Feldman, Lauren; Hart, P. Sol; Milosevic, Tijana (May 2017). "Polarizing news? Representations of threat and efficacy in leading US newspapers' coverage of climate change". Public Understanding of Science. 26 (4): 481–497. doi:10.1177/0963662515595348. hdl:10852/59799. ISSN 0963-6625. PMID 26229010. S2CID 32171406. Archived from the original on April 12, 2022. Retrieved August 4, 2022.
  108. ^ Borenstein, Seth (October 30, 2011). "Skeptic's own study finds climate change real, but says scientists should be more critical". Associated Press. Archived from the original on August 6, 2022. Retrieved August 3, 2022.
  109. ^ Corneliussen, Steven T. (July 8, 2013). "Wall Street Journal opinion writers target President Obama's climate plan". Physics Today. doi:10.1063/PT.4.2500. Archived from the original on August 3, 2022. Retrieved August 3, 2022.
  110. ^ "The Wall Street Journal articles analyzed". Climate Feedback. Archived from the original on April 4, 2019. Retrieved December 28, 2018.
  111. ^ "Wall Street Journal article repeats multiple incorrect and misleading claims made in Steven Koonin's new book 'Unsettled'". Climate Feedback. May 3, 2021. Archived from the original on May 7, 2021. Retrieved May 6, 2021.
  112. ^ "Wall Street Journal accepts environmentalist ad but charges extra". The Washington Post. June 14, 2016. Archived from the original on June 15, 2016. Retrieved June 17, 2016.
  113. ^ Bayer, Ronald; Colgrove, James (2002). "Science, Politics, and Ideology in the Campaign Against Environmental Tobacco Smoke". American Journal of Public Health. 92 (6): 949–954. doi:10.2105/AJPH.92.6.949. ISSN 0090-0036. PMC 1447493. PMID 12036788.
  114. ^ Lerbinger, Otto (August 15, 2006). Corporate Public Affairs: Interacting With Interest Groups, Media, and Government. Routledge. p. 161. ISBN 978-1-135-59999-7.
  115. ^ Rosenstock, Linda; Lee, Lore Jackson (January 2002). "Attacks on Science: The Risks to Evidence-Based Policy". American Journal of Public Health. 92 (1): 14–18. doi:10.2105/AJPH.92.1.14. ISSN 0090-0036. PMC 1447376. PMID 11772749.
  116. ^ Taubes, Gary (June 11, 1993). "The Ozone Backlash". Science. 260 (5114): 1580–1583. Bibcode:1993Sci...260.1580T. doi:10.1126/science.260.5114.1580. PMID 17810191. Archived from the original on November 23, 2021. Retrieved November 23, 2021.
  117. ^ Oreskes, Naomi; Conway, Erik M. (2010). Merchants of Doubt: How a Handful of Scientists Obscured the Truth on Issues from Tobacco Smoke to Global Warming. Bloomsbury. pp. 94, 126, 135, 146, 208–213. ISBN 9781608192939.
  118. ^ Fleischer, Doris Z. (August 1993). "Silent Spring: Personal Synthesis of Two Cultures". Bulletin of Science, Technology & Society. 13 (4): 200–202. doi:10.1177/027046769301300403. ISSN 0270-4676. S2CID 144455619.
  119. ^ Fagin, Dan; Lavelle, Marianne (1999). Toxic Deception (2nd ed.). Monroe, Me.: Common Courage Press. pp. vii–viii. ISBN 1-56751-163-5. OCLC 40776758.
  120. ^ Page, Benjamin I. (July 1, 1995). "Speedy deliberation: Rejecting "1960s programs" as causes of the Los Angeles riots". Political Communication. 12 (3): 245–261. doi:10.1080/10584609.1995.9963072. ISSN 1058-4609. Archived from the original on January 14, 2023. Retrieved August 3, 2022.
  121. ^ McCulloch, Jock; Tweedale, Geoffrey (July 24, 2008). Defending the Indefensible: The Global Asbestos Industry and Its Fight for Survival. Oxford University Press. p. 183. ISBN 978-0-19-953485-2.
  122. ^ "The Wall Street Journal: Dismissing Environmental Threats Since 1976". Media Matters for America. August 1, 2012. Archived from the original on January 2, 2019. Retrieved January 1, 2019.
  123. ^ Carr, David (December 13, 2009). "The Media Equation: Under Murdoch, Tilting Rightward at The Journal". The New York Times. Archived from the original on February 23, 2017.
  124. ^ La Monica, Paul R. (August 1, 2007). "News Corp.-Dow Jones finally a done deal". CNN Money. Archived from the original on November 26, 2018. Retrieved January 1, 2019.
  125. ^ Smith, Ben (October 25, 2020). "Trump Had One Last Story to Sell. The Wall Street Journal Wouldn't Buy It". The New York Times. ISSN 0362-4331. Archived from the original on October 25, 2020. Retrieved October 26, 2020.
  126. ^ Groseclose, T.; Milyo, J. (2005). "A Measure of Media Bias". The Quarterly Journal of Economics. 120 (4): 1191. doi:10.1162/003355305775097542. S2CID 54066953.
  127. ^ Liberman, Mark (December 22, 2005). "Linguistics, Politics, Mathematics". Language Log. Archived from the original on September 10, 2006. Retrieved November 6, 2006.
  128. ^ Shafer, Jack (May 7, 2007). "The Murdoch Street Journal". Slate. Archived from the original on September 18, 2008. Retrieved September 7, 2008.
  129. ^ "A New Owner". The Wall Street Journal. August 1, 2007. Archived from the original on June 25, 2009. Retrieved September 7, 2008.
  130. ^ a b c d Ember, Sydney (February 13, 2017). "Top Wall Street Journal Editor Defends Trump Coverage". The New York Times. Archived from the original on February 13, 2017. Retrieved July 14, 2020.
  131. ^ Gallup; Knight Foundation (June 20, 2018). "Perceived accuracy and bias in the news media". Archived from the original on November 23, 2021. Retrieved November 23, 2021.
  132. ^ Wen, Xin. "China revokes the press credentials of three Wall Street Journal reporters based in Beijing". Xinhua News. Archived from the original on October 4, 2020. Retrieved October 3, 2020.
  133. ^ Tracy, Marc (July 10, 2020). "Wall Street Journal Staff Members Push for Big Changes in News Coverage". The New York Times. Archived from the original on July 11, 2020. Retrieved July 14, 2020.
  134. ^ Barbarians at the Gate at IMDb Edit this at Wikidata
  135. ^ "The Pulitzer Prizes". Archived from the original on September 25, 2006.
  136. ^ "Den of Thieves". Kirkus Reviews. September 1, 1991. Archived from the original on August 3, 2022. Retrieved August 3, 2022.
  137. ^ Sanford, David. "Back to the Future: One Man's AIDS Tale Shows How Quickly Epidemic Has Turned Archived June 30, 2007, at the Wayback Machine". The Wall Street Journal (New York), November 8, 1997.
  138. ^ Pulitzer Prize Winners: 1997 – National Reporting, retrieved August 8, 2007. Archived July 11, 2007, at the Wayback Machine
  139. ^ Gladwell, Malcolm. "Open Secrets Archived September 29, 2007, at the Wayback Machine". The New Yorker, January 8, 2007.
  140. ^ Enron CFO's Partnership Had Millions in Profit Archived August 23, 2006, at the Wayback Machine, The Wall Street Journal (New York), October 19, 2001. Retrieved August 19, 2006. (PDF).
  141. ^ "Introducing: Bad Bets – Bad Bets – WSJ Podcasts". The Wall Street Journal. Archived from the original on December 7, 2021. Retrieved December 7, 2021.
  142. ^ "Raymond Snoddy on Media: Logic says WSJ is safe with Murdoch". June 6, 2007. Archived from the original on December 22, 2012. Retrieved June 5, 2011.
  143. ^ a b Bussey, John. "The Eye of the Storm: One Journey Through Desperation and Chaos Archived May 11, 2011, at the Wayback Machine". The Wall Street Journal, page A1, September 12, 2001. Retrieved August 8, 2007.
  144. ^ "The Pulitzer Prizes – Works". Archived from the original on December 30, 2010.
  145. ^ Cullison, Alan, and Andrew Higgins. "Forgotten Computer Reveals Thinking Behind Four Years of Al Qaeda Doings". The Wall Street Journal (New York), December 31, 2001.
  146. ^ "The Pulitzer Prizes – The Medal". The Pulitzer Prizes. Archived from the original on October 27, 2013. Retrieved October 29, 2013.
  147. ^ Kelly, Kate (May 27, 2008). "Lost Opportunities Haunt Final Days of Bear Stearns". The Wall Street Journal. Archived from the original on August 1, 2019. Retrieved August 1, 2019.
  148. ^ Kelly, Kate (May 28, 2008). "Fear, Rumors Touched Off Fatal Run on Bear Stearns". The Wall Street Journal. Archived from the original on August 1, 2019. Retrieved August 1, 2019.
  149. ^ Kelly, Kate (May 29, 2008). "Bear Stearns Neared Collapse Twice in Frenzied Last Days". The Wall Street Journal. Archived from the original on August 1, 2019. Retrieved August 1, 2019.
  150. ^ Ademy, Janet (September 30, 2010). "McDonald's May Drop Health Plan". The Wall Street Journal. Archived from the original on October 4, 2010. Retrieved September 30, 2010.
  151. ^ Arnall, Daniel (September 30, 2010). "McDonald's Fights Back Against Report It Will Drop Health Care Plan". ABC News. Archived from the original on October 2, 2010. Retrieved September 30, 2010.
  152. ^ Fulton, April (September 30, 2010). "McDonald's threatens to cut skimpy health plans". National Public Radio. Archived from the original on October 1, 2010. Retrieved September 30, 2010.
  153. ^ Pequent, Julian (September 30, 2010). "Health secretary says McDonald's not dropping health plans". The Hill. Archived from the original on October 3, 2010. Retrieved September 30, 2010.
  154. ^ Weisenthal, Joe (September 30, 2010). "The WSJ's Demonization Of Obamacare Hits New Low With Article On McDonald's Dropping Coverage". Business Insider. Archived from the original on October 2, 2010. Retrieved September 30, 2010.
  155. ^ Ng, Jason (July 7, 2015). "Malaysia Orders Freeze of Accounts Tied to Probe of Alleged Transfers to Prime Minister Najib". The Wall Street Journal. Archived from the original on April 23, 2017.
  156. ^ "Finalist: Tom Wright, Bradley Hope, Simon Clark, Mia Lamar and James Hookway of The Wall Street Journal". The Pulitzer Prizes. Archived from the original on July 11, 2022. Retrieved August 3, 2022.
  157. ^ "Najib Razak: Malaysian ex-PM gets 12-year jail term in 1MDB corruption trial". BBC News. July 28, 2020. Archived from the original on July 28, 2020. Retrieved September 15, 2020.
  158. ^ Carreyrou, John (October 16, 2015). "Hot Startup Theranos Has Struggled With Its Blood-Test Technology". The Wall Street Journal. ISSN 0099-9660. Archived from the original on April 21, 2017. Retrieved April 22, 2017.
  159. ^ a b Bilton, Nick. "Exclusive: How Elizabeth Holmes's House of Cards Came Tumbling Down". The Hive. Archived from the original on April 10, 2017. Retrieved April 22, 2017.
  160. ^ "Are The Wall Street Journal's Allegations About Theranos True". Fortune. Archived from the original on January 11, 2017. Retrieved April 22, 2017.
  161. ^ Weaver, Christopher; Carreyrou, John (January 18, 2017). "Second Theranos Lab Failed U.S. Inspection". The Wall Street Journal. ISSN 0099-9660. Archived from the original on April 21, 2017. Retrieved April 22, 2017.
  162. ^ Weaver, Christopher (April 22, 2017). "Theranos Secretly Bought Outside Lab Gear, Ran Fake Tests: Court Filings". The Wall Street Journal. ISSN 0099-9660. Archived from the original on April 21, 2017. Retrieved April 22, 2017.
  163. ^ Harry, Charles (June 15, 2018). "Bad Blood: Secrets and Lies in a Silicon Valley Startup". Library Journal. 143 (11): 78–83.
  164. ^ O'Brien, Sarah Ashley (June 15, 2018). "Elizabeth Holmes indicted on wire fraud charges, steps down from Theranos". CNN. Archived from the original on February 8, 2021. Retrieved June 15, 2018.
  165. ^ Griffith, Erin; Woo, Erin (January 4, 2022). "Elizabeth Holmes Found Guilty of Four Charges of Fraud". The New York Times. Archived from the original on January 4, 2022. Retrieved January 4, 2022.
  166. ^ "Rupert Murdoch set to lose $100m Theranos investment e". The Guardian. November 29, 2016. Retrieved April 14, 2019.
  167. ^ "Timeline of the Donald Trump-Stormy Daniels Saga". The Wall Street Journal. May 3, 2018. Archived from the original on April 8, 2019. Retrieved April 8, 2019.
  168. ^ Mangan, Dan (December 12, 2018). "Trump's ex-lawyer and fixer Michael Cohen sentenced to 3 years in prison after admitting 'blind loyalty' led him to cover up president's 'dirty deeds'". CNBC. Archived from the original on December 12, 2018. Retrieved April 8, 2019.
  169. ^ Grynbaum, Michael M. (April 16, 2019). "Pulitzer Prizes Focus on Coverage of Trump Finances and Parkland Shooting". The New York Times. Archived from the original on April 15, 2019. Retrieved April 16, 2019.

Further reading

  • Dealy, Francis X. (1 June 1993). The Power and the Money: Inside the Wall Street Journal (1st ed.). Birch Lane Press. ISBN 978-1559721189. LCCN 92035893. OCLC 468517852. OL 1731385M – via Internet Archive.
  • Douai, Aziz, and Terry Wu. "News as business: the global financial crisis and Occupy movement in the Wall Street Journal". Journal of International Communication 20.2 (2014): 148–167.
  • Merrill, John C., and Harold A. Fisher. The world's great dailies: profiles of fifty newspapers (1980), pp. 338–41.
  • Rosenberg, Jerry M. Inside The Wall Street Journal: The History and the Power of Dow Jones & Company and America's Most Influential Newspaper (1982) online Archived January 11, 2019, at the Wayback Machine
  • Sakurai, Takuya. "Framing a Trade Policy: An Analysis of The Wall Street Journal Coverage of Super 301". Intercultural Communication Studies 24.3 (2015). online Archived March 8, 2021, at the Wayback Machine
  • Steinbock, Dan. "Building dynamic capabilities: The Wall Street Journal interactive edition: A successful online subscription model (1993–2000)". International Journal on Media Management 2.3-4 (2000): 178–194.
  • Yarrow, Andrew L. "The big postwar story: Abundance and the rise of economic journalism". Journalism History 32.2 (2006): 58+ online Archived November 13, 2018, at Archive-It

External links

Baca informasi lainnya yang berhubungan dengan : article

Article 19 Article 20

Read other articles:

Penyuluhan kesehatan biasanya disampaikan langsung kepada masyarakat melalui sosialisasi Penyuluhan kesehatan merupakan kegiatan penambahan pengetahuan yang diperuntukkan bagi masyarakat melalui penyebaran pesan atau informasi.[1] Tujuan kegiatan penyuluhan kesehatan yaitu untuk mencapai tujuan hidup sehat dengan cara mempengaruhi prilaku masyarakat baik itu secara individu ataupun kelompok dengan menyampaian pesan.[1] Penyuluhan kesehatan merupakan gabungan dari berbagai kegiata…

У Вікіпедії є статті про інших людей із прізвищем Аґура. Георгій АґураГеорги Василев Агура Народження 8 лютого 1853(1853-02-08)Криничне, УкраїнаСмерть 10 лютого 1915(1915-02-10) (62 роки)Софія, БолгаріяКраїна Освіта Військове училище (Софія)Військово-юридична академія (Санкт-Петербург)Рок…

Solar windstorm In April 2009, THEMIS satellites helped examine how space tornadoes create the aurora phenomena. A space tornado is a solar windstorm and is exceptionally larger and more powerful than conventional tornadoes on Earth.[1][2] They are also thought to produce the aurora borealis phenomenon.[3] Tornadoes on Earth are formed within the atmosphere by thunderstorms, while space tornadoes are formed by plasma interacting with magnetic fields. Characteristics Space…

本表是動態列表,可能永遠無法完結。歡迎您參考可靠來源來查漏補缺。 以河北省地級行政區來劃分,具體請見:「河北省」條目,「行政區劃」章節 本列表列出中国共产党河北省11個地級行政區委员会的現任书记。市委书记是一市政治建制內的实际最高负责人,被称为“一把手”。 现任地级行政区党委书记中,有1位是少数民族,其中1位是满族(王曦);任职时间最长的是

Samuel Žbogar Samuel Žbogar (* 5. März 1962 in Postojna) ist ein slowenischer Politiker. Er gehört der Partei Socialni demokrati an und war von 2008 bis 2012 Außenminister. Nach dem Studium der Politikwissenschaft war er 1990 bis 1991 Mitarbeiter des jugoslawischen Außenministeriums. Danach war er als slowenischer Diplomat unter anderem in der Volksrepublik China sowie bei den Vereinten Nationen in New York tätig. In den Jahren 2001 bis 2004 war er stellvertretender Außenminister Sloweni…

IFLB redirects here. For the football body, see International Football League Board. Political party Islamic Front for the Liberation of Bahrain الجبهة الإسلامية لتحرير البحرينFounded1981Dissolved2002IdeologyWilayat al FaqihShia IslamismReligionShia IslamPolitics of BahrainPolitical partiesElections Politics of Bahrain Member State of the Arab League Constitution Human rights Monarchy King Hamad bin Isa Al Khalifa Cabinet Prime Minister Salman bin Hamad Al Khalifa Min…

Radio station in Iowa, US KKMALe Mars, IowaBroadcast areaSioux City, IowaFrequency99.5 MHzBrandingClassic Rock 99.5ProgrammingFormatClassic rockAffiliationsUnited Stations Radio NetworksOwnershipOwnerPowell BroadcastingSister stationsKSUX, KLEM, KKYY, KQNU, KSCJHistoryFirst air date1989Technical informationFacility ID35055ClassC1ERP100,000 wattsHAAT241 meters (791 ft)Transmitter coordinates42°28′56″N 96°15′31″W / 42.48222°N 96.25861°W / 42.48222; -96.2586…

Друга лігаСезон 2016—2017Підвищилися «Жемчужина»«Рух»«Кремінь»Вибули «Кристал»«Іллічівець-2»Зіграно матчів 272Забито голів 783 (2.88 за гру)Найкращий бомбардир Ігор Худоб'як («Тепловик-Прикарпаття») − 24Найбільша перемога вдома 8:0 («Жемчужина» — «Металург»)Найбільша пере…

Annual indoor athletics event Globen GalanDateFebruaryLocationStockholm, Sweden Event typeIndoor track and fieldEstablished1990Official siteGloben Galan The Globen Galan is an annual indoor athletics event held in February at the Ericsson Globe in Stockholm, Sweden. The meeting was first held in 1990 and from 2000 to 2010 known as GE Galan, because General Electric was the official title sponsor. From 2011 to 2015 the official name changed to XL Galan and was sponsored by Swedish book-trade comp…

Not to be confused with Francis Bothwell. Francis Stewart redirects here. For other uses, see Francis Stewart (disambiguation). 16th-century Scottish nobleman Bothwell had part of Crichton Castle rebuilt in the Italian Renaissance style, c. 1585 Francis Stewart, 5th Earl of Bothwell (c. December 1562 – November 1612) was Commendator of Kelso Abbey and Coldingham Priory, a Privy Counsellor and Lord High Admiral of Scotland. He was a notorious conspirator who led several uprisings against his fi…

Highway in Nevada This article relies largely or entirely on a single source. Relevant discussion may be found on the talk page. Please help improve this article by introducing citations to additional sources.Find sources: Nevada State Route 146 – news · newspapers · books · scholar · JSTOR (April 2019) State Route 146Saint Rose ParkwayNevada State Route 146, highlighted in red.Route informationMaintained by NDOTLength6.673 mi[1] (10.739…

Змішана естафета у санному спортіна XXII Зимових Олімпійських іграх Місце проведенняСанно-бобслейна траса «Санки»Дати13 лютого 2014Призери  Наталі Гайзенбергер Фелікс Лох Тобіас Вендль Тобіас Арльт  Німеччина Тетяна Іванова Альберт Демченко Олександр Денисьє…

Artikel ini perlu diwikifikasi agar memenuhi standar kualitas Wikipedia. Anda dapat memberikan bantuan berupa penambahan pranala dalam, atau dengan merapikan tata letak dari artikel ini. Untuk keterangan lebih lanjut, klik [tampil] di bagian kanan. Mengganti markah HTML dengan markah wiki bila dimungkinkan. Tambahkan pranala wiki. Bila dirasa perlu, buatlah pautan ke artikel wiki lainnya dengan cara menambahkan [[ dan ]] pada kata yang bersangkutan (lihat WP:LINK untuk keterangan lebih lanjut). …

1911 DresdenPoster for the exhibition by Franz StuckOverviewBIE-classUnrecognized expositionVisitorsMore than 5 millionParticipant(s)Countries30LocationCountryGerman EmpireCityDresdenTimelineOpening6 May 1911 The International Hygiene Exhibition was a world's fair focusing on medicine and public health, held in Dresden, Germany, in 1911.[1] The leading figure organizing the exhibition was German philanthropist and businessman Karl August Lingner [de], who had grown wealthy f…

Henri Marie La Fontaineアンリ・ラ・フォンテーヌ 生誕 Henri Marie La Fontaine (1854-04-22) 1854年4月22日 ベルギー ブリュッセル死没 1943年5月14日(1943-05-14)(89歳) ベルギー ブリュッセル国籍 ベルギー職業 法律家著名な実績 ノーベル平和賞(1913)テンプレートを表示 ノーベル賞受賞者 受賞年:1913年 受賞部門:ノーベル平和賞 受賞理由:国際平和ビューローの代表者として アンリ=マリ…

Jutland DivisionActive1 Jun 1952 - 31 Dec 1996CountryDenmarkRoleMechanized infantrySizeDivisionPart ofAllied Forces Baltic Approaches AFNORTHWestern Regional CommandMilitary unit The Jutland Division (Jyske Divisionskommando) was a mechanized infantry formation of the Danish Army during the Cold War. It was formed during 1951-1952 as 3rd Division from assets of the III Military Region and the division headquarters was initially located in Aabenraa. As initially formed, the division had only…

Not to be confused with standard atomic weight, mass number, relative atomic mass, atomic mass unit, or atomic number. For the musical group, see Atomic Mass (band). Rest mass of an atom in its ground state This article needs to be updated. The reason given is: it needs to reflect the 2019 redefinition of the SI base units, which came into effect on 20 May 2019. Please help update this article to reflect recent events or newly available information. (January 2020) Atomic massStylized lithium-7 a…

Pacific typhoon in 2009 This article is about the 2009 typhoon. For other storms of the same name, see List of storms named Ketsana. Typhoon Ondoy redirects here. For other uses, see List of storms named Ondoy. Typhoon Ketsana (Ondoy) Ketsana prior to peak intensity on September 28Meteorological historyFormedSeptember 24, 2009DissipatedSeptember 30, 2009Typhoon10-minute sustained (JMA)Highest winds130 km/h (80 mph)Lowest pressure960 hPa (mbar); 28.35 inHgCategory 2-equiv…

2003 action horror film by Len Wiseman UnderworldTheatrical release posterDirected byLen WisemanScreenplay byDanny McBrideStory by Kevin Grevioux Len Wiseman Danny McBride Produced by Tom Rosenberg Gary Lucchesi Richard Wright Starring Kate Beckinsale Scott Speedman Michael Sheen Shane Brolly Erwin Leder Bill Nighy CinematographyTony Pierce-RobertsEdited byMartin HunterMusic byPaul HaslingerProductioncompanies Screen Gems Lakeshore Entertainment Distributed by Sony Pictures Releasing (United Sta…

У Вікіпедії є статті про інших людей з таким ім'ям: Сервій Корнелій Сципіон Сальвідієн Орфіт. Сервій Корнелій Сципіон Сальвідієн ОрфітНародився невідомоПомер після 140Громадянство Римська імперіяДіяльність політикЗнання мов латинаСуспільний стан патрицій[d]Посада кон…

Kembali kehalaman sebelumnya